Szukaj

Informacje o Renault Megane I

Lata produkcji: 1995 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz

Renault Megane I – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Megane I

Liczba ocen: 1 630
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~pioter
Renault Megane I
Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW
Fajne auto za grosze, czuc ze to wóz z lat 90 ale uwazam ze calkiem fajnie sie zestarzało. Na plus elastycznosc silnika 1.6 16v, jak na tak mały silnik całkiem fajnie idze z dołu. Zawieszenie jest bradzo przyjemne nie jakies bardzo twarde , choc dla mnie mogłoby być bardziej precyzyjne. Posiadam wersje sportway z fabrycznie niższym zawiasem. Tanie części, prosta konstrukcja. Najgorzej wypada ergonomia środka, brak schowków czy cupholder-ó to spore braki w aucie na wyjazdy. W obecnych cenach tych aut to aż szkoda nie kupić, sporo frajdy w niskiej cenie. Moja megana jest z Włoch wiec nie wiem jak z korozją w innych egzemplarzach, u mnie czysto.
3,6
~andek_strauss
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Dam 4 gwiazdki głównie przez sentyment - kupiłem je w 2007 roku jako 11 letnie od znajomego, nieco sfatygowane, z przebiegiem ponad 200 tys km, ale kosztowało 500 euro, więc nie wybrzydzałem, haha. Miałem je ponad 6 lat, ale przejechało ze mną raptem ze 40 tys km. bo używane było tylko na weekendowe wyjazdy za miasto i jakieś większe marketowe zakupy. Jest to dość dobre kompaktowe auto do codziennego użytku, obecnie na pewno bardzo tanie w zakupie i dopóki nie zepsuje się coś drogiego, można nim pojeździć. Mimo tego, że miało sporo usterek przez te lata, wspominam je miło, bo wiąże się z nim sporo fajnych wspomnień. :-)
4,6
~Magnetar
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Kupiłem za 3000 zł w 2018 roku i na początku trochę się obawiałem. Teraz mogę polecić to auto, ale z pewnymi uwagami. Moje było w 2009 sprowadzone do Polski ze Szwecji, gdzie drogi są cudowne (byłem, widziałem, nawet leśne drogi są albo asfaltowane albo nie do porównania lepsze od polskich piaszczystych). Tam auto było regularnie serwisowane do 2009 roku. Przy zakupie nie stwierdziłem ani grama rdzy i oprócz niesprawnej tylnej wycieraczki, braku klaksonu, niesprawnej lewej szyby kierowcy i niesprawnych spryskiwaczy, wszystko działa jak należy, a najlepszy jest silnik.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 48
4,5
Renault Megane I
Kombi 1.4 i 16V 95KM 70kW
homologacja: IRENE Agencja Handlowa IMPORT-EXPORT I.J. Ratomscy
instalacja: ROMANO LAMBDA SYSTEM 2
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako...
4,5
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 119 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Auto ma swoje lata i instalacja też już ma najechane trochę kilometrów ale muszę przyznać, że jest niezawodna, nigdy nie miałem nieprzyjemnych niespodzianek ani awarii, auto pomimo przejechania 90 tys km na gazie nie ma żadnych spadków w mocy ani jakiegoś odczuwalnego zużycia. Jest bardzo zadowolony z instalacji.
5,0
Renault Megane I
Coupe 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100...
Renault Megane I