Szukaj

Informacje o Renault Master II 2.5 TD 115KM 85kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW)
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Renault Master II 2.5 TD 115KM 85kW 1998-2003
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Renault Master II
Furgon 2.5 TD 115KM 85kW
Witam, Jedna uwaga, 30 letnie doświadczenie za kierownicą doprowadziło mnie do wniosku, ilość zużytego paliwa do 25% zależy od kierowcy - myślenie za kierownicą i dbanie o samochód. Są to wyniki samochodu, który sprowadziłem z Włoch z przeb. 178tys km /2.5 dCi 115km/. W ciągu 4 lat przejechałem prawie 120 tys. Wyniki średniego MIN i MAX zużycia odnoszą się do okresu odpowiednio lato - zima. 95% przebiegu robię moją "iRenką" jako kurier. Moja dzienna trasa kurierska to około 110 - 120 km i 60-70 stopów. Natomiast najdłuższą trasę, jaką zrobiłem tym samochodem to było 400 km. Wtedy zużycie w trasie spokojnie mogę ocenić na około 7,4 z praktycznie z pustą paką. Natomiast samochodem załadowanym z połowie nominału ładowności wynik może być troszkę lepszy, kto jeździ dostawczakiem to może potwierdzić. Ale cały czas podkreślam to jest samochód dostawczy i tak nim należy jeździć, a wtedy podjazd pod dystrybutor jest przyjemnością :) (Silnik)
10,8
Renault Master II
Furgon 2.5 TD 115KM 85kW
zależy jak się ciśnie. Przy 2 tyś obrotów można mówić o ekonomiczności. Jak ktoś chce zasuwać to musi wziąć pod uwagę brak 6 biegu (Silnik)
8,7
Renault Master II
Furgon 2.5 TD 115KM 85kW

Usterki Renault Master II

Liczba wpisów: 14
OCENIANE NA SPOKOJNIE BEZ EMOCJI
  • Renault Master II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
SKRZYNIA- wolno jeździć. czesto wymieniac olej SILNIK - spoko, nie do zajechania ZAWIESZENIE- każdy wie co 30tys konieczna wymiana czterech sworzni, koszt 4x50zł robocizna 150zł trzeba sie pogodzic(tak jak przy sprinterach że rdzewieją po 4 latach) KLAMKI niestety trzeba uważać bo naprawdę gó.no szczególnie na mrozie jak uszczelki przyłapie TURBINA - standard- ciężka jazda- długie studzenie przed zgaszeniem motora to wytrzyma 400tys ELEKTRYKA- tu jest gorzej bo pada dosyć często a nawet głupek jej nie uszkadza tylko pada sama. ważna rada- jak sie motor rozłączy to warto odłączyć kable od np EGRa lub czyjnika turbiny- powinien dojechać do domu, problem polega na tym że jedna pierdoła która jest do życia niekoniecznie potrzebna jesli ma zwarcie to rozłącza silnik a na pulpicie robi choinkę dlatego warto tepobowac te czujki porozłączać zanim wezwie sie pomoc drogową, może być tak że po odłączeniu będzie kopcił i slaby ale pojedzie, SPRZEGLO -OK HAMULCE- chyba jednak za często padają FILTRY- nie warto stosować zamienników, tu trzeba zabulić za oryginaly OLEJE silnikowy może byc LOTOSU do skrzyni tez ale zmieniać co 10tys nawet 0W40 i to tyle, ogólnie auto bardzo wdzięczne ale wymaga rozsadku. głupek z ciężką nogą i którką pamięcią nie pojeździ długo i jakoś mi takich nie żal ;-)
nierówna praca silnika i samoczynne wyłączenie
  • Renault Master II 2.2 TD 90KM 66kW 1998-2003
  • silnik
Na tablicy palą się kontrolki od świec, serw oraz poduszka powietrza.Silnik zapala ale po chwili podczas jazdy odczuwa się nierówną pracę silnika, tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry i odczuwa się utratę mocy, później duży hałas a przy tym kopcenie jak z parowozu, przerywanie i w efekcie samoczynne wyłaczenie silnika. Nie da się go ponownie uruchomić i na lawetę i do mechanika. Nie raz silnik samoczynnie sie wyłącza i włącza podczas jazdy.Czy ktoś może mi pomóc. Nie mam w ogóle pojęcia. Czarna magia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
słabe osiągi
  • Renault Master II 2.8 TD 116KM 85kW 1998-2003
  • układ wtryskowy
Witam. Problem jest następujący: przed wymianą końcówek wtryskiwaczy autko osiągało predkość max ok 140 km, teraz po wymianie to tylko ok 115km/h. Nie wiem w czym jest problem, czy w końcówkach czy może pompa daje już słabe ciśnienie. Turbine słychać jak się włącza. I mam jeszcze jedno pytanie. Z rana jak zapalę(bez problemu) auto zapach spalin jest jak z katalizatora wydaję mi się odpowiedni i nie kopci, natomiast jak pochodzi dłużej to zaczyna dymić na siwo niebiesko i spaliny są już gryzące. Po przejechaniu kilkuset metrów problem znika. Dodam im dłużej pochodzi na wolnych obrotach tym bardziej zakopci na niebiesko już w czasie początkowej jazdy jak obroty dojdą do ok 1800-2000(wtedy włącza się turbina). Jeśli ktoś się spotkał z takim problemem i może go rozwiązał proszę o radę. PS. przebieg 290000 km, silnik 2.8dTI
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Master II