Szukaj

Informacje o Renault Master II 2.5 D 80KM 59kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Dostawcze
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2500 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW)
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~mischa
Renault Master II
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Przypadkiem kupiłem pozornie staruszka z końca 2002 z niewielkim przebiegiem i jestem zachwycony :) Jeździłem wieloma busami (pożyczanymi), ale ten mnie na prawdę pozytywnie zaskoczył. Ma najsłabszy silnik 2.5D, za to skrzynia jest dobrze zestopniowana i jeździ się przyjemnie nawet z pełną paką. Miejsca w środku jak w ciężarowym, pozycja za kierownicą super. Siedzisz wysoko. Zawieszenie pozytywne, miejsca nawet jak na H1L1 też sporo.
3,6
~Elvis
Renault Master II
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Witam mam juz 2 mastery jeden 2.5d z 99r i drugi 2.2dci z 01 ten pierwszy ma przejechane ok 300tys i powiem wam ze nie przykladam sie do auta wiec po 2 latach zrobilem zawieszenie bo juz cos tam pukalo stukalo ,auto nie do zdarcia lejesz ropke i koniec silnik pracuje idealnie jest duzo slabszy od dci ale to nie jest auto do scigania sie a do pracy.moim zdaniem mastery to dobre auta nie tak awaryjne jak dukato jumper czy boxer
3,9
~audioland@w.pl
Renault Master II
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Doskonały samochód do pracy bardzo wygodny jazda nim jest mniej męcząca niż osobowym,lecz nie jest doskonały słaby skręt duże złużycie paliwa ok.12l/100kmON bardzo nietrwałe przednie zawieszenie oraz koszt części zamiennych,poza tym moim zdaniem i tak zostawia daleko z tyłu konkurencje wie o tym każdy kto choć raz się nim przejechał.mam go od nowości z salonu i nie żałuje tego,dziś kupił bym tylko z doładowaniem i z klimą ale napewno MASTERA
Średnie spalanie dla Renault Master II 2.5 D 80KM 59kW 1998-2003
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Renault Master II
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
W sumie b.ekonomiczny van(najdłuższa i najwyższa wersja nadwozia). Często jeżdżę na trasie Anglia-Polska-Anglia,przy obciążeniu 2 ton i prędkości stałej około 120 km/h maksymalne zużycie jakie odnotowałem to 10,8 l/100 km. Nie jest to wyścigówka bo silnik jest za słaby,ale pracuje bdb.Posiadam również takiego z silnikiem 2,8 dci,miałem IVECO Daily 2,3 TD i Mercedesa Sprintera 2,2 TD. Porównując wszystkie te vany,najlepiej wypada IVECO podobny ładunek na samochodzie prędkość bez problemu~150km/h i zużycie 11 l/100 km,Sprinter podobny rząd wielkości tyle że maksymalna prędkość 110 km/h. Wracając do Mastera to b.solidny van,którego polecam każdemu.Co do ceny cześci to istotnie nie jest tanio,ale nie jest też najgorzej,(choć moja opinia może być tu subiektywna bo kupuję części w UK a tam ceny nawet w serwisach często są o około 30% nizsze niż u nas w kraju.
8,4
Renault Master II
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
7,3 litra to minimalne średnie zużycie jakie udało mi się uzyskać wyliczone między tankowaniami. ALE: wynik uzyskałem w okresie zimowym, kiedy przez kiepskie warunki na drodze prędkość przelotowa nie przekraczała 80km/h. Dlatego mój wynik jest raczej teoretyczną ciekawostką.
9,3
Renault Master II
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Zużycie paliwa 80-90 km/h to 8litrów powyzej 100 km/h to juz 10 i wiecej litrow Części są drogie Sprzeglo kompletne kosztowalo mnie z robocizna 2 tyś zł. Po 2 latach wymienilem zawieszenie bo juz strasznie bilo

Usterki Renault Master II

Liczba wpisów: 14
OCENIANE NA SPOKOJNIE BEZ EMOCJI
  • Renault Master II
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
SKRZYNIA- wolno jeździć. czesto wymieniac olej SILNIK - spoko, nie do zajechania ZAWIESZENIE- każdy wie co 30tys konieczna wymiana czterech sworzni, koszt 4x50zł robocizna 150zł trzeba sie pogodzic(tak jak przy sprinterach że rdzewieją po 4 latach) KLAMKI niestety trzeba uważać bo naprawdę gó.no szczególnie na mrozie jak uszczelki przyłapie TURBINA - standard- ciężka jazda- długie studzenie przed zgaszeniem motora to wytrzyma 400tys ELEKTRYKA- tu jest gorzej bo pada dosyć często a nawet głupek jej nie uszkadza tylko pada sama. ważna rada- jak sie motor rozłączy to warto odłączyć kable od np EGRa lub czyjnika turbiny- powinien dojechać do domu, problem polega na tym że jedna pierdoła która jest do życia niekoniecznie potrzebna jesli ma zwarcie to rozłącza silnik a na pulpicie robi choinkę dlatego warto tepobowac te czujki porozłączać zanim wezwie sie pomoc drogową, może być tak że po odłączeniu będzie kopcił i slaby ale pojedzie, SPRZEGLO -OK HAMULCE- chyba jednak za często padają FILTRY- nie warto stosować zamienników, tu trzeba zabulić za oryginaly OLEJE silnikowy może byc LOTOSU do skrzyni tez ale zmieniać co 10tys nawet 0W40 i to tyle, ogólnie auto bardzo wdzięczne ale wymaga rozsadku. głupek z ciężką nogą i którką pamięcią nie pojeździ długo i jakoś mi takich nie żal ;-)
nierówna praca silnika i samoczynne wyłączenie
  • Renault Master II 2.2 TD 90KM 66kW 1998-2003
  • silnik
Na tablicy palą się kontrolki od świec, serw oraz poduszka powietrza.Silnik zapala ale po chwili podczas jazdy odczuwa się nierówną pracę silnika, tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry i odczuwa się utratę mocy, później duży hałas a przy tym kopcenie jak z parowozu, przerywanie i w efekcie samoczynne wyłaczenie silnika. Nie da się go ponownie uruchomić i na lawetę i do mechanika. Nie raz silnik samoczynnie sie wyłącza i włącza podczas jazdy.Czy ktoś może mi pomóc. Nie mam w ogóle pojęcia. Czarna magia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
słabe osiągi
  • Renault Master II 2.8 TD 116KM 85kW 1998-2003
  • układ wtryskowy
Witam. Problem jest następujący: przed wymianą końcówek wtryskiwaczy autko osiągało predkość max ok 140 km, teraz po wymianie to tylko ok 115km/h. Nie wiem w czym jest problem, czy w końcówkach czy może pompa daje już słabe ciśnienie. Turbine słychać jak się włącza. I mam jeszcze jedno pytanie. Z rana jak zapalę(bez problemu) auto zapach spalin jest jak z katalizatora wydaję mi się odpowiedni i nie kopci, natomiast jak pochodzi dłużej to zaczyna dymić na siwo niebiesko i spaliny są już gryzące. Po przejechaniu kilkuset metrów problem znika. Dodam im dłużej pochodzi na wolnych obrotach tym bardziej zakopci na niebiesko już w czasie początkowej jazdy jak obroty dojdą do ok 1800-2000(wtedy włącza się turbina). Jeśli ktoś się spotkał z takim problemem i może go rozwiązał proszę o radę. PS. przebieg 290000 km, silnik 2.8dTI
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Master II