Dobre osiÄ…gi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrowÄ… „benzynÄ™” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwiÄ™k jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznaÅ„ sÄ… w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – majÄ… 170 i aż 205KM. Renault wrzuciÅ‚o oczywiÅ›cie do nich turbosprężarkÄ™, która gdy już siÄ™ wÅ‚Ä…czy, to życie staje siÄ™ piÄ™kniejsze. Dla oszczÄ™dnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczÄ™dniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi siÄ™ w Lagunie i nie spÅ‚ucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać wiÄ™cej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wÄ…tpienia cieszy. Radzi sobie z zaÅ‚adowanym autem do 100-120km/h, ale jeÅ›li to maÅ‚o, to możecie pomyÅ›leć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiÄ™dzy cenÄ…, dynamikÄ… i caÅ‚Ä… resztÄ…. Auto żwawo ciÄ…gnie aż do odciÄ™cia zapÅ‚onu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. CoÅ› jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i Å›wietne osiÄ…gi.
Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
~PowagosławTylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.
~Luzacjusz