Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~sławek
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Jestem użytkownikiem mojej Laguny 7 lat od 6 mam instalację gazowa na której zrobiłem już albo dopiero 120 tyś km. Całokształt, zdecydowanie na tak. Kupiłem ten samochód po gruntownym rozeznaniu na rynku i opiniach użytkowników, Znając historię dwójki dzięki której cena trójki była najniższą w klasie, całkowicie niezasłużoną. Auto bardzo wygodne, plastiki z wyższej pułki, silnik 2 litry 140 km nissana, może nie demon szybkości ale ogólne wrażenie z jazdy na plus. Instalacja gazowa z dotryskiem paliwa można powiedzieć że się sprawdziła. po przejechaniu 120 tyś na gazie mankamentem jest pobór oleju w granicach 1,5 litra na 10 tyś, co biorę na klatę
3,9
~Mateusz
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Generalnie samochód udany, jednak po przesiadce z forda mondeo odczuwalny mniejszy komfort. Na plus na pewno dosyć nowoczesny wygląd, szczególnie w wersji kombi jak na swoje lata. Na wielki plus zasługują światła w wersji bi-xenon, naprawdę w porównaniu z innymi markami świecą świetnie do tego są skrętne. Jeśli chodzi o wnętrze, to również ładnie się starzeje i wcale daleko nie odbiega od współczesnych samochodów pod względem wizualnym. Otwierana sama szyba klapy bagażnika też jest świetna i pomaga dopakować bagażnik naprawdę do pełna, tak samo jak rozwijana kratka. Samochód nie rdzewieje, więc jest to kolejny plus, bo nie trzeba się o to martwić. Z minusów to silnik, silnik 2.0 16V (bez turbo) 140KM konstrukcji Nissana. Silnik padł przy 260 tys. km. Najpierw zaczął brać olej, a na końcu zerwał się łańcuch pompy oleju, poza tym dużo pali. Kolejny minus to zawieszenie, zdecydowanie twardsze niż np. w mondeo, fotele mało wygodne na dłuższe trasy (1000 km), trzeszczące plastiki. Skrzynia biegów niby 6, ale mam wrażenie, że ta 6 to po prostu 5 podzielona na 2. Na pewno nie jest to typowy nadbieg na trasę
4,8
~Jacek
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Laguna trzeciej generacji to według mnie super auto. Dobrze wykonane, nieskomplikowane, ciche , szybkie, oszczędne, jest to samochód dla ludzi którym zależy na tym by wydawać pieniądze rozsądnie i nie przepłacać niepotrzebnie za jakieś tam emocje, czy sztucznie za pomocą reklam, budowaną pseudo renomę. Ja lubię to auto. Nie zawiodłem się na nim jeszcze. Eksploatacja tania, wiele rzeczy można przy niej zrobić samemu. Myśle ze to auto jest kompromisem dla osób szukających auta w miarę świeżego, nowoczesnego a osób przywiązanych do tradycyjnej motoryzacji gdzie auta służyły ludziom na długie lata a nie tylko do zakończenia okresu gwarancji. Także laguna stoi w takim rozkroku pieniędzy nowoczesnym wyglądem a najlepszymi walorami starej, tradycyjnej motoryzacji. Początkowo nawet nie brałem zakupu laguny pod uwagę, dopiero po tym jak się tym autem przejechałem stwierdziłem ze za te pieniądze to i tak to auto daje mi aż za dużo.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011
9,4
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Laguną jeżdżę już ponad rok w większości po 60tyś mieście i sporadycznie w trasy - zazwyczaj na wakacje. Staram się jeździć ekonomicznie. Mam taki zwyczaj, że auto tankuję do pełna na początku każdego miesiąca i na tej podstawie obliczam zużycie. Najwyższe zużycie jakie zanotowałem miało miejsce w zimie - 15.3l/100km (jazda tylko po mieście na krótkich dystansach - silnik nie rozgrzany, grzanie na postoju). Normalne średnie zużycie w moim mieście to 12,5 - 14,0 w zależności od rozgrzania silnika. Gdyby Laguna jeździła po większym mieście to zużycie z pewnością było by mniejsze. Najniższe średnie zużycie w cyklu mieszanym wyszło mi 10.2 z przewagą trasy. Najniższe średnie zużycie w trasie to 6.4 (włączony tempomat, mały ruch na drodze, max prędkość 96km/h). Normalnie w trasie bez ecodivingu pali około 7,5l. Najdłuższą trasę jaką pokonałem to 1300km do Włoch autostradami 4 osoby na pokładzie, dużo bagażu i 4 rowery na dachu i tempomatem ustawionym na 108km/h - auto spaliło średnio 9,65 l/100km. Jestem zadowolony z Laguny III generacji, jak na razie brak usterek, auto ma 103000km przebiegu. Auto testowałem na hamowni i wyszło że ma 146,6KM. Z czystym sumieniem polecam wszystkim model z silnikiem 2.0 16V 140KM bo jest tani w eksploatacji i bezawaryjny. Pewne jest że pali więcej niż wersje diesel, ale biorąc pod uwagę koszty serwisowania jest tańszy w utrzymaniu ;-)
9,6
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Laguna pali dość rozsądnie jak dla mnie. Wcześniej poruszałem się dwulitrowym dieselem o mocy 101 kM i spalanie nie schodziło poniżej 8,5 litra w mieście. Przy tylu problemach jakie przeszedłem z dieselem wolę nawet płacić na stacji za dodatkowe dwa litry więcej mieć święty spokój z wszystkimi chorobami współczesnych dieseli.
9,9
Renault Laguna III
Grandtour 2.0 16v 140KM 103kW
Spalanie przy średnio dynamicznej jeździe ok. 11 litrów. Na mieście nieźle - poniżej 10 jeśli nie masz cegły, na normalnych drogach poza miastem ok 9 z włączoną klimą, na autostradzie powyżej 130 słabo... ok 12...

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 11
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Grandtour