Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,0 x 90,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Michał
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Jestem użytkownikiem Laguny ponad 3 lata. Samochód bardzo dobrze wywiązujący się ze swojego zadania. Użytkowanie bezawaryjne , a części eksploatacyjne nie spustoszą portfela. Wnętrze z dużą ilością miejsca oraz wiele schowków i kieszeni niestety zbudowane z niskiej jakości materiałów. Plastiki deski rozdzielczej skrzypią , materiał siedzeń szybko się brudzi a skóra ekologiczna szybko się wyciera. Zawieszenie jak na Laguny poprzednich generacji twardsze ale sprężyste więc jazda autostradami i krajówkami wygodna. Silnik Nissana wystarcza do codziennej jazdy ale zabawy nie dostarczy. Systemy multimedialne bardzo dobre , nagłośnienie BOSE gra czysto a nawigacja TOMTOM jedna z najlepszych. Pilot do telefonu i audio przy kierownicy prosty i komfortowy w użytkowaniu. Samochód dobrze wyciszony z dużym bagażnikiem. Okno dachowe dodaje poczucia przestrzeni i rozjaśnia wnętrze. Podczas dużych opadów deszczu potrafi zebrać się woda w tylnych drzwiach - winne dolne uszczelki przyklejające się do odpływów. Wyposażenie bardzo bogate w bezpieczeństwo i komfort. Nawet chwili nie żałowałem pieniędzy które wydałem. na ten samochód.
4,9
~Mariusz
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rozważałem zakup między laguną 3, hondą accord i mazdą 6. Laguna jest niedoceniana i znacznie tańsza od ww. konkurentów. Honda ma niezawodny motor, porównywalne walory jezdne z laguną ale słabsza karoserię i drogi serwis. Mazda ma super wnętrze ale jest gorzej wyciszona od konkurentów i często kradziona. Nie żałuję swojej decyzji. Laguna okazała się mało problemowym samochodem. Na zakup namówił mnie kolega jeżdżący laguną 3 od 2008 roku. Skrzynia jest precyzyjna i zmiana biegów jest przyjemnością. Układ jezdny spisuje się dobrze ale trzeba go oszczędzać bo nasze niektóre drogi mogą dać mu w kość. Na szczęście serwis zawieszenia nie jest dużym ciężarem dla kieszeni. Układ kierowniczy reaguje z pewnym opóźnieniem i to jedyne negatywne zaskoczenie. Podwozie doskonale znosi nasze zimowe warunki z domieszką soli. Pomimo obaw co do elektryki - jestem pozytywnie zaskoczony efektywnością działania uwzględniając również bezawaryjne funkcjonowanie karty.
4,8
~torzy
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Za całokształt dałem najwyższą ocenę ze względu na stosunek ceny do jakości. 4 lata temu, gdy kupowałem Lagunę, to nie było tańszego auta w tej klasie i z takim wyposażeniem (wersja BlackEdition). Cenowo było bliżej do samochodów z niższej klasy średniej. Ogólnie duży plus, tym bardziej po opiniach na temat Laguny II. Po 65 tys. km brak usterek, jedynie drobiazgi (gniazdo 12V, ogranicznik w drzwiach, przytkanie zaworu EGR). Nic nie trzeszczy, nie stuka i nie puka. Silnik przyzwoity (2.0 140 KM), osiągi niezłe, ale bez rewelacji. Średnie spalanie na poziomie 8,5 l (styl jazdy raczej spokojny). Dobrze wyciszony (przy 130 km/h pokazało mi 65 dB, ale pomiar na smartfonie więc z przymrużeniem oka). Na autostradzie można spokojnie jechać 170 km/h bez nadmiernego hałasu, prowadzi się przy tej prędkości też dobrze. Po długich trasach (700-800 km) nie odczuwałem zmęczenia, co było charakterystyczne w moich poprzednich autach np. Octavii II i Fabii II. Schowki i pojemność bagażnika - mogłoby być lepiej, ale dla 3-osobowej rodziny z małym dzieckiem wystarcza. Lakier łatwo się rysuje, więc trzeba uważać przy myciu auta. Siedzenia wygodne, przestrzeń ok (ja mam 182 cm), ergonomia bez zarzutu (nie wiem skąd biorą się opinie, że z tym kiepsko). Elektromechaniczny hamulec ręczny fajnie pomaga przy wzniesieniach. Nawigacja TomTom dobrze się spisuje, aczkolwiek aktualizacja do tanich nie należy. Świetna klimatyzacja - potrafi ekspresowo odparować szyby. Lepiej mogły być dopracowane automatyczne wycieraczki, czasem trudno się z nimi porozumieć. Czujniki światła działają bez zarzutu. Dobrze się prowadzi, dobrze się trzyma w zakrętach. Po 4 latach użytkowania materiały w środku wyglądają nadal dobrze. Olej wymieniam co 15 tys, a nie co 30 tys, jak sugeruje producent. Wygląd samochodu, kwestia gustu - dla mnie świetny tył, przód trochę gorzej. Bardzo podoba mi się panel kierowcy w środku auta. Podsumowując, wszystkie wymienione mankamenty uważam za drobne i nie przeszkadzające w codziennej eksploatacji, dlatego oceniłem wysoko. Mam też świadomość, że znajdę w tej klasie lepsze samochody ale mimo to daje maksymalną ocenę.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 11
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Grandtour Phase II