Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~K@mil
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
Auto krajowe kupione dwa lata temu od pierwszego właściciela, wersja Monaco GP - podniesiona moc do 204 KM i ponad 440Nm. Masaz pleców odpowiedni. Na pewno nie da się nie zauważyć tego auta przechodząc lub przejeżdżając obok. Ale walory estetyczne niech każdy oceni sam. Plusy: świetne prowadzenie, system 4 control już raz uratował mi życie jak na autostradzie omijałem psa który wbiegł na drogę - ten system na prawdę działa - idealny kompromis pomiędzy twardością a sprężystościa zawieszenia, aczkolwiek rok temu pękła sprężyna przedniego zawieszenia - koszta naprawy dla pary lewy plus prawy ok. 1000 zł - bezawaryjny i bezobsługowy motor, przejechane - do tej wymieniona jedynie poduszka silnika, uszczelka pompy wysokiego ciśnienia, wymianę płynów eksploatacyjnych należy skrócić do 15 tys. km - silnik na łańcuchu, warto sprawdzać jego stan aczkolwiek nic nie powinno się stać, do tej pory brak jakikolwiek problemów - bardzo wygodne fotele, dużo miejsca z przodu - wygodny system hands free bez żadnych problemów przez cały okres użytkowania - nagłośnienie Bose - świetne brzmienie - nawigacja jasna, czytelna i intuicyjna o dobrej rozdzielczości Minusy: - trzeszczące plastiki przy ujemnych temperaturach, swoją droga niezbyt wysokiej jakości - skrzynia biegów by mogła mieć krótszy skok i być odrobine bardziej precyzyjna - dosyć duży hałas w środku przy prędkościach autostradowych, również na biegu jałowym zbyt duże wibracje przenoszone są do środka - pomino podniesienia mocy odczuwalna turbo dziura do około 2 tys obr/min, - czujniki ciśnienia w oponach czasem lubią uprzykrzyć życie, co wiąże się z wizyta w serwisie i kolejna kalibracja Jeśli zaakceptujesz drobne niedoróbki, niższą jakość materiałów - plastików i lubisz zwracać na siebie uwagę to uważam ze jest to super auto w rozsądnych pieniądzach.
4,4
~relteg
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
Samochód jest fantastyczny, szczególnie w specyfikacji Monaco GP. Z zewnątrz czarny lśniący dach, czarne lusterka, antracytowe 18 calowe alufelgi, a w środku w kolorze lakieru białej perły takie same wstawki, szczególnie ta na tunelu środkowym robi niesamowite wrażenie. Do tego świetne fotele i genialnie grający zestaw od Bose oraz bardzo dokładna nawigacja. Układ kierowniczy bajka, a to w szczególności zasługa układu 4 Control. Osiągi zupełnie wystarczające. Na obniżenie noty powinny wpłynąć usterki o których pisałem wcześniej, szczególnie ta związana z klimatyzacją, ale jakoś nie wpływa bo Laguna Coupe to naprawdę świetny samochód.
4,3
~dr DRE
Renault Laguna III
Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
Fajne, lansiarskie auto za niewielkie pieniądze dla kierowcy i ... partnerki :), nie jest to auto zestrojone sportowo ani zawieszeniem ani silnikiem - trochę je udaje, dostosowane do podróży do 160 km/h, wystarczająco żwawo reagujące na pedał gazu, ładnie wykończone w wersji MONACO GP, obszyte skórą i Bose systemem audio. Za tą cenę warto jednak wrócę do BMW :)

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 11
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Coupe