Szukaj

Informacje o Renault Laguna II Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~adam1001
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Przez ponad 5 lat użytkowania pokonałem ok 130tys.km. Co mogę powiedzieć? Na pewno jest to bardzo wygodne auto, względnie wyciszone. Rewelacyjny wręcz silnik (bardzo tolerujący lpg) z dość kiepskim osprzętem. Zdecydowanie silnik to najmocniejsza strona auta. Zawieszenie proste, tanie i komfrotowe. Nie tykany rączką lakiernika nie rdzewieje :) jesli drugi raz kryteria wyboru auta bylyby takie same, z pewnoscia kupilbym takie auto, moze jedynie z wyzsza moca silnika, badz kombi
4,1
~Tomasz
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Jeżdżę autem od nowości. Minęło już 12 lat. Wbrew temu jaką opinię ma to auto jest bezawaryjne. Jedyne co się w nim psuje to zawieszenie. I to notorycznie a części są z ASO. Poza tym Laguna jest bezawaryjna, praktyczna i w miarę oszczędna a przy tym dynamiczna. W porównaniu do Mondeo z tamtych lat Laguna jest znacznie nowocześniejsza i wygodniejsza. Jestem tak bardzo zadowolony z tego auta że kilka dni temu zamówiłem Talismana
3,3
~tomek
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Zwykłe normalne zużycie. Klocki, tarcze, płyny i filtry wymieniać należy na czas i nie oszczędzać na tanich zamiennikach - a wszystko będzie cool . Niekoniecznie trzeba to robić w ASO ;)(ceny mają chore). Jak dla mnie zbyt szybko zużywa sie zawieszenie (szczególnie przód) ale cóż nasze drogi robią swoje. Powiedzmy że ogólnie poziom zadowolenia na 4, gdyby nie psujące się pierdoły i problemy z niedopracowaną skrzynią byłby to świetny wózek.
Średnie spalanie dla Renault Laguna II Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW 2005-2007
9,7
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Duży, ciężki, żeliwny motor. Świetny do gazu (hydrauliczne popychacze). Mój egzemplarz był po delikatnym tuningu na okolice 195 KM. 60% dynamicznej trasy, 40% mieszanego miasta z naciskiem na dynamikę, to okolice 12.5-14 litrów na sto kilometrów. Samo miasto okolice 14.5 przy założeniu, że dojeżdżamy do pracy 2.8 km w średniej wielkości mieście. Dynamiczna trasa to okolice 11-13.5 l/100km. Auto dość lekkie, wygodne i komfortowe, z tym silnikiem i chipem naprawdę dawał radę, można było w 4 osoby wyprzedać na 6 biegu tira i nie potrzebować do tego hektarów ani też redukcji. Raz zrobiłem 9.5 litra na 100km, była to zimowa pora i mega ślizgawka na drodze więc nie jechałem szybciej niż 70km/h.
10,0
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
W sporym zakorkowanym mieście (Łódź) potrafi wypić nawet ponad 14. W trasie, 4 osoby + bagaże, z klimatyzacją i tempomatem można zejść do 8 jadąc ok 120 km/h. Nie można nazwać tego silnika ekonomicznym ale na pewno jest dynamiczny i daje wiele frajdy. Przy tzw 'emeryckim' stylu udało mi się osiągnąć 10 w mieście.
9,2
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Nowoczesne auta beznynowe doładowane powinny palić trochę mniej, szczególnie, ze moja laguna waży niewiele ponad 1300 kg. Przy takiej średniej jeździe po mieście (Warszawa), ale ze wskazaniem na ekonomiczną 9,5 litra. Jak sobie pofolgujemy 12 jest osiągalne w moment. Trasa - jak jeździmy do 130 można się zmieścić w 7,5 litra, do 150 - 170 trzeba się liczyć ze spalaniem około 9-10 litrów/100km.

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Laguna II Hatchback