Szukaj

Informacje o Renault Laguna II Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~dku
Renault Laguna II
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
mam lagunę kombi 1.8 16v 120km dojeżdżam do pracy 20 km w jedna stronę i worze dziewczynę do pracy nie mam poważnych problemow jak ktoś robi na bieżąco to jeździ główny problem to elektryka nie działa szyba od strony kierowcy zamki się zacinają czujniki drzwi z przodu nie działają podgrzewanie tylnej szyby też nie działa panel klimatornik wymieniłem i się podświetla bo poprzedni nie podświetlał się jedno leniwie chodzi lusterko karty już ledwo działają jeżeli chodzi o otwieranie i zamykanie drzwi dziwne że auto dalej jeździ nie narzekam silnik cicho chodzi na pb i lpg już na drugiej butli leżdze bo w tamtej się skończyła ważności osobiście kupił bym następną ale nowszą 3 2gt i nigdy bym nie kupił żadnego diesla
3,6
~Gnasiuuu
Renault Laguna II
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Jeśli ktoś poszukuje sporego samochodu za nie duże pieniądze, nie drogiego w eksploatacji, to jest to świetny wybór. Laguna w tej cenie względem konkurencji zaoferuje najwięcej, jest komfortowa, bezpieczna, dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, dobrze wyposażona np. xenony, nawiagacja, czujniki parkowania, podgrzewane fotele, tempomat, szyberdach, dwu-sterfowa klima, skórzana tapicerka, 7 poduszek powietrznych itp. Jeśli kupujemy auto z pierwszych lat produkcji to tylko benzyna. Diesle przed liftem to porażka. Opinia królowej lawet wzięła się właśnie głównie z powodu awarii diesli z przed face-liftingu. Z benzynowymi silnikami laguna 2 to dobry samochód. Zdarzają się w nim owszem elektryczne usterki (karta hands free, podnośniki szyb, zwarcia w tylnych lampach, układu wycieraczek, centralnego zamka) ale po tylu latach i z pomocą internetu są one najczęściej łatwe i tanie do usunięcia. Jeśli ktoś zaakceptuje możliwość wystąpienia drobnych awarii elektrycznych będzie cieszył się samochodem gdyż pod względem ceny do tego co oferuje jest nie do przebicia. Oczywiście przed zakupem sprawdźmy czy działają wszystkie gadżety i elektryczne elementy wyposażenia. Jeśli kupimy zadbany egzemplarz jestem pewnie że będziemy zadowoleni.
4,5
~Adrian
Renault Laguna II
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Laguna drugiej generacji, nazywana pieszczotliwie królową lawet nabrała swój przydomek za sprawą wadliwych silników diesla, które to mają znowu osobne pseudonimy, takie jak "bomba zegarowa". No właśnie - silników diesla. Dzięki temu również benzyniaki mają atrakcyjne ceny na rynku wtórnym, a silniki benzynowe mimo kilku bolączek są naprawdę wdzięczne. Krążą opinie, że uturbione silniki 2.0 mają delikatne, wycierające się panewki i to tyle jeśli chodzi o popularne problemy tej gamy silników. Najrozsądniejszą jednostką zdaje się być ta o pojemności 1,8 oraz mocy od 116 do 122 koni mechanicznych (w zależności od wersji), która łączy ekonomię (spalanie na poziomie 7-8,5l/100km) i nie tak rażące osiągi, które na co dzień wystarczają. Oczywiście można też zapomnieć o ekonomii i wybrać delikatnie wbijający w fotel wariant cieszący ucho, czyli silnik o pojemności 3.0 i widlastym układzie sześciu cylindrów generujących 207 koni w wersji PH1 - przed zabiegami liftingowymi - i 210 koni mechanicznych w wersjach PH2, po face liftingu (https://www.youtube.com/watch?v=AS4UCebweY4 - dźwięk podczas przyśpieszania). Masa 1350 kg (wg. dowodu rejestracyjnego egzemplarza o nadwoziu hatchback z silnikiem 1,8l) jest odczuwalna co do kilograma na każdym zakręcie. Wpływ na to ma bardzo miękko zestrojone zawieszenie. W końcu ten samochód stworzony został do jazdy spokojnej, nieagresywnej. Nie ma się do czego przyczepić jeżeli chodzi o ergonomię użytkowania, zwłaszcza, że za stosunkowo niewielkie pieniądze można znaleźć egzemplarz bardzo dobrze wyposażony. Często spotykane na wyposażeniu są 3-4 gniazda zapalniczki, klimatyzowany schowek, rolety na boczne szyby tylne, klimatyzacja dwustrefowa, system stabilizacji toru jazdy, grzane fotele przednie czy tempomat. Czasami niektóre plastiki lubią zaskrzypieć, ale na obronę francuzów trzeba im przyznać, że wykończenie jest zadowalającej jakości. Laguna jest bardzo pojemna, w obu wersjach nadwozia - hatchback czy kombi/grandtour. Ta druga po złożeniu foteli spokojnie mieści rower bez zdejmowania z niego kół (testowana na rowerze szosowym z 28 calowymi kołami. Obydwie wersje są tak pojemne jak i duże, na parkingu trzeba uważniej manewrować, ale przy zachowaniu ostrożności nie jest to trudne, ponieważ promień skrętu nie jest specjalnie mały. Wspólną bolączką dla wszystkich wersji silnikowych jest natomiast delikatna elektryka, która lubi płatać figle i organizować przysłowiową dyskotekę na liczniku, a co za tym idzie paraliżować systemy i urządzenia elektryczne. Jeżeli chcecie kupić ten samochód pamiętajcie, żeby za żadne skarby nie rozważać nawet przygarnięcia egzemplarza, który na starcie ma problemy z elektroniką. Mimo zapewnień sprzedającego, że może to być błahostka. Dla zasady zrezygnujcie z samochodu, aby nie narazić się na dodatkowe koszty, które mogą być niespodziewanie duże. Lagun na rynku jest dużo i każda ma atrakcyjną cenę, dużo niższą niż samochody tej klasy z tych samych lat produkcji. Nie należy bać się tego samochodu, gdy będzie się o niego dbało będzie nam wdzięcznie służył.
Średnie spalanie dla Renault Laguna II Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 2001-2005
8,4
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Renault Laguna II
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Jeżdżę samochodem w iście dziadkowym stylu, nie śpieszę się, ale nie potrafię zejść poniżej 7l/100km. Oczywiście na spalanie ma wpływ górzysty teren, po którym się poruszam, jednakże nie sądzę aby ktoś mógł zejść więcej niż pół litra w dół. Jeżeli chodzi o spalanie miejscowe samochód potrafi wskazać wartości nawet nieco poniżej 30l/100km, ale o to trzeba się bardzo postarać. Na pocieszenie przyznam, ze więcej się już nie da. W tej klasie, przy tej masie oraz mocy spalanie jest sprawiedliwe, nie zaskakuje w żaden sposób.
6,6
Renault Laguna II
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Te wartości które podaję sa mierzone wg dystrybutora, aczkolwiek komputer prawie sie nie myli. Ostatnia trasa jarocin - lublin (autostrada konin - węzeł żyrardów) no i powrót wyszło 6,1 średnia prędkośc 88 km/h + dłuuugi korek przed lublinem na wiadukcie. Najmniejsze średnie wyszło zapakowanym samochodem na wakację w zeszłym roku, 5.9 bez klimy. Jeżdże tylko na Verva 98, przez 2 lata zrobione 42 tys, wymienione tylko tuleje belki, i końcówki z przodu oraz prawy tylny zacisk hamulca, do tego owszem olej, klocki, filtry. Kupiłem z oryginalnym przebiegiem 113 tys. Maks średnie żony dojazd do pracy (krótkie odcinki)
8,8
Renault Laguna II
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Jednym slowem mistrz. Kupujac te samochod nie spodziewalem sie takich rezultatow spalania. W trasie na 1866 km z calosci srednie spalanie to 7,8 l/100km dodam ze bagaznik byl pelen i w samochodzie jechaly w sumie 3 dorosle osoby i 3 letnie dziecko. predkosci wahaly sie po miedzy 130 a 145 km/h. W cyklu miejskim to 9.2 l/100km. Dodam ze te wartosci pochodza z moich obliczen a nie z tego co podaje komputer. Zbiornik 65 l na ktorym maksymalnie zrobilem 850 km oczywiscie w trasie:) przed trasa zmieniam zawsze filtr powietrza oleju, olej i uzupelniam wszystkie plyny. Koszta takiego przegladu to w granicach 300 do 350 zlotych. Polecam i stwierdzam jasno ze to jednak nie krolowa lawet poniewaz zrobilem w ciagu 1,5 roku 60000 km i robie tylko takie przeglady plus wymiana klockow i lacznikow stabilizatora i gum pod stabilizatorem (koszt ok. 450 pln robocizna+czesci). Czesci nie sa tanie ale jesli poszukacie dobrych zamiennikow bedziecie zadowoleni z ceny i z jakosci. Klocki przod 150 zl, klocki hamulcowe tyl, 70zl, laczniki stabilizatora 33zl/szt. Rozrzad raz na 90000 km to tez duzy plus, koszta wymiany to okolo 1800 do 2000zl (komplet).

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Laguna II Hatchback