Szukaj

Informacje o Renault Laguna II

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Laguna II

Liczba ocen: 1 528
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~matte
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Kupicie będą pewnie śmieszkować coś o lawetach. Sąsiad kiedyś zaśmieszkował, że wymieniłem sprzęgło/dwumas wsadziłem pewnie ponad 5k i to dalej renault. Jakoś jego wynalazek od roku stoi i wrasta w ziemię. Jak muszę dojeżdżać do pracy 25km to wolałbym jeździć samochodem niż autobusem. Nie wiem jaka jest sytuacja rynkowa. Obawiam się, że z racji na wiek i duże przebiegi są zajechane. Do tego nie wyglądają najlepiej przez odkształcającą się deskę rozdzielczą. Zły serwis olejowy szybko ubija turbo-sprężarki, które normalnie powinny wytrzymywać 300-350kkm. Ogólnie solidny reprezentant segmentu D czyli samochodów użytkowych. Do tego łatwiej dostępny w sensownym wyposażeniu i wygodny. W kombi jest nawet co nie co bagażnika. Ale konkurencja np. mondeo z tego co się orientuje ma dużo więcej miejsca. Tyle, że mi się lepiej jeździ tym niż mondeo mk4 czy vectrą. Kupiłem w sumie przez przypadek bo inne auta w tym budżecie były strasznie biedackie albo rdzewiuchy, a głównie szukałem czegoś z 1.8t.
4,4
~Marcin S.
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Jeśli zadbane i nie zajeżdżone bez serwisów to służy długo i nie rdzewieje. Po kompletnym przeglądzie uszczelek, zapłonu, wężów itp. jeździło z 6 lat bez wymiany ani świecy ani filtra paliwa, powietrza gazu chociaż większość na trasie. Po wymianie termostatu lepiej się chodził a zimą zawsze od pstryczka przy -20 a czym zimniej tym lepiej odpalał nawet. Jeśli dobre części wrzucane a nie najtańsze po normalnej eksploatacji to zadowolenie. Jeśli ktoś kupił bo tanie i nie serwisował nie dbał o nic byle kilometrów narobić to napewno auto odpłaciło się kopniakiem w tyłek. Elektryka nawet ok czasami tylko szyberek czy kontrolka poduszki się załączyla po zatkanych odpływach przez co woda się lała w elektronikę i trzeba było to pilnować bo spod przedn. nadkola syf zatykał szyber to wtedy mogła być tragedia. Czyścić dbać i klocki firmowe kilka lat bez zużycia. Żarówki załączaly błąd po przepaleniu ale to akurat dobrze przypomina odrazu. Po 24 latach silnik nic oleju nie bierze. Wcześniej jeden właściciel jednak a nie 7miu jak inne co każdy kupił bez serwisu i sprzedawał bo niby się psuje. Uszczelka pod głowicą raz na 20 lat napewno ma prawo paść i Dobrze zrobić nie na byle silnikon to dożywocie pojeździ. 340 tys i nawet automat jeśli szarpał to przez za późną wymianę oleju i po prawidłowej adaptacji jeździ ciągle staruch mimo że raz wrzuciłem wsteczny podczas jazdy, myśląc że jest w trybie manual a przycisk blokady nie trzymał już bo sprężynka spadła. Wystarczy czasami przejrzeć i dobry regularny serwis to żyje długo. Nie garażowana połowę życia i bez rdzy nawet pryszcza.
4,4
~bogdan_ł
Renault Laguna II
Hatchback 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Kupiłem ją 13 w piątek. W dodatku z 13 departamentu francuskiego (Marsylia). Jedyny minus to jakość usług oferowanych przez warsztaty ... Oogólniam ale generalnie tak jest. Po łebkach, byle szybciej byle więcej kasy wyciągnąć, zarówno autoryzowane serwisy jak i te nieautoryzowane. Jak zobaczą błąd niewłaściwej mieszanki na cylindrach 4-6 to wymieniają cewki i świece. A że problemem jest sonda lambda to taki "serwis" nic nie daje. No i można faktycznie uznać, że auto jest do d... Sądzę, że pojeździ jeszcze długo, dłużej niż niejeden nowy szmelcwagon...

Raporty spalania Renault Laguna II

Liczba raportów: 1 581
Średnie spalanie dla Renault Laguna II
7,8 – 12,6
l/100 km
6,1 – 8,2
l/100 km
9,1 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i T 16V 165KM 121kW
Podawanie średniego spalania w mieście uważam za niemiarodajne, bo zależy od miasta i kierowcy... Spalanie RZECZYWISTE (mierzone tankowaniem do pełna-a bak jest spory 70l) podczas dlugotrwalej jazdy autostradowej przy sredniej prędkości: 100-110km/h - 7.0÷7.4l/100 110-120km/h - 7.4÷8.0l/100 120-130km/h - 8.0÷8.6l/100 130-140km/h - 8.5÷9.0l/100 Poza miastem 80-90km/h przy zamulaniu na 6tym biegu nawet ok. 6.5-6.7l/100km *Podaję przedział spalania, bo mierzylem wielokrotnie i w różnych warunkach (atmosferycznych, obciążenia bagażem, z lub bez dynamicznego przyspieszania, z ogumieniem letnim i zimowym) ale przeważnie były to kilkusetkilometrowe trasy realizowane w kilka godzin z nielicznymi przystankami, ale bez wychładzania silnika. *Poza miastem podaję wartość wskazania komputera dla dystansu ok.200km zwiększoną o poprawkę różnicy wskazań średniego spalania i rzeczywistego dla całego baku - zamulanie tym autem na dystansie 1000km to zadanie ponad moje siły... Aha i nie 165KM tylko 163KM (120kW). Silnik zdrowy, układ odlotowy, wtryskowy, zapłonowy i regulacji składu mieszanki w pełni sprawne. To byłem ja, Jarząbek.
7,9
Renault Laguna II
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Auto bardzo wygodne, na trasy idealne, niestety nie z silnikiem 1.6. Mam ją już 4-ty rok i poza tym że auto nie jest demonem prędkości nie ma co narzekać. Jak się rozbuja, to już idzie ładnie, ale wtedy spalanie powyżej 10L/100km. Zawsze dowiozło mnie tam, gdzie trzeba. Przy wyprzedzaniu lub pod górkę brakuje mu mocy. Najlepsze w tym aucie jest zawieszenie. Bardzo stabilne na zakrętach i bardzo komfortowe na trasie. Duży bagażnik to kolejny plus. Ogromnym plusem jest brak korozji. Auto ma 20 lat i w moim egzemplarzu nie znalazłem ani grama korozji. Uważam, że auto z silnikami benzynowymi nie zasługuje na miano, które jej przypisano.
11,0
Renault Laguna II
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Spalanie absurdalne jak na taki silnik,ale pośrednio wpływ ma na to także krótka skrzynia biegów.Na pewno nie jest to wina stanu technicznego,bo samochód jest zadbany i serwisowany na bieżąco.Jeśli rozważacie ten samochód w tej wersji silnikowej jako w miarę ekonomiczny pojazd do spokojnej jazdy to zarzućcie ten pomysł i nie popełnijcie błędu który ja uczyniłem.Nie pali wcale mało,a dynamiki tu żadnej.Silnik 1.8 pali praktycznie tyle samo,a 2.0 niewiele więcej przy dużo lepszych osiągach.

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 117
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 66
5,0
Renault Laguna II
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Renault Laguna II
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna II