Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

5,0
~OlaF
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
Bardzo dobre auto, mam je dosyć długo i mogę powiedzieć że następnym moim autem będzie Laguna III. Doskonały silnik DCI, ekonomiczny, na trasie dosyć zwinny - wyprzedzanie to nie problem. Auto bardzo dobrze wyposażone, elektrycznie podgrzewana przednia szyba to genialna sprawa. Jedyne z czym miałem problem do dosyć długie nagrzewanie auta, ale wystarczyło wymienić świece nurkowe i już jest ok. Generalnie samochód, bardzo dobrze wyposażony, pojemny, ekonomiczny. Moja żona która do czasu kupna laguny jeździła małymi samochodami, teraz nie ma zamiaru jeździć niczym innym niż to kombi. Jeżeli wszystko robi się na czas w aucie na prawdę nie ma się co psuć.
3,9
~darek z mazowsza
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
Wspaniałe auto rodzinne dla 4 osób, ekonomoczny, dobrze wyposażony. za tą cenę mogłem kupić w Niemczech Passata 3 lata starszego i to w bęzynie. to mój pierwszy Francuz - jestem mile zaskoczony komfortem jazdy i ekonomią (1500kg masy). TOYOTA Carina 2,0 td wypijała 7,5 l ropy
3,5
~color@skierniewice.com
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
Cieszyłem się z posiadania Laguny kombi poprzednie wersji była naprawdę dobrym autem nigdy mnie nie zawiodła i była mało awaryjna. Zapracowała na dobrą opinie o Lagunie. Kupując nową po premierze muślałem że sobie polepsze niestety to nowe auto w tej chwili podoba mi się wizualnie z ekonomicznego punktu widzenia puściło mnie z torbami sypie się po okresie gwarancji na potęgę a Renault Polska wypina się na klijentów.
Åšrednie spalanie dla Renault Laguna I Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW 1999-2001
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
I tu nie wiem co napisac. 7l/100km miasto,6l/100km trasa jest do przezycia za auto co wazy 1500kg ale chyba rafiłem na egzemplarz zajechany.Wymieniłem -przepływomierz 200zł -pompe hamulcowa 300zł -pompe wtryskowa 200zł !!!! {Tak WTRYSKOWĄ} -alternator 300zł .Przebieg auta licznikowy 195 tys km ale uważam rzeczywisty na 395tys km. pozatym standartowo zawieszenie robie bo do roboty jezdze wyboista droga to raz w roku zaweszenie przód 600zł i standart c sie wymienia -klocki hamulcowe 100zł kpl na os -rozrzad 500zł itp
6,0
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
Renata po gruntownym Tuningu,wymieniony cały wydech,nowe potężne wtryski,potężna turbina,przerobiony przepływomierz i w końcu nowy program i sprawdzenie mocy na hamowni. Oczywiście mocniejsze hamulce i nowe opony Michele-zmniejszające opory toczenia. Osiągi znakomite, a przy dziadkowej jeździe do 95km/h spalanie w trasie 4,5L na 100km
6,6
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
Samochodzik pali niewiele. od zatankowania do pełna i przejechaniu w przewadze tras spalanie ukształtowało się na poziomie 5,8. po przejechaniu 1000km dokładnie tylu zapaliła się rezerwa a komputer pokazywał że w tym stylu jeszcze 100 pokonam. Zaznaczam też że nie było gonitwy szalonej na trasie lecz spokojna jazda do 150km/h. moja lala to 1,9 dci hatchback nie wiem czemu w możliwościach wybory nie ma takiej opcji.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
52 komentarze
Renault Laguna I Kombi