Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Krzych_159@wp.pl
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Za nieduże pieniądze fajne autko, ale przed zakupem radze dokładnie sprawdzić zawieszenie i elektrykę.Linia nadwozia ponad czasowa dobrze wyposażony, miły w dotyku welur i wytrzymały. Autko posiada wiele wad ale są też i zalety. Gdy autko jest dopieszczone naprawdę potrafi się odwdzięczyć i być posłuszne. Niestety auto jest bardzo wrażliwe na przeciążenia. Silnik bezproblemowy nie jest zawalidrogą. Za mało posiada schowków ale wersja kombi ma olbrzymi bagażnik który ma chyba ponad 500l. Podobnież blacha jest ocynkowana ale u mnie rdza gryzie cały próg, oraz na klapie widzę małe pęcherzyki rdzy. Podsumowując jeśli ktoś chce ładne i komfortowe auto i nie będzie je przeciążać to polecam.
4,3
~Paweł
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Może nie doskonale, ale na pewno bardzo dobrze. Laguna I w wersji po lifcie jest obecnie jednym z najbardziej opłacalnych zakupów w gronie samochodów klasy niższej średniej. Pojazd nadal gwarantuje elegancką stylistykę, przyzwoite koszty utrzymania i koszt zakupu na poziomie Fiata Seicento. Zapraszam na pełną ocenę modelu 1.8 16V Kombi
4,2
~Metys79@onet.eu
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Kupiłem to auto osobiście w Niemczech z dokumentowanym przebiegiem 97000 w salonie Renault. Wymieniłem rozrząd bo był czas . Teraz tylko leję paliwo. Miałem lagunę z silnikiem 2.0 8V i 2.0 16 V Moim zdaniem silnik 1.8 16 V to najlepszy kompromis między spalaniem a osiągami. Polcam kombi dla rodziny z wózkiem i innymi gratami. Wersja po liftingu pięknie się prezentuje i jest niezawodna pod warunkiem że kupiona z pewnego zródła.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Kombi 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
9,0
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Ceny części są porównywalne z odpowiednikami innych marek, a w niektórych przypadkach nawet tańsze. Ogromna ilość dobrej jakości zamienników, które kupimy za śmieszne pieniądze. W niektórych przypadkach można też posiłkować się szrotami z częściami do "francuzów", na których jest ogromna ilość tych aut. Po widlastej "szóstce", która piła 15/100 km spalanie w tym modelu na prawdę mnie rozpieszcza i nie ma sensu bawić się w gaz. Cykl miejski to 8-9 litrów w zależnosci od "nogi", a trasa to 6-7 litrów w zakresie prędkości 100-130 km/h.
9,6
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Auto pali raczej dużo jak na tak małą pojemność, ale niestety waga robi swoje. W cyklu miejskim z dużą ilością korków i włączonej klimatyzacji rekord jaki w cyklu miesięcznym osiągnęła moja żona to 13.3 l/100km. W nocnej trasie z południa Polski nad morze udało mi się zejść do 6.9 l/100km. W cyklu mieszanym trzeba mieć świadomość że będzie to około 9-10 litrów. Jeśli chodzi o spalanie autostradowe przy prędkościach rzędu 130-140km/h to będzie to około 9.5 l/100km. Innymi słowy tragedii nie ma i jak się jeździ z głową to auto nie pali aż tak wiele.
10,2
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Spalanie bardzo mnie negatywnie zaskoczyło ale krótkie odcinki, niedogrzanie auta robią swoje. (Jeżdżę na zimówkach cały rok). Po roku użytkowania (sprowadzona z Niemiec) zdecydowałem się na gaz - spalanie 10 L gazu przy obecnych a nawet wyższych cenach poprawia mi humor :) Generalnie auto polecam jeśli jest w dobrej kondycji.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Kombi