Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4628 mm
Szerokość 1752 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2041 mm
Wysokość 1470 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1506 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1964 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Rozstaw kół - przód 1483 mm
Rozstaw kół - tył 1466 mm
Zwis przedni 916 mm
Zwis tylny 1034 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 952 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 932 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1431 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1402 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1782 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1124 mm
Szerokość bagażnika 1287 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1803 mm
Wysokość progu załadowczego 544 mm
Drzwi tylne - szerokość 1128 mm
Drzwi tylne - wysokość 830 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~OlaF
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dCi 107KM 79kW
Bardzo dobre auto, mam je dosyć długo i mogę powiedzieć że następnym moim autem będzie Laguna III. Doskonały silnik DCI, ekonomiczny, na trasie dosyć zwinny - wyprzedzanie to nie problem. Auto bardzo dobrze wyposażone, elektrycznie podgrzewana przednia szyba to genialna sprawa. Jedyne z czym miałem problem do dosyć długie nagrzewanie auta, ale wystarczyło wymienić świece nurkowe i już jest ok. Generalnie samochód, bardzo dobrze wyposażony, pojemny, ekonomiczny. Moja żona która do czasu kupna laguny jeździła małymi samochodami, teraz nie ma zamiaru jeździć niczym innym niż to kombi. Jeżeli wszystko robi się na czas w aucie na prawdę nie ma się co psuć.
4,1
~Przemo
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jestem posiadaczem Laguny 1.6 rok 1999r (rodzinnego wozu) od niedawna ale przyznam szczerze, że jestem pod dużym wrażeniem tego samochodu. W porównaniu do VW Passata 1.9 td B4 z 1994r oraz Opla Vectry B 1.6 benzyna które ostatnio miałem to jak dla mnie o niebo lepszy pojazd. Mam tu na myśli przede wszystkim komfort podróży, dobrą jakość użytych do wykończenia materiałów, silnik charakteryzujący się jak dla mnie bardzo dobrą kulturą pracy może dlatego że nie widział nigdy gazu, a także niezbyt wygurowane ceny części zamiennych. Powyższe czynniki przekonały mnie że zakup tego auta był dla mnie strzałęm w dzisiątkę.
4,2
~carlos
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Mam ją 3 lata a nadal podchodząc do niej zawsze się uśmiecham patrząc na jej kształt - zboczenie? Wiem że to kwestia gustu. W środku laguna jest komfortowa, bardzo przyjemne fotele, ładna deska rozdzielcza, sporo schowków - no inny świat w porównaniu do aut niemieckich, następny też będzie francuz. Auto bardzo ekonomiczne przy tych gabarytach. Serwis też na mnie dużo nie zarobił. Instalacja LPG spisuje się bezproblemowo. Aha - gdyby komuś w mroźny poranek auto nie odpaliło mimo że kręci, a po chwili będzie słychać syczenie to znaczy że zamarzła woda w kolanku przy tłumiku (co za patent!) - po rozgrzaniu auta w garażu i zrobieniu małej dziurki wyleciało 2 litry wody - teraz zimą mam spokój. Ogólnie polecam auto z tym silnikiem (znajomy ma z dieslem i jest strasznie głośny i \"rozdygotany\" więc raczej dla miłośników). Ma kilka drobnych wad - elektryka, duże przednie słupki zasłaniające widoczność, ale plusów jest znacznie więcej.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Kombi
7,9 – 11,5
l/100 km
6,0 – 7,2
l/100 km
8,5 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
Witam kupiłem sobie Lagunę w kombiaku 1.9 dti fajne pojemne autko i liczyłem się ze spalaniem w granicach 7/9 litrów zwłaszcza biorąc pod uwagę masę auta.Pojechałem z rodzinką nad morze załadowany manelami po dach nie przekraczałem 110 km/h spokojnie do celu.Nadal nie wierzę ale przy jeżdzie na sknerusa wyszło mi 4.9 l/100km :)Jazda po mieście w zimie w korkach spalanie oscyluje w granicach 7 litrów więcej nie zdarzyło mi się odnotować jak narazie ogólnie zajefajne autko jeden mały minus jest lekko twarde i czuć dziury w jezdni :( No cóż coś za coś :)
6,8
Renault Laguna I
Kombi 2.2 D 84KM 62kW
Kupiłem jak Laguna miała 230 tyś. Teraz ma 290 tyś. Nie licząc EKSPLOATACJI (klocki, oleje, filtry, jakieś końcówki, drążków, czy wahaczy) To: Listwa kierownicy - do wymiany Jakaś końcówka kolumny, Chłodnica (no puściła) Piasta (zaznaczam jedna bo jedna jest ORYGINALNA OD NOWOŚCI) I kilka dupereli, które zaliczam w poczet STAREGO SAMOCHODU, którego 17-to letni wiek zobowiązuje, że zawsze coś może się zepsuć. Ceny - Znośne, żeby nie powiedzieć, że kupiłem tarcze i klocki za grosze, to koszt piasty ok 350 pln - ale też trochę z mojej winy, Ogólnie Naprawdę NIEŹLE Spalanie: Uwaga zauważyłem, że spalanie zależy od doboru właściwych OPON. Mój rekord w trasie 6.2l/100km - cała rodzina zapakowana pod SUFIT. Miasto.... dajemy radę w 10l/100 km. ZALECAM DOLEWANIE USZLACHETNIACZA DO PALIWA CAŁY ROK ... EFEKT - ORYGINALNE WTRYSKI BEZ ZARZUTU !!! koszt uszlachetniacza 24 pln na 600 l paliwa ;) - Warto
7,6
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
Ceny części są porównywalne z odpowiednikami innych marek, a w niektórych przypadkach nawet tańsze. Ogromna ilość dobrej jakości zamienników, które kupimy za śmieszne pieniądze. W niektórych przypadkach można też posiłkować się szrotami z częściami do "francuzów", na których jest ogromna ilość tych aut. Po widlastej "szóstce", która piła 15/100 km spalanie w tym modelu na prawdę mnie rozpieszcza i nie ma sensu bawić się w gaz. Cykl miejski to 8-9 litrów w zależnosci od "nogi", a trasa to 6-7 litrów w zakresie prędkości 100-130 km/h.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne...
5,0
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 130 tys. km
spala tyle gazu ile benzyny, nie odczuwam spadku mocy, sam się przełącza, a jak zabraknie gazu (zdarzyło się mimo że rezerwa ostrzegała) bez problemu przeskakuje na benzynę. Montaż i regulacja pewnie też ma znaczenie, więc pochwalę firmę AUTOGAZ w Siedlcach na Kolejowej( o dobrych warsztatach trzeba pisać-wizyta w Piasecznie na Wśniowej to była katastrofa w chyba siedmiu...
5,0
Renault Laguna I
Kombi 1.8 16V 120KM 88kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ AG SGI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 300 tys. km
Instalacja SGI(5500zł) Wspaniała. Przy 430 000km przebiegu auta,a przy 3000000km na gazie poszły membrany.Przez 12 lat tylko wymieniałem filtry,bez jakiejkolwiek usterki.Pozdr.
Renault Laguna I Kombi