Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2188 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 249 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~radek
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW
POLECAM. Komfort za male pieniadze i mala awaryjnosc wbrew obiegowym opiniom o francuzach. Zle Opinie o silniku 2.2 DT rowniez niezasadne. Posiadam auto ponad 5 lat przebieg 247 tys.km silnik suchy bez wyciekow,oleju niebierze. Silniki te robia ogromne przebiegi (opinie mechanikow znajacych naprawde ten silnik)tylko trzeba olej dobry lac i na czas wymieniac to samo tyczy sie pasek rorzadu. o komforcie jazdy nie wspomne a mialem wczesniej juz auta niemsiecki ople..audi. A niemeicka bezawaryjnosc to totalny mit...na ktory teraz lapia sie naiwniacy i panowie w dresach i czpeczkach :) A czesci oryginal renault rozradu kompletu tansze niz do TDI np. skody czy VW
3,9
~psgraf@op.pl
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW
W sumie super auto za nieduże pieniądze. Dość duży komfort w środku, miałem kupić mondeo mkII, a wyszła laguna. Brat kupił chwilę po mnie mkII i cholernie się cieszę, że mam lagunę (choć trochę więcej wydałem). Laguna 97r. a mondeo mkII 97r. to jest różnica jednej klasy. Laguna jest jakby nowsza technologicznie (i ma normalny kluczyk do drzwi a nie jakiegoś gwoździa jak w fordach). Drzwi przedziwnie lekko się zamykają. Deska rozdzielcza jest niżej jak w innych autach, przez co jest doskonala widoczność do przodu. Hamulce to żylety w standardzie, trzeba pasy zapinać bo dosłownie ściągają z fotela.
4,9
~Kamilek11265
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW
Bardzo wygodny i przestronny samochód,a co najważniejsze bez awaryjny,jestem zadowolony z kupna tego samochodu,zrobiłem nim ponad 40 tys km w 1,5 roku.Silnik suchy,bez wycieków.Zawieszenie również jest wytrzymałe.A do tego wszystkiego samochód jest jak na swój ponad dwu litrowy silnik bardzo oszczędny. Polecam!
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW 1996-2000
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW
silnik 2.2DT potrafi siorbnąć ze zbiornika przy idiotycznej jeździe czyli GAAZ gaz gaz i hamujemy, ale to raczej każdy silnik wypije wtedy tyle co nie miara. Tankując 65 litrów śmiało robię 850 km gdzie 70% to miasto a reszta trasa przy prędkościach minimum 120 km/h. Jazda wygląda tak, że kręcę silnik do 2500/3000 tyś. obrotów jazda wtedy dynamiczna i przyjemna. 10/10 dostaję odemnie moment obrotowy silnika po prostu rewelacja. POLECAM spalanie co do mocy i pojemnosci silnika jest OK.
7,0
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW
Bardzo ładne spalanie jak na 2.2 turbodiesla jeżdżąc na dluzszych odcinach na 33litrach zrobiłem 527km>~6,26l/100km, na krótkich, 5kilometrowych odcinkach 550km na 38litrach>~6,91l/100km, niestety kosmiczne koszty napraw (komplet rozrzadu w serwisie z załozeniem kosztuje ponad 800złotych, napinacz paska klinowego 400zł, lożysko 200zł) aż strach pomyśleć co jeszcze będzie do wymiany. tragedia
7,7
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 dT 115KM 85kW
To zrozumiale, ze ta generacja silnikow nie jest tak oszczedna, jak ta wykorzystujaca pompowtryskiwacze czy tez system common rail, ale przy umiejetnej jezdzie roznice nie sa powalajace. Najgorzej wypada miasto, auto wazy prawie 1,5 tony i jakos trzeba je

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Hatchback