Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 2.2 D 84KM 62kW 1993-2000

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2188 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Aleks
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
Lagunę kupiłem za cenę średniego roweru w celu dojazdu do pracy i na krótki okres. Mam już ją rok i nie chce sprzedawać, zwiedziłem z nią całą Polskę wzdłuż i wszerz bez najmniejszej awarii, śmiesznie mało pali, jest mega wygodne i wyciszone, całkiem dobre wyposażenie (elektryczne szyby lusterka, automatyczna klimatyzacja) aktualnie ma 400tys km przebiegu i wcale tego tak nie widać, silnik co prawda nie jest demonem prędkości ani nie grzeszy kulturą pracy na postoju ale odwdzięcza się mega niskim spalaniem i absolutną bezawaryjnością, trzeba uważać na korozje która zaczyna wychodzić ale tragedii jeszcze nie ma (26lat) Bardzo udany model Renault wbrew opinii o lagunach i Francuzach. Według mnie i wielu innych osób pierwsza generacja dużo lepsza jeśli chodzi o bezawaryjność od laguny II Polecam
3,5
~LIMAK
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
Auto bardzo dobre na dalsze wypady, wakacje, przejazdy służbowe. Wygodny, ekonomiczny, bezpieczny, może się podobać ale na tym się kończy, reszta to tylko wady. Drobiazgi powalają! Kiedy naprawi się jedno to wyłazi drugie np otwierające się podczas jazdy drzwi.. niby nic i można naprawić samemu ale żeby dostać się do zamka to trzeba rozbebeszyć całe drzwi a jak już się to zrobi naprawa zamka zwykle kończy się na jego wymianie. Poważne usterki w moim przypadku to skrzynia biegów i pełno rdzy nie do pokonania. Oprócz wygody to tylko same kłopoty i wydatki.
4,3
~mqriusz
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
Silnik dobry, mało pali, wielki wewnątrz - wygodny, parę bajerów ułatwiających życie (chociaż nie jestem zwolennikiem zbyt dużej ilości elektroniki). Dobrze się prowadzi. Części w średniej cenie. Minusem jest karoseria, którą po 15 latach zaczyna powoli jeść i trzeba konserwować. No cóż... Trzeba zadbać żeby pojeździć, ale to się tyczy każdego auta.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 2.2 D 84KM 62kW 1993-2000
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
Laguna zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Spodziewałem się sedniego zużycia paliwa na poziomie ponad 6,5 litra. Jednak w przeważającej mierze testy, których dokonywałem dawały rezultat bardziej optymistyczny. 6 litrów to przy umiarkowanej jeździe wynik naprawdę nietrudny do osiągnięcia. Najniższe spalanie osiągnąlem w trasie nie przekraczając 110 km/h co przełozyło się na spalanie 5,3l/100 (kierowca + pasażer, bez bagażu, trasa 400km - 21 litrów zuzytego napędu). Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu jak i z trwałości silnika (od wymiany do wymiany zero oleju dolewanego!). Fakt, że jest to auto, które wymaga pieszczot (olej + filter 7500km, filtr paliwa 15 000km, filtr kabinowy 15 000km, filtr powietrza niby co 15 000km, jednak w lecie nie wytrzymuje 10 000km). Podsumowując nie jest to samochod tani w eksploatacji, ale zaraz dający wiele przyjemności z jazdy.
6,1
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
doskonale przez 7lat1000zl na naprawy głównie zawieszenie i elektryka .(naprawa rozrusznika) nigdy nie stanoł w trasie.spalanie midzy 5a6litrow niekoniecznie najlepszej ropy.W zimie najzabawniej jak przy -20 odpala bez problemow ogolnie polecam w trasie
5,7
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
Jeżdżę anemicznie, stąd może takie wyniki spalania. Jeśli chodzi o trasy wyłącznie miejskie, to szacuję, że wychodzi około 8 litrów, jednak pewności nie mam, gdyż nigdy nie litrażowałem jeżdża tylko i wyłącznie po mieście.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Hatchback