Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 1.8 90KM 66kW 1993-2000

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~lalalalala
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
kupiliśmy dość zużytą lgunę jak się później okazało z kręconym licznikiem, obecnie ma 270 tys plus to co było kręcone więc na pewno sporo więcej. przez 5 lat sporo się działo, układ chłodzenia cały do wymiany, zawieszenie często siadało, co 3 miesiące u mechanika i 2 - 3 stówy w plecy aż w końcu zrobiliśmy wszystko od razu i poszło prawie 2 tys! hamulce wszystkie do robienia skrzynia się zacinała ale po wymianie oleju jak nowa, całe sprzęgło do roboty, przeciekające tylne drzwi podczas ulewy - pomógł silikon, i odwieczna rdza! ale pomimo to dostaje dość wysoką ocenę, bo po wymianie wszystkiego ładnie pracuje i ma to coś i ta wygoda, ale drugi raz już nie
2,5
~Jacek
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Auto potrzebuje dużego wkładu finansowego. Co 3 miesiące jakaś awaria. Pękający filtr powietrza na LPG, krótkotrwałe zawieszenie, krótkotrwały termostat, krótkotrwały wentylator nawiewu, krótkotrwałe łożyska. Łatwe "zajechanie" silnika, ten motor jest stworzony do nie przekraczania 2500 obrotów. Wadliwa przepustnica, silniczek krokowy, silniczek spryskiwaczy. Łatwo o wycieki z układu wspomagania, układu chłodniczego, układu hamulcowego. Szybko zużywająca się skrzynia biegów, i często psujące się mocowanie wybieraka. Bardzo podatne na rdze progi, tylne nadkola i klapa bagażnika. Z plusów tylko bardzo wygodne siedzenia, ładne wykończenie w środku jak na ten rocznik, i duża przestrzeń wewnątrz. ODRADZAM!
4,5
~Daniel
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Był to mój pierwszy samochód po zdaniu prawka. Nadaje się do spalenia gumy odjeżdżając ze świateł. Jest naprawdę wygodny i doskonale się go prowadzi, gdyby nie to, że ma już ponad 20 lat jeździłbym nim dłużej, a tak niestety taka dobra furka leci na złom. Polecam każdemu. Nie znam auto które pomimo tylu lat wyglądało tak ładnie, projektant tego samochodu to mistrz.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 1.8 90KM 66kW 1993-2000
8,7
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,4
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Witam wszystkich Posiadaczy laguny w najgorszej wersji RN ver.1995r ogólnie autko jeździ super jak na tę 90kucy dobrze się zbiera na zdrowym silniku ale tyle ile to musi pić tej benzyny to jest porażka niby nic się nie zmieniło ale z 9litrów na oszczędnej jeździe wlać mu 4litry i zamiast 40bądź 38km to z wielką bidą robi 32 żeby te litry które dodatkowo pije zmieniały się za przyspieszenie to by było znosnie albo szedł tak jak by wlać 98 a tu ani prędkości ani nic a paliwo już prawie 5zł powiedział bym więcej ale i tak bez sensu więc jeśli ktoś ma tako sam problem niech pisze jak go rozwiązał bez głupich odpowiedzi oczywiście. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
9,8
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
W samym mieście 13 litrów pali jak nic. Podczas codziennej jazdy (2 x 33km) wychodzi trochę ponad 9 litrów. Wyjazd w trasę (2 x 140 km ) przy 3 osobach nie przekracza 7.5 litra. Oczywiście idzie osiągnąć wyniki typu 16 w mieście i 11 na trasie ale... po co? Ten silnik jest do toczenia i zwykłej jazdy do 110-120 na trasie a nie bicia rekordów prędkości. Samochód jest ekonomiczny do prędkości ok 117km/h później robi się dziura w baku. 4 lata bezawaryjnej jazdy na gazie, 70.000 na LPG, stan licznika 220.000 prawdziwy. Klima chłodzi silnik nie bierze ani deka oleju. Nadwozie i podwozie bez grama rdzy. Słabym punktem samochodu jest zawieszenie. Praktycznie co 10.000 km trzeba coś poprawiać. Ceny części na bardzo przyzwoitym poziomie, niejednokrotnie tańsze niż do VW. Samochód czołg, 2 razy prałem w sarnę i jak widać żyję :) Zwykła instalacja gazowa co przy dzisiejszych cenach paliw daje tańszą jazdę niż moim 2 samochodem tj Peugeotem 206 2.0 hdi. Szczerze polecam renatke. Pozdrawiam
13,0
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Chyba mam pecha albo mojemu 1.8 wydaje się że jest V6tką... Spalanie LPG dochodzi czasem do 16 litrów na 100 km a nie jest to wywołane szatańskim stylem jazdy. Byłem na regulacji instalacji gazowej ale przykręcenie regulacji obniża spalanie maksymalnie do 11 litrów. Tyle, że wtedy dynamiki po prostu nie ma. Parownik jest praktycznie nowy, cała instalacja wydaje się sprawna, a spalanie to średnio zawsze 12-13 litrów. Być może to odosobniony taki przypadek bo znajomego Laguna 1.8 pali 9 litrów, tyle że z inną instalacją gazową. Do tego OC jak to za 1.8 czyli dość spore. Ceny części w miarę przyzwoite.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Hatchback