Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Krzyś
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Oceniam auto mojego taty powiem tak wszyscy mówią że francuzy to szmelc ale ja nie wiem czemu... Najpierw mieliśmy Lagunę I 1,8 8V z gazem przez pięć lat z 1996r. zaskoczyła nas bardzo małym spalaniem niesamowite auto rozstaliśmy się z nim po drugim wypadku coś za bardzo ludzie w nas celowali...(dodam że jakby to nie była laguna po drugim wypadku mogło by być nie ciekawie :(ale prawie nic się nie stało nikomu) Było bardzo przykro rozstać się z tym autem ale... Mój tato zakupił lagunę I 1,8 16V z roku 2000 czyli po liftingu o ludzie... niby taka sama ale nie ma co porównywać to jest maszyna (też z gazem). Teraz ja myślę o zakupie Laguny ale 2.0 (140) z silnikiem podobno volvo i tego się boję bo nie wiem jak to jest z tymi silnikami czy ktoś może miał lagunę z silnikiem renault i volvo który jest lepszy i czy czasem nie jest gorszy?? (na marginesie: o spalaniu nic nie piszę bo i tak nikt nie uwierzy bo sam bym nie uwierzył. Muszę się przyznać że jeśli chodzi o ten pierwszy model który nie miał komputera do liczenia spalania to teraz myślę sobie że pomyliłem się w obliczeniach :))
4,2
~wojciech.1977@poczta.onet.pl
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
naprawde wygodne, dobrze wyposażone auto (moja wersja to RXT - nie ma tylko skóry i dachu otwieranego). Doskonale sprawdza sie komputer pokładowy z systezą mowy. czasem jest upierdliwy, ale naprawde sie przydaje. mozna podszlifowac angielski :-) to moja czwarta renówka (słuzbowo jezdziłem laguna 1.6). jak ktos lubi francuskie samochody to bedzie naprawde zadowolony. I moja rada: KUPUJCIE LAGUNY Z AUTOMATYCZNĄ KLIMATYZACJĄ, naprawde warto za to dopłacić. Nie jest to auto wolne od wad, ale jak sie o nie dba to odwdzięcza sie naprawde duzym komfortem podrozowania.
4,5
~Piotr
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Jestem bardzo zadowolony z tego autka. Nie miałem żadnych drobnych awarii. Jedyną rzeczą jaką wymieniłem jest silnik który jak się okazało sam popsułem i do czego się przyznaje (niewiedza zabija - tu akurat silnik). Laguną zrobiłem 140k km w ciągu 3 lat.
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
8,5
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Jako, że dużo jeżdżę w trasie miałem okazję sprawdzić ile pali to auto przy różnych prędkościach z wynikiem następującym (gaz II generacji na mixerze): 90-100kmh 7.7l 110kmh 8.5l 120kmh 9.1l 130-150 11.5l Ogólnie wynik uważam za dobry, jednak wcześniej jeździłem bmw e34 2.5l również w gazie, jednak sekwencyjnym. przy prędkości 130-150kmh bmw paliło 10-11l co jest lepszym wynikiem niż w przypadku laguny. Wyciszenie auta na + jednak w moim przypadku powyżej 110kmh na 5 biegu już głośno słychać silnik przez co rozważam wyciszenie komory silnika. Średni dostęp do części zamiennych, w serwisach kosmiczne ceny. Komplet 6 uszczelek do klimatyzacji 100zł, tuleje kołyski są dostępne jedynie z całą kołyską, jednak da rade dostać części jeśli się trochę poszuka :)
9,4
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
Duża rozpiętość spalania w zależności od wielu czynników: obciążenia, jakości paliwa, stylu jazdy, temperatury itd. Generalnie jestem bardzo zadowolony, ostatnio moja Lagunka (a ma już 13 lat i przebieg 256 kkm) zaskoczyła mnie bardzo niskim spalaniem. Na trasie 450km przy prędkości tak pomiędzy 80-110km/h z zachowaniem zasad ecodrive´ingu, ale bez "czepiania się" TIR´ów i autobusów spaliła 33 litry gazu, co daje średnią 7.33l/100km!!! Aż samemu trudno było mi w to uwierzyć. Do tej pory spalała na trasie w granicach 9l/100km, ale bez większego przejmowania się ekonomią. Po mieście jeżdżę mało i najczęściej staram się wybierać takie pory kiedy nie ma korków, więc tutaj trudno mi się wypowiadać, poza tym tutaj na pewno będzie większe zużycie benzyny (szczególnie zimą), co znacznie utrudnia oszacowanie spalania samego gazu, ale przecież to normalne. Dodam jeszcze, że na trasie prawie 4000km (Warszawa - Les Menuires - Warszawa), załadowana na maxa (4 osoby + pełny bagażnik + duży box dachowy), jadąc po autostradzie i utrzymując prędkość ok 120-140km/h (nie mylić ze średnią) spaliła średnio 11,6l/100km (wynik obliczony na podstawie tankowań - chociaż bardzo zbliżony do tego co pokazał komputer)
8,7
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW
spalanie tego auta na ten silnik 1.8 16 v to jak sokowiruwki z duzym wylotem stosunkowo do mocy ... auto pali ze tak powiem durzo jak na pojemnosc 1.8 i tylko 120 km .. mieszkam w UK auto porusza sie wiecej po miescie niz po trasie .. w korkahc i miescie bez klimy (zima ) 9 l na 100 lato z z klima 9.5 nawed 10 miasto 30 ml/h cykl pozamijski troche lepiej 8.5 L ma 100 na krudkich trasach M4 autostrada 8 L trasa UK reading polska zywiec 7.5 lita na bardzo dlugiej trasie w zakresie 120-130 km/h tyle co moge powiedziec auto jezdzi na casrol 0w-40w ful syntetyk nie bierze okelu ani troche od wymiany do wymiany silnik pracuej w zakresie obrotuw od 0 do 4000 tys max na liczniku juz 12500 ML a co da sie wyciagna z tego auta to 185 km/h trzeba bardzo dlugos ie kulac zeby wyciagnac 200 to juz moja 2 laguna z tej seri sinkim czulu bardzo na paliwo jelsi wlejesz paliwo do bani od razu kontrolka check engine leje tylko +99 V-power na bardzo dlubich trasach potrafi sie zaswiecic lampka od sondy lambda przegrzanie katalizatora jazda bez postoju do pl tylko 2 jazdy na cpn na zbirniku jestem wstanie przejechac 800-900 km wienc powiem tylko tyle diesel wychodzi zancznie lepoej w miscie i na trasie do poslki jedno tankowanie po wyjezdzie z promu dunkerke i ciagne na zbirniku pod opole... jelsi chodzi o awaryjnosc to bez usterek mankament to kluczyk lubia sie psuc przyciski nowy kosztuje 230 F jakiesj 800-850 zl z tym jest poraszka ale jak ma ktos znajomego eneltronika mozna zaszczedzic troche kasy 25 F jakies 100 zl mankament to blacharka odbruskuej gurna warstwa lakieru .. od slonca nie tylko ja tak mam ale ien laguny tez prawie 80% aut stoi na ulicach 365 dni w roku widzialem ine laguny ztego rocznika wienc nie jest to jeden wyjatek.. ale co tu sie oszukiwac jak w uk auto srednio jezdzi po ukicy 5-6 lat potem idzie na scrap ( zlom )dostajesz 2000F od panstwa za zlomowanie swojego auta na nowe auto

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Hatchback