Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Karol
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Bardzo fajne, duże i komfortowe auto. Mam 1.92 m wzrostu i ja mam dużo miejsca z przodu i za mną ktoś usiądzie w komfortowych warunkach. Silnik cichutki, mało pali między 7,5-8l w mieście, w porównaniu z poprzednim Golfem III to spalanie Renatki powala na kolana. Klimatyzacja bardzo wydajna, jakość wykończenia świetna, na czele z welurową tapicerka. Mam bogatą wersję Concorde z climatronikiem, abs, pełna elektryka, alufelgami i innymi bajerami. Korozja jej nie dotyka, lakier mimo 16 lat wygląda bardzo świeżo. Miałem okazje porównać ją z Vectrą B. Opel może się przy niej schować, Laguna jakościa bije ja na głowę. Auto mogę polecić każdemu!
4,0
~activlabbbb
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Wcześniej jeździłem Oplem - przesiadka do niemłodego już auta - zaskoczenie, POZYTYWNE. Wykonanie: niech ktoś mi powie, że auta francuskie są źle wykonane. W którym miejscu? Wszystkie materiały są bardziej miękkie i przyjemniejsze w dotyku niż u niemieckiej konkurencji. Proszę wsiąść do takiej Laguny po lifcie z 99 roki i do Vectry z 99. niebo a ziemia. Wykonanie to jedno, jeszcze jest przyjemność obcowania z wnętrzem samochodu. Wszystkie plastiki mają przyjemny odcień. Również siedzenia. Świetnie wyprofilowane i sprężyste. Polecam wersje po lifcie, są bardziej dopracowane. Przed zakupem trzeba auto sprawdzić, te samochody mają swoje lata i trzeba pamiętać, że zepsuć może się wiele rzeczy, jeśli kupi się złoma. Co mi się zepsuło: czujnik położenia wału (80zł), napinacz paska alternatora (300zł), + parę rzeczy w zawieszeniu, ale to wina naszych dróg, a nie auta (proszę zapytać się fanów marki VW lub Audi ile kosztuje ich naprawa zawieszenia aluminiowego, w tysiącach! - tylko głośno się tego nie mówi) Ceny części są tanie, warto kupować zamienniki SASIC - super jakość. Generalnie auto jest jak najbardziej do polecenia. Jeżdżę na LPG i spalanie gazu jest symboliczne. Z minusów: średnia skrzynia oraz średnie wyciszenie. Proszę jednak pamiętać, że auto zostało zaprojektowane w 1994r. więc jak na te czasy jest OK! No i ta linia, mimo, że auto jest stare może się dalej podobać! Następne moje auto też będzie francuz! Nigdy więcej twardego niemca
4,3
~lkurek@poczta.fm
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Auto mam ponad pół roku. Oprócz naprawy wspomnianej powyżej, Laguna nie sprawia mi najmniejszych problemów. Jak na Renault w moim aucie o dziwo wszystko działa. Spotykam się z wieloma użytkownikami marki Renault i zawsze ktoś ma jakieś ale. Zacznijmy może od tego, że jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz. Każde auto długo nam będzie służyć, jeśli będziemy o nie dbać. Laguna nie lubi odkładania jakiejś naprawy drobnej usterki na potem. Może to nas wówczas drogo kosztować. Zresztą też każde inne auto w miarę możliwości nie naprawione na czas potrafi się zemścic ze zdwojoną siłą.
Åšrednie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1997-2000
8,1
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Instalacja BRC założona 10.04.2015, średnie spalanie z przejechanych do tej pory 20 tys km (spisywałem każde tankowanie gazu i benzyny, gaz zawsze tankowany do pełna) 8.9 l/100km. Koszt instalacji: 2700 Koszt gazu: 3392 Koszt benzyny: 545 Na benzynę musiałbym wydać 6850 zł, więc jak do tej pory zaoszczędziłem prawie 2900zł. Instalacja zarobiła już na siebie i na wszystkie dodatkowe przeglądy (63 zł rejestracyjny, 120 zł przegląd gazu po 15tys). Średnie spalanie gazu jest o 19% wyższe od benzyny. instalacja montowana była przy przebiegu 203600 km.
5,8
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Najmniejsze spalanie jakie udało mi się uzyskać na trasie to 5,0l. Prędkość do 90 km/h, łagodne obchodzenie sie z gazem, rewelka!Zimą cykl mieszany do 6,8 l, latem cykl mieszany zawsze w granicach 6,3 według wskazań komputera, który gdy zawsze sprawdzałem z tankowaniem nie przekłamał więcej jak o 0.1 l na 100km:)prędkości w cyklu mieszanym do 110 na to spalanie. Minimalne średnie to 5,7l. Maksymalne jakie miałem to 10 l(krótkie trasy, wyskokie obroty, jednak to rzadko kiedy. Napraw mało, ceny przystępne, trzeba dbać a auto odpłaci się bezproblemowym użytkowaniem:)
7,6
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Ogólnie to jest bardzo dobrze - średnie spalanie z całego przebiegu gdzie 20% miasto 80% trasa wg komuptera 6.6l/100km. Zazwyczaj jeżdżę sam + bagaż, ale 50%-70% przebiegu pokonałem z jednym lub kilkoma pasażerami. Poniżej szczegółowo: * odcinek 230km, trochę przez wioski ale głównie S3 i obwodnice, czas przejazdu 2h50min średnia prędkość 83km/h, momentami na S3 130-150km/h, sporo wyprzedzania - średnie 6.5l/100km. * odcinek 250km (20km po Wrocławiu reszta S3 i wioski) średnia prędkość 71km/h - 6.6l/100km * odcinek 260km (z czego 140km po A4) - 6.6l/100km * na A4 przy prędkość 140km/h i dwóch-trzech osobach z bagażami - chwilowe spalanie przy utrzymywaniu stałej prędkości 140km/h 7.5-8.5l/100km, te +-1l to zależy czy pod górkę czy z górki:) * 5 dorosłych osób w samochodzie, bagażnik po brzegi bo jechaliśmy nad morze, odcinek Myślibórz - Szczecin, prędkość 130-160km/h 8.5-9.5l/100km, średnie spalanie z całego przebiegu skoczyło do 6.7l/100km, a później na odcinku 250km który pokonałem tylko z jednym pasażerem spadło do 6.6. Obecnie komputer wskazuje 6.6l/100km dla przejechanych 10tys km. Jakieś 10tys km temu zresetowały się poprzednie statystyki a było 6.9l/100km 20tys km ale zimą. Ze spalania jestem zadowolony a jeżdżę szybko ale i oszczędnie.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
52 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
4,5
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero...
4,5
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się...
4,5
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam jak narazie rewelacja brak odczucia spadku mocy jak jade na gazie swietna instalacja firmy stefanneli wiadomo trzeba pamietac o filtrach raz na 15tys km zmienic to bardzo wazne zeby nie zajechac silnika polecam serwis czestochowska Kielce
Renault Laguna I Hatchback