Szukaj

Informacje o Renault Laguna I

Lata produkcji: 1993 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Laguna I

Liczba ocen: 1 206
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Michał
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
To juz moja druga Laguna 1 generacji. Pierwsza kupiona jako auto do jazdy na codzien, na chwile do czasu zakupu lepszego auta. Zostala ze mna na 2 lata i to byl pierwszy samochod przy ktorym odpoczalem od napraw. Przejechalem bezawaryjnie 35000km az do stluczki po ktorej nie oplacalo sie jej naprawiać. Teraz majac duzo lepszy samochod kupilem z sentymentu kolejna w stanie idealnym z przebiegiem 111000km. Auto rozpatrujac w kategorii samochodu ponizej 2000r jest swietne. Dobre wyposażenie, wygodne fotele, dobrze sie prowadzi. Silnik kolejny raz 2.0 8v totalnie bezproblemowy. LAguna 1 to bardzo niedoceniany samochod wsrod golfow 3, astr1, i innych aut ze swoich lat.
4,4
~Aleks
Renault Laguna I
Hatchback 2.2 D 84KM 62kW
Lagunę kupiłem za cenę średniego roweru w celu dojazdu do pracy i na krótki okres. Mam już ją rok i nie chce sprzedawać, zwiedziłem z nią całą Polskę wzdłuż i wszerz bez najmniejszej awarii, śmiesznie mało pali, jest mega wygodne i wyciszone, całkiem dobre wyposażenie (elektryczne szyby lusterka, automatyczna klimatyzacja) aktualnie ma 400tys km przebiegu i wcale tego tak nie widać, silnik co prawda nie jest demonem prędkości ani nie grzeszy kulturą pracy na postoju ale odwdzięcza się mega niskim spalaniem i absolutną bezawaryjnością, trzeba uważać na korozje która zaczyna wychodzić ale tragedii jeszcze nie ma (26lat) Bardzo udany model Renault wbrew opinii o lagunach i Francuzach. Według mnie i wielu innych osób pierwsza generacja dużo lepsza jeśli chodzi o bezawaryjność od laguny II Polecam
4,3
~zuchu76
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Powiem krotko Lagune wspominam jako najfajniejsze auto jakim jezdzilem. Miekkie zawieszenie dawalo duza przyjemnosc z jazdy. Samochod bardzo dobrze trzymal sie nawierzchni i mial swietne hamulce. Silnik moze nie byl zbyt dynamiczny ale dawal spokojnie rade zarowno w miescie jak i na trasie. Spalanie w trasie ok 4.5 l/100km w miescie 7.5 - 8 l/100km. Blacha w ocynku wiec nie bylo problemow z korozja. Jesli chodzi o wady to z racji miekkiego zawieszenia na naszych dziurawych drogach trzeba sie liczyc z czestsza wymiana podzespolow ale ceny zamiennikow nie sa wysokie wiec da sie przezyc. Bardziej dokuczal mi halas i nie chodzi tu o silnik tylko o swisty dochodzace spod uszczelek w drzwiach. Niestety na koniec zaczely lac wtryski i doszlo do przepalenia uszczelki pod glowica wiec remont byl raczej nieoplacalny z racji wartosci pojazdu. Lagune kupilem za 4500zl troszke przy niej zrobilem (hamulce, zawieszenie), przejechalem ok 50.000 km i nigdy nie rozkraczyla sie na drodze, takze gdyby nie to ze samochod z konca produkcji ma juz prawie 20 lat to moze kupilbym kolejna Lagune.

Raporty spalania Renault Laguna I

Liczba raportów: 1 163
Średnie spalanie dla Renault Laguna I
7,9 – 12,8
l/100 km
6,0 – 7,2
l/100 km
8,5 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,4
Renault Laguna I
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Witam wszystkich Posiadaczy laguny w najgorszej wersji RN ver.1995r ogólnie autko jeździ super jak na tę 90kucy dobrze się zbiera na zdrowym silniku ale tyle ile to musi pić tej benzyny to jest porażka niby nic się nie zmieniło ale z 9litrów na oszczędnej jeździe wlać mu 4litry i zamiast 40bądź 38km to z wielką bidą robi 32 żeby te litry które dodatkowo pije zmieniały się za przyspieszenie to by było znosnie albo szedł tak jak by wlać 98 a tu ani prędkości ani nic a paliwo już prawie 5zł powiedział bym więcej ale i tak bez sensu więc jeśli ktoś ma tako sam problem niech pisze jak go rozwiązał bez głupich odpowiedzi oczywiście. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
8,9
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Instalacja BRC założona 10.04.2015, średnie spalanie z przejechanych do tej pory 20 tys km (spisywałem każde tankowanie gazu i benzyny, gaz zawsze tankowany do pełna) 8.9 l/100km. Koszt instalacji: 2700 Koszt gazu: 3392 Koszt benzyny: 545 Na benzynę musiałbym wydać 6850 zł, więc jak do tej pory zaoszczędziłem prawie 2900zł. Instalacja zarobiła już na siebie i na wszystkie dodatkowe przeglądy (63 zł rejestracyjny, 120 zł przegląd gazu po 15tys). Średnie spalanie gazu jest o 19% wyższe od benzyny. instalacja montowana była przy przebiegu 203600 km.
9,7
Renault Laguna I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Cześć. Mam coprawda lagune od niedawna. Ale spalanie i komfort to bajka. Pięć osób, zaladowany bagażnik po sufit. Oraz bagażnik na dachu. Ile wszystko wazylo. Nie mam pojęcia. Prędkość 90-120 na trasie. I zgadnijcie ile spaliła gazu.? Osiem litrów. Zapomniałem dodać że silnik osmio zawodowy. A LPG pierwszej generacji. Wygoda, cisza. Gdy odpalam silnik to go nie słyszę. Dzieci są zachwycone...

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 37
5,0
Renault Laguna I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne...
5,0
Renault Laguna I
Hatchback 2.0 113KM 83kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 100
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero...
4,5
Renault Laguna I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero...
Renault Laguna I