Szukaj

Informacje o Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 150KM 110kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2008-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorami koncepcyjnymi samochodu były prototypy Koleos Concept (z roku 2000) oraz Egeus (z roku 2005). Renault Koleos, pierwotnie jeszcze jako kompaktowy SUV – był owocem kooperacji Renault i Nissana, a spokrewniony pod względem technicznym był z Nissanem X-Trail drugiej generacji. Oba samochody powstały na tej samej platformie podłogowej – Nissan/Renault C Platform. Auto zostało zaprojektowane przez Patricka le Quementa. Koleosa dwa razy poddawano faceliftingowi (w latach 2011 oraz 2013). Mimo że drugą generację Koleosa zaprezentowano w roku 2017, w klasie kompaktowych SUV-ów model I generacji zastąpiony został przez Renault Kadjara.
czytaj więcej
Powagosław

Spóźniony debiut Renault w mocno obsadzonym segmencie SUV-ów. Czy warto było czekać? Koleos wygląda poprawnie, ale w tej klasie to za mało, by marzyć o sukcesie rynkowym. Projektantom wyraźnie zabrakło odwagi.

~Powagosław
Luzacjusz

Koleos ma tyle wspólnego z rasową terenówką, ile agent francuskiego ruchu oporu z czasów drugiej wojny światowej z Jamesem Bondem. Koleos to śmieszny facet w prochowcu i berecie, który zamiast pistoletu ma bagietkę i ciągle powtarza, jak w „Allo' Allo!”: „Słuchajcie uważnie, bo nie będę powtarzać”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~Stan
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Koleos I - otrzymuje ocenę bardzo pozytywną. Uprzedzenia właścicieli innych marek odkładam na bok. Niedorzeczna jest krytyka wyglądu samochodu. Każdy jest inny i przypada do gustu bardzie lub mniej. Ale absolutnie nie jest brzydki. Jeśli ktoś ośmielałby się go krytykować to jak odnieść się do wyglądu Lexsua RX 350 (styl made in China), a może Hondy CR-V 9 (skorupka żółwia), a może Kia sportage 2 (z oryginalnymi tylnymi nadkolami), ale wszystkie te pojazdy z tych samych lat produkcji co Koleos I np. z roku 2008 Każda ta sylwetka jest inna... i tak znajdująca swoich fanów. Po zbytecznym moim zdaniem liftingu w 2011 roku samochód nieco stracił na swoim charakterystycznym wyglądzie i znacznie złagodniał (bo przedni girl przypomina taki mysi nosek z wąsami). Wcześniejsze duże przednie reflektory dodawały mu zadziornego charakteru i odnosiły się podobieństwem m.in. do Clio. Silnik diesel jest sprawdzoną po latach solidną jednostką napędową. Konstrukcja pojazdu bardzo solidna. Reasumując: Koleos I zyskuje dobra ocenę. Warto poszukać wersji najbogatszej ale tej sprzed liftingu... Mamy tam dosłownie wszystko i w bardzo dobrej jakości.
4,4
~Kolo
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Trzy gwiazdki za niską temperaturę w kabinie w okresie zimowym. Niestety auto długo się nagrzewa przy niskich temperaturach, więc jak ktoś pokonuje krótkie odcinki to musi się nastawić na kriokomorę. Silnik łapie temperaturę 90 po 10 kilometrach przy temperaturze powietrza -5 ale w kabinie robi się ciepło po 15 kilometrach. Jeśli zatrzymasz się w korku oczywiście czas osiągnięcia wyższej temperatury w kabinie znacznie się wydłuża. Auto szybko się wychładza. Na pewno powodem są duże wloty powietrza na przodzie auta a chłodnica wielka na szerokość maski . Ogólnie auto fajne ale jak ktoś lubi ciepło w aucie to radzę szukać małego benzyniaka. Wygodne na dłuższe wyprawy, spalanie na trasie latem poniżej 7 litrów, spalanie zimą w mieście przekracza 10 litrów.
3,6
~Adamus
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto ma swoje plusy i minusy. Mam klasyczny automat 4x4 .Zdecydowanym plusem jest CENA( jakieś 10k taniej od konkurencji w swojej klasie), DOBRE WYPOSAŻENIE, WIDOCZNOŚĆ, BEZAWARYJNOŚĆ(z pewnymi wyjątkami). Fajne nagłośnienie bose, wygodne wsiadanie bezkluczykowe, przydatny naped 4x4. Komfort jazdy na średnim poziomie, zawieszenie mimo że miekkie to nie daje szczególnego komfortu. Auto mimo dużego gabarytu jest bardzo kompaktowe .Pozycja za kierownica na dłuższej trasie (200km+) powoduje ból karku. Bardzo dużym minusem z kolei jest Automatyczna skrzynia biegów , dosyć duże spalanie , nie oferujące nic w zamian , wyciszenie auta, okropny dzwięk silnika . Generalnie auto bez emocji , bez wrażeń z jazdy ale za to tanie w zakupie i stosunkowo bezawaryjne.
Średnie spalanie dla Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 150KM 110kW 2008-2011
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Naszego kolesia mamy już od 2 lat. zrobiliśmy nim ponad 30 tyś. w różnych warunkach i na różnych trasach. Silniczek bez awaryjny chodzi jak zegareczek. Komfort i luksus jak na auto za 20K :) Trasa 600km np: Koszalin - Szczecin - Wrocław, 2 tyś. obrotów, 110km/h tempomat, spalanie 6,2L / 100km. W drodze powrotnej ta sama trasa 600km, 2800 tyś obrotów, 150km/h tempomat, spalanie 11,2L /100km. Autko jest dość wyrywne jak na swoją masę, ok 1,8 tony. Więc nie łudź się że spalanie w mieście będzie mniej niż 9,5-10,2. Z perspektywy czasu i przebytych kilometrów, polecam tą furkę każdemu kto lubi komfortowo i tanio podróżować na dłuższych trasach, a w mieście ruszać wraz z innymi (uwierz mi, nie zostaniesz ostatni na światłach) zbiera się jak moje drugie autko Audi A3 8L 1.9TDI ASZ. Powodzenia wszystkim w szukaniu aut dla siebie.
7,6
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Spala więcej niż się spodziewałem, szczególnie w trasie bardzo podatny na nachylenia terenu i wiatr. Na tym samym odcinku ze stałą prędkością 120 zależnie od pogody mialem spalanie między 6-12 litrów. Wypalanie dpf niestety psuje wyniki, wtedy przez okolo 20 min spalanie 13l Najlepiej w zakresie 70-90km/h mozna zejsc ponizej 6l
7,2
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Koleosa mam dwa lata super auto jesli chodzi o spalanie na trasie do 130km/h 6.2l przy prędkości 140-170 na trasie nie przekroczyl mi 7.5l po miescie pali 8 max8.5 uważam ze nie jest źle biorac pod uwage gabaryt auta
Renault Koleos I SUV