Szukaj

Informacje o Renault Koleos I

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2008-2016, pierwsza generacja modelu. Pierwowzorami koncepcyjnymi samochodu były prototypy Koleos Concept (z roku 2000) oraz Egeus (z roku 2005). Renault Koleos, pierwotnie jeszcze jako kompaktowy SUV – był owocem kooperacji Renault i Nissana, a spokrewniony pod względem technicznym był z Nissanem X-Trail drugiej generacji. Oba samochody powstały na tej samej platformie podłogowej – Nissan/Renault C Platform. Auto zostało zaprojektowane przez Patricka le Quementa. Koleosa dwa razy poddawano faceliftingowi (w latach 2011 oraz 2013). Mimo że drugą generację Koleosa zaprezentowano w roku 2017, w klasie kompaktowych SUV-ów model I generacji zastąpiony został przez Renault Kadjara.
czytaj więcej
Powagosław

Spóźniony debiut Renault w mocno obsadzonym segmencie SUV-ów. Czy warto było czekać? Koleos wygląda poprawnie, ale w tej klasie to za mało, by marzyć o sukcesie rynkowym. Projektantom wyraźnie zabrakło odwagi.

~Powagosław
Luzacjusz

Koleos ma tyle wspólnego z rasową terenówką, ile agent francuskiego ruchu oporu z czasów drugiej wojny światowej z Jamesem Bondem. Koleos to śmieszny facet w prochowcu i berecie, który zamiast pistoletu ma bagietkę i ciągle powtarza, jak w „Allo' Allo!”: „Słuchajcie uważnie, bo nie będę powtarzać”.

~Luzacjusz

Renault Koleos I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Koleos I

Liczba ocen: 102
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~Stan
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Koleos I - otrzymuje ocenę bardzo pozytywną. Uprzedzenia właścicieli innych marek odkładam na bok. Niedorzeczna jest krytyka wyglądu samochodu. Każdy jest inny i przypada do gustu bardzie lub mniej. Ale absolutnie nie jest brzydki. Jeśli ktoś ośmielałby się go krytykować to jak odnieść się do wyglądu Lexsua RX 350 (styl made in China), a może Hondy CR-V 9 (skorupka żółwia), a może Kia sportage 2 (z oryginalnymi tylnymi nadkolami), ale wszystkie te pojazdy z tych samych lat produkcji co Koleos I np. z roku 2008 Każda ta sylwetka jest inna... i tak znajdująca swoich fanów. Po zbytecznym moim zdaniem liftingu w 2011 roku samochód nieco stracił na swoim charakterystycznym wyglądzie i znacznie złagodniał (bo przedni girl przypomina taki mysi nosek z wąsami). Wcześniejsze duże przednie reflektory dodawały mu zadziornego charakteru i odnosiły się podobieństwem m.in. do Clio. Silnik diesel jest sprawdzoną po latach solidną jednostką napędową. Konstrukcja pojazdu bardzo solidna. Reasumując: Koleos I zyskuje dobra ocenę. Warto poszukać wersji najbogatszej ale tej sprzed liftingu... Mamy tam dosłownie wszystko i w bardzo dobrej jakości.
4,9
~All
Renault Koleos I
SUV Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Samochód budzący kontrowersje, bo… do bólu poprawny. Tak naprawdę niedoceniany i to bardzo niesłusznie. Koleos dedykowany jest moim zdaniem dla kierowców statecznych, bez kompleksów, stereotypów, mających swoje zdanie. Konstrukcja trzech koncernów: Renault, Nissan i Samsung stworzyły bardzo poprawne dzieło. Francuski sposób na wewnętrzną estetykę i modną pedanterię „a’la paris” dały bardzo dobry efekt. Wnętrze jest przyjemne i ślicznie wykończone. Silnik Nissana 2.0 dCi stał się ripostą dla krytykantów poprzedniego silnika diesla Renault 1.9 dci. Rozwiał wątpliwości. Jest stosowany także w SUV-ach Nissana. Elektronika głównodowodzącego tutaj Samsunga nie budzi zastrzeżeń. Czy sylwetka jest ładna? W mojej ocenie i wielu innych użytkowników tak, jest fajna, ale do tego się dorasta. Jest oryginalna, nietuzinkowa i nieoklepana. Jeśli ktoś ją krytykuje to jak ma się odnieść do „nadętej” KIA Sportage czy „ociosanego” Hyundai i35, a może „wyłupiastej” Skody Yeti. Każdy z tych samochodów może być kontrowersyjny, a i wielu się także podoba, ale do rzeczy:
4,4
~Kolo
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Trzy gwiazdki za niską temperaturę w kabinie w okresie zimowym. Niestety auto długo się nagrzewa przy niskich temperaturach, więc jak ktoś pokonuje krótkie odcinki to musi się nastawić na kriokomorę. Silnik łapie temperaturę 90 po 10 kilometrach przy temperaturze powietrza -5 ale w kabinie robi się ciepło po 15 kilometrach. Jeśli zatrzymasz się w korku oczywiście czas osiągnięcia wyższej temperatury w kabinie znacznie się wydłuża. Auto szybko się wychładza. Na pewno powodem są duże wloty powietrza na przodzie auta a chłodnica wielka na szerokość maski . Ogólnie auto fajne ale jak ktoś lubi ciepło w aucie to radzę szukać małego benzyniaka. Wygodne na dłuższe wyprawy, spalanie na trasie latem poniżej 7 litrów, spalanie zimą w mieście przekracza 10 litrów.
Średnie spalanie dla Renault Koleos I
9,8
l/100 km
5,8 – 7,8
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Naszego kolesia mamy już od 2 lat. zrobiliśmy nim ponad 30 tyś. w różnych warunkach i na różnych trasach. Silniczek bez awaryjny chodzi jak zegareczek. Komfort i luksus jak na auto za 20K :) Trasa 600km np: Koszalin - Szczecin - Wrocław, 2 tyś. obrotów, 110km/h tempomat, spalanie 6,2L / 100km. W drodze powrotnej ta sama trasa 600km, 2800 tyś obrotów, 150km/h tempomat, spalanie 11,2L /100km. Autko jest dość wyrywne jak na swoją masę, ok 1,8 tony. Więc nie łudź się że spalanie w mieście będzie mniej niż 9,5-10,2. Z perspektywy czasu i przebytych kilometrów, polecam tą furkę każdemu kto lubi komfortowo i tanio podróżować na dłuższych trasach, a w mieście ruszać wraz z innymi (uwierz mi, nie zostaniesz ostatni na światłach) zbiera się jak moje drugie autko Audi A3 8L 1.9TDI ASZ. Powodzenia wszystkim w szukaniu aut dla siebie.
11,8
Renault Koleos I
SUV 2.5 16v 170KM 125kW
Rozważmy kilka spraw: 1) prędkości powyżej 140 nie są dla tego auta wymarzone. Spalanie rośnie wykładniczo ( co każde 10km/h wzrost spalania jest ok 1-2L) i bez problemy mieści się np. w okolicach 20L/100km LPG przy prędkościach rzędu 160km/h 2) auto jest oszczędne w spokojnej jeździe - 80-100km/h można zejść nawet do 9-10L LPG /100km 3) skrzynia manualna 6 biegowa to pomyłka ( chodzi o 6 bieg, który redukuje spalanie dopiero po przekroczeniu 3-3.5 tys obrotów, poniżej warto jechać na 5 biegu) ile zatem jest to te 3-3.5 tys obrotów? 130km/h..... 4) Mamy wersję 4x4 z możliwością jego odłączenia. 4x4 daje ok 1,5L więcej LPG. Butla ma pojemność ok 48-50L ( po modyfikacji tyle do niej wchodzi) Także z dziennika tankowań zasięg między 300-410km.
7,6
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Spala więcej niż się spodziewałem, szczególnie w trasie bardzo podatny na nachylenia terenu i wiatr. Na tym samym odcinku ze stałą prędkością 120 zależnie od pogody mialem spalanie między 6-12 litrów. Wypalanie dpf niestety psuje wyniki, wtedy przez okolo 20 min spalanie 13l Najlepiej w zakresie 70-90km/h mozna zejsc ponizej 6l
Renault Koleos I