Szukaj

Informacje o Renault Koleos

Lata produkcji: 2008 – 2023
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Koleos to produkowany od roku 2008, model należący do klasy średniej SUV-ów (segment I). Pomijając uterenowione warianty modeli Scenic (RX4) oraz Kangoo, było to pierwsze auto francuskiego producenta w tym segmencie. Jednakże już pod koniec XX w. pracowano w Renault nad stworzeniem debiutanckiego modelu SUV. Renault Koleos I generacji był kompaktowym SUV-em, druga generacja samochodu natomiast, którą wprowadzono na rynek w roku 2017, przeklasyfikowała model do SUV-ów klasy średniej, a jego miejsce SUV-a kompaktowego w katalogu marki zajął model Kadjar. W Korei Południowej, w której produkuje się renault Koleosa, oferowany jest jako Renault Samsung QM5 i QM6.

 

czytaj więcej
Powagosław

Kuracji upiększającej Renault ciąg dalszy. Poprzedni Koleos już w momencie debiutu wyglądał dość archaicznie, więc metamorfoza jest imponująca. Dziś ten samochód to piękna, niezwykle harmonijnie skomponowana całość.

~Powagosław
Luzacjusz

W historii Renualt są takie daty, które w monografii marki powinny zostać wyszczególnione wielkimi, ozdobnymi cyframi. Założenie firmy, debiut Renault 5 i dzień, w którym ktoś na spotkaniu zarządu powiedział: „Mon Dieu, jakie te nasze samochody są brzydkie”. Później poszło szybko. Dzięki tej refleksji powstał Koleos.

~Luzacjusz

Renault Koleos – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Koleos

Liczba ocen: 150
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~Stan
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Renault Koleos I - otrzymuje ocenę bardzo pozytywną. Uprzedzenia właścicieli innych marek odkładam na bok. Niedorzeczna jest krytyka wyglądu samochodu. Każdy jest inny i przypada do gustu bardzie lub mniej. Ale absolutnie nie jest brzydki. Jeśli ktoś ośmielałby się go krytykować to jak odnieść się do wyglądu Lexsua RX 350 (styl made in China), a może Hondy CR-V 9 (skorupka żółwia), a może Kia sportage 2 (z oryginalnymi tylnymi nadkolami), ale wszystkie te pojazdy z tych samych lat produkcji co Koleos I np. z roku 2008 Każda ta sylwetka jest inna... i tak znajdująca swoich fanów. Po zbytecznym moim zdaniem liftingu w 2011 roku samochód nieco stracił na swoim charakterystycznym wyglądzie i znacznie złagodniał (bo przedni girl przypomina taki mysi nosek z wąsami). Wcześniejsze duże przednie reflektory dodawały mu zadziornego charakteru i odnosiły się podobieństwem m.in. do Clio. Silnik diesel jest sprawdzoną po latach solidną jednostką napędową. Konstrukcja pojazdu bardzo solidna. Reasumując: Koleos I zyskuje dobra ocenę. Warto poszukać wersji najbogatszej ale tej sprzed liftingu... Mamy tam dosłownie wszystko i w bardzo dobrej jakości.
4,9
~Nowy właściciel Koleosa
Renault Koleos II
SUV Facelifting 1.3 TCe 158KM 116kW
Przejechane dopiero 200km. Auto super. Przesiadka z Grupy VAG po wielu latach i po krótkich epizodach z Toyotą. Wersja IP, czyli w pakiecie prawie wszytko, oprócz 4x4 bo w wersji PB nie ma tej opcji. Bardzo dobra jakość materiałów, nic nie piszczy plus auto dobrze wyciszone. Silnik dynamiczny i w pełni ok to spokojnej jazdy, głównie w mieście. Za ten budżet nie kupimy u konkurencji nic podobnego. Chyba, że wydamy grubo ponad 200k PLN. Szkoda tylko, że zakończyła się produkcja Koleosa w 2023, co też widać po małych drobiazgach (głownie multimedia). Ale nam to nie przeszkadza bo byliśmy tego w pełni świadomi kupując to auto.
4,9
~All
Renault Koleos I
SUV Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Samochód budzący kontrowersje, bo… do bólu poprawny. Tak naprawdę niedoceniany i to bardzo niesłusznie. Koleos dedykowany jest moim zdaniem dla kierowców statecznych, bez kompleksów, stereotypów, mających swoje zdanie. Konstrukcja trzech koncernów: Renault, Nissan i Samsung stworzyły bardzo poprawne dzieło. Francuski sposób na wewnętrzną estetykę i modną pedanterię „a’la paris” dały bardzo dobry efekt. Wnętrze jest przyjemne i ślicznie wykończone. Silnik Nissana 2.0 dCi stał się ripostą dla krytykantów poprzedniego silnika diesla Renault 1.9 dci. Rozwiał wątpliwości. Jest stosowany także w SUV-ach Nissana. Elektronika głównodowodzącego tutaj Samsunga nie budzi zastrzeżeń. Czy sylwetka jest ładna? W mojej ocenie i wielu innych użytkowników tak, jest fajna, ale do tego się dorasta. Jest oryginalna, nietuzinkowa i nieoklepana. Jeśli ktoś ją krytykuje to jak ma się odnieść do „nadętej” KIA Sportage czy „ociosanego” Hyundai i35, a może „wyłupiastej” Skody Yeti. Każdy z tych samochodów może być kontrowersyjny, a i wielu się także podoba, ale do rzeczy:

Raporty spalania Renault Koleos

Liczba raportów: 194
Średnie spalanie dla Renault Koleos
7,2 – 9,8
l/100 km
5,8 – 8,8
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Renault Koleos II
SUV 2.0 dCi 177KM 130kW
Mało ten kolos nie pali jak na silnik diesela. Z jednej strony w wyższym spalaniu pomaga skrzynia cvt, duża waga, oraz opory powietrza. Przy manualnej skrzyni myślę że można by zejść ze spalania -1l. Te minimalne spalanie wyszło mi na trasie Poznań - Słupsk (czyli większość zwykle drogi) zgodnie z przepisami +10km/h na liczniku z 4 osobami dorosłymi i trochę bagażu. Ustawiony tylko przedni napęd, włączone Eco i ustawiony ogranicznik prędkości (zauważyłem, że to pozwala zaoszczędzić trochę spalania).
8,5
Renault Koleos I
SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Naszego kolesia mamy już od 2 lat. zrobiliśmy nim ponad 30 tyś. w różnych warunkach i na różnych trasach. Silniczek bez awaryjny chodzi jak zegareczek. Komfort i luksus jak na auto za 20K :) Trasa 600km np: Koszalin - Szczecin - Wrocław, 2 tyś. obrotów, 110km/h tempomat, spalanie 6,2L / 100km. W drodze powrotnej ta sama trasa 600km, 2800 tyś obrotów, 150km/h tempomat, spalanie 11,2L /100km. Autko jest dość wyrywne jak na swoją masę, ok 1,8 tony. Więc nie łudź się że spalanie w mieście będzie mniej niż 9,5-10,2. Z perspektywy czasu i przebytych kilometrów, polecam tą furkę każdemu kto lubi komfortowo i tanio podróżować na dłuższych trasach, a w mieście ruszać wraz z innymi (uwierz mi, nie zostaniesz ostatni na światłach) zbiera się jak moje drugie autko Audi A3 8L 1.9TDI ASZ. Powodzenia wszystkim w szukaniu aut dla siebie.
11,8
Renault Koleos I
SUV 2.5 16v 170KM 125kW
Rozważmy kilka spraw: 1) prędkości powyżej 140 nie są dla tego auta wymarzone. Spalanie rośnie wykładniczo ( co każde 10km/h wzrost spalania jest ok 1-2L) i bez problemy mieści się np. w okolicach 20L/100km LPG przy prędkościach rzędu 160km/h 2) auto jest oszczędne w spokojnej jeździe - 80-100km/h można zejść nawet do 9-10L LPG /100km 3) skrzynia manualna 6 biegowa to pomyłka ( chodzi o 6 bieg, który redukuje spalanie dopiero po przekroczeniu 3-3.5 tys obrotów, poniżej warto jechać na 5 biegu) ile zatem jest to te 3-3.5 tys obrotów? 130km/h..... 4) Mamy wersję 4x4 z możliwością jego odłączenia. 4x4 daje ok 1,5L więcej LPG. Butla ma pojemność ok 48-50L ( po modyfikacji tyle do niej wchodzi) Także z dziennika tankowań zasięg między 300-410km.

Usterki Renault Koleos

Liczba wpisów: 25
Awaria skrzyni biegów
  • Renault Koleos II SUV 2.0 dCi 177KM 130kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 2
Moim zdaniem De facto awaria chyba była konsekwencją wcześniejszej awarii dyferencjału przy 120 tys. km. Skrzynia po naprawie dyfra już lekko szarpała przy ruszaniu, przegazowywała a w późniejszej fazie "gubiła biegi" (symulowane bo to CVT) . Generalnie powrót z wakacji wyglądał nieciekawie . Apogeum się zaczęło będąc 2tys. km od domu. Ale w tej fazie jeszcze wystarczał restart silnika, który kasował błędy. Choć raz się to stało przy wyprzedzaniu. Ostatnie 500 km to zaczęło się wysypywać na ostro i silnik przechodził w chwilowy stan awaryjny bez choinki na zegarach. Jednakże problematyczne było ruszanie oraz max prędkość 110km/h. Cóż naprawa w ASO trwała 1 mies. Na początku na siebie koszt wynajmu wział Renault Polska i auto zamienne z wypożyczalni w klasie. Natomiast ostatnie 2 tyg. auto zastępcze od dealera i już nie spęłniające wymagań dot. odpowiednika w klasie D. Koszt naprawy w ASO +/- 25tys. zł. Pokryte przez Renault Polska - dzieki wykupionemu pakietowi serwisowemu Easy Ride z limitem 5 lat lub 200 tys.km
1 komentarz
Blokowanie kolumny kierownicy - brak możliwości uruchomienia silnika
  • Renault Koleos
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 4
Myślałem, że to jakiś jednostkowy problem, ale spotkałem jego opis w opiniach o samochodzie i spotkałem w serwisie posiadacza Koleosa, który miał tak samo jak ja. Sporadycznie zdarza się, że występuje błąd układu kierowniczego. Objaw: komunikat "odblokuj koło kierownicy" i brak możliwości uruchomienia samochodu przyciskiem "Start". Czasami samo przechodzi, czasami konieczna laweta. Serwis potwierdza błąd na CLIP, ale nie znajduje źródła i rozwiązania problemu. Problem jest też znany z innych samochodów Renault.
4 komentarze
Zaświeca się kontrolka stop błąd układu wtryskowego
  • Renault Koleos I
  • instalacja elektryczna
  • 190 tys. km
Zaświeca się kontrolka stop bez jakichkolwiek reakcji silnika. Auto było u kilku mechaników i nic. Ocena tylko że to nie wina wtryskiwaczy. Jeden znalazł przegrzane kable do wtryskiwaczy lecz pomogło to o tyle że błąd z początku bardzo rzadko się pojawiał. Co dziwne w zimie błąd nie wyskakuje. Ktoś coś rozpoznaje?
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Koleos