Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~damianteo
Renault Kadjar
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Auto bardzo oszczędne. Nie jest duże. Jak na crossovera (normalnie to taki podniesiony hatchback v combi) jest odpowiedni. Ergonomiczny kształt. W środku dużo miejsca. Z automatyczną skrzynią jedzie się płynnie choć przy zmianie to słychać. Bagażnik kiepski. Nie jest może przesadnie mały, ale jak na takie samochody powinien być większy o jakies 10-15 l. Akurat mam wyposażenie intens no i takie polecam. Czasami nie znajdzie miejsca do parkowania, ale jak ma standardowe miejsca do wykrycia to zaparkuje poprawnie i równiutko. Bardzo ładnie parkuje równolegle za pierwszym razem. System wykrywania znaków niesamowity. Pokazuje znak gdy akurat mija się ten znak. Wrażenia z jazdy poprawne. Nie buja za bardzo nie podbija na nierównościach chociaż ciut lepiej mogłoby być. Nie mam porównania z innymi autami i pewnie są lepsze w tej cenie. Poprzednio miałem skodę fabię kombi. Duża między nimi przepaść choć z tamtego też byłem zadowolony i miał większy bagażnik o 8 l. Realnie wiecej przestrzeni było w bagażniku.
4,6
~Adamek
Renault Kadjar
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Zawsze limuzyny, a teraz coś innego. Autko pozytywnie mnie zaskoczyło, bardzo fajnie skonfigurowane, głównie trasy miejskie. Spalanie średnio 5,1. Jak ktoś lubi na ECO to jeszcze mniej. Ostatnio użytkowana Astra V i elektronika bardziej mnie denerwowała.Tutaj wszystko pomaga kierowcy tak jak powinno być , nie za długo buczą czujniki, a i dźwięki można sobie ustawić różne tryby i głośność - super rozwiązanie. Nawigacja działa szybko i sprawnie, kokpit - wszystko rozmieszczone fajnie i intuicyjnie. Bagażnik duży. Siedzi się wygodnie, a jestem wysoki i nic mi nie przeszkadza.
3,2
~wilkp
Renault Kadjar
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Użytkuję własnie jako zastępczy. No i na dłuższą metę nie dałbym rady. Auto typowo miejskie- słaby silnik (oczywiście- zależy, kto do czego porównuje), przeciętne właściwości jezdne, przeciętna ilość miejsca w środku. Pełno irytujących idiotyzmów: 1. system multimediów- nie wiem, kto to opracował- chaos, lista utworów po wycofaniu wyboru wraca na początek (ludzie, mam tysiące utworów w telefonie- ile można przewijać?), sam dźwięk przy ustawieniach fabrycznych jest tak płaski, że nie można tego słuchać, małe możliwości dopasowania dźwięku powodują. że audio ogólnie jest niewydolne; przełączanie pomiędzy radiem/ telefonem to zmora; obsługa telefonu także idiotyczna (znowu przewijanie listy kontaktów, sortowanie tylko po jednej literze itp) 2. ogrzewanie lusterek i szyby tylnej- jak tak można to wypuścić na rynek? lusterka cały czas są mokre w deszczu- to ogrzewanie to wydmuszka; nagrzewnica słaba- zimno albo w dolnych, albo w górnych partiach kabiny przy ustawieniu automatycznym 3. system start/ stop ma takie lagi, że to po prostu niebezpieczne (porównuję choćby bmw 318)- lepiej wyłączyć, oczywiście za każdym razem, po odpaleniu auta 4. zwieszenie- przy dynamicznej (jak na możliwości) jeździe przód nie dogaduje się z tyłem- nadsterowność oraz rzucanie przez koleiny 5. system bezkluczykowego otwierania drzwi działa leniwie- czasem otworzy się te drzwi, czasem trzeba poprawić Generalnie- dobre jako trzecie auto w rodzinie- wówczas nie zirytuje codziennych użytkowników. Zaskakuje w zasadzie jedynie hamulcami= są dobre. Wszystko inne to przeciętna jakość. W tym kontekście cenę salonową uważam za zbyt wysoką- nie opłaca się. Być może z mocniejszą benzyną, pozbawione pseudo-ekologicznych pierdół, z większą przestrzenią dla pasażerów oraz pozbawione chaosu kretyńskich rozwiązań obsługowych byłoby objawieniem w tym segmencie. Teraz to jednak smutna przeciętność.

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 35
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Kadjar Crossover