Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~damianteo
Renault Kadjar
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Auto bardzo oszczędne. Nie jest duże. Jak na crossovera (normalnie to taki podniesiony hatchback v combi) jest odpowiedni. Ergonomiczny kształt. W środku dużo miejsca. Z automatyczną skrzynią jedzie się płynnie choć przy zmianie to słychać. Bagażnik kiepski. Nie jest może przesadnie mały, ale jak na takie samochody powinien być większy o jakies 10-15 l. Akurat mam wyposażenie intens no i takie polecam. Czasami nie znajdzie miejsca do parkowania, ale jak ma standardowe miejsca do wykrycia to zaparkuje poprawnie i równiutko. Bardzo ładnie parkuje równolegle za pierwszym razem. System wykrywania znaków niesamowity. Pokazuje znak gdy akurat mija się ten znak. Wrażenia z jazdy poprawne. Nie buja za bardzo nie podbija na nierównościach chociaż ciut lepiej mogłoby być. Nie mam porównania z innymi autami i pewnie są lepsze w tej cenie. Poprzednio miałem skodę fabię kombi. Duża między nimi przepaść choć z tamtego też byłem zadowolony i miał większy bagażnik o 8 l. Realnie wiecej przestrzeni było w bagażniku.
4,6
~Adamek
Renault Kadjar
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Zawsze limuzyny, a teraz coś innego. Autko pozytywnie mnie zaskoczyło, bardzo fajnie skonfigurowane, głównie trasy miejskie. Spalanie średnio 5,1. Jak ktoś lubi na ECO to jeszcze mniej. Ostatnio użytkowana Astra V i elektronika bardziej mnie denerwowała.Tutaj wszystko pomaga kierowcy tak jak powinno być , nie za długo buczą czujniki, a i dźwięki można sobie ustawić różne tryby i głośność - super rozwiązanie. Nawigacja działa szybko i sprawnie, kokpit - wszystko rozmieszczone fajnie i intuicyjnie. Bagażnik duży. Siedzi się wygodnie, a jestem wysoki i nic mi nie przeszkadza.
3,2
~wilkp
Renault Kadjar
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Użytkuję własnie jako zastępczy. No i na dłuższą metę nie dałbym rady. Auto typowo miejskie- słaby silnik (oczywiście- zależy, kto do czego porównuje), przeciętne właściwości jezdne, przeciętna ilość miejsca w środku. Pełno irytujących idiotyzmów: 1. system multimediów- nie wiem, kto to opracował- chaos, lista utworów po wycofaniu wyboru wraca na początek (ludzie, mam tysiące utworów w telefonie- ile można przewijać?), sam dźwięk przy ustawieniach fabrycznych jest tak płaski, że nie można tego słuchać, małe możliwości dopasowania dźwięku powodują. że audio ogólnie jest niewydolne; przełączanie pomiędzy radiem/ telefonem to zmora; obsługa telefonu także idiotyczna (znowu przewijanie listy kontaktów, sortowanie tylko po jednej literze itp) 2. ogrzewanie lusterek i szyby tylnej- jak tak można to wypuścić na rynek? lusterka cały czas są mokre w deszczu- to ogrzewanie to wydmuszka; nagrzewnica słaba- zimno albo w dolnych, albo w górnych partiach kabiny przy ustawieniu automatycznym 3. system start/ stop ma takie lagi, że to po prostu niebezpieczne (porównuję choćby bmw 318)- lepiej wyłączyć, oczywiście za każdym razem, po odpaleniu auta 4. zwieszenie- przy dynamicznej (jak na możliwości) jeździe przód nie dogaduje się z tyłem- nadsterowność oraz rzucanie przez koleiny 5. system bezkluczykowego otwierania drzwi działa leniwie- czasem otworzy się te drzwi, czasem trzeba poprawić Generalnie- dobre jako trzecie auto w rodzinie- wówczas nie zirytuje codziennych użytkowników. Zaskakuje w zasadzie jedynie hamulcami= są dobre. Wszystko inne to przeciętna jakość. W tym kontekście cenę salonową uważam za zbyt wysoką- nie opłaca się. Być może z mocniejszą benzyną, pozbawione pseudo-ekologicznych pierdół, z większą przestrzenią dla pasażerów oraz pozbawione chaosu kretyńskich rozwiązań obsługowych byłoby objawieniem w tym segmencie. Teraz to jednak smutna przeciętność.

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 36
Stuki w podwoziu przy zmianie biegów
  • Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
w Kadjarze 1.3 TCE 140KM w manualu z 2019 roku zakupionym przeze mnie dokładnie miesiąc temu (14.12.2024 ) przy przebiegu 45 tys km występują dziwne "stuki" dobywające się z podwozia, a dokładniej jakby ktoś kopał w fotel kierowcy. Jest to o tyle dziwne, że tylko dotyczy to zmiany z jedynki na dwójkę i z dwójki na trójkę - a dokładniej przy puszczaniu sprzęgła po zmianie biegu. Stuki nie są powtarzalne, nie widzę zależności. Na wyższych biegach ten problem jest niezauważalny, prawdopodobnie nie istnieje. Jakieś przeczucia co do problemu? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Renault Kadjar Crossover