Szukaj

Informacje o Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 165KM 121kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny
Średnie spalanie dla Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 165KM 121kW 2003-2009
8,9
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 165KM 121kW
Nie wiem skąd inni biorą takie niskie średnie spalania, może ze wskazań komputerów, ja liczę kilometry od tankowania do tankowania i wyniki są takie: Scenic z silnikiem 2,0 Turbo pali w krakowskich korkach 15 l LPG/ 100 km i mniej się nie udaje. Na autostradzie 140-150 km/h trzeba liczyć ok 11-12 l gazu. Przy jeszcze szybszej jeździe spalanie nie wzrasta już znacznie- przy 170-180 km/h 13-14 l gazu. W trasie na drodze krajowej jadąc superoszczędnie raz w życiu udało się uzyskać spalanie na LPG poniżej 9l/100 km- ale szczerze mówiąc nie po to kupiłem i przerabiałem na gaz taki samochód żeby jeździć oszczędnościowo. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta i silnika, choć do ostrej jazdy nie za bardzo się nadaje, napęd na 1 oś jednak daje duże straty na "mielenie' kołami przy szybkim ruszaniu, zawieszenie jest zbyt miękkie na zakręty a układ kierowniczy zbyt "gumowy". W sumie super auto do szybkiego i taniego na LPG pokonywania długich tras.
8,6
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 165KM 121kW
Doskonały silnik. Auto waży prawie 1,5 t, do tego stawia duży opór powietrza, a przyśpiesza aż miło i spala średnio 9,3 benzyny (cykl: miasto/trasa/trasa w korku). W mieście praktycznie nie ma potrzeby przekraczania 2tys obr/min. Do tego we wnętrzu jest cicho, nic się nie trzęsie jak przy dieslach, a kultura pracy i dźwięk przy mocnym przyśpieszeniu jest melodią dla uszu. Nie problemu z wyprzedzaniem, a 6-biegowa skrzynia pozwala bezgłośnie toczyć się po drogach krajowych ok 100 km/h. Długo szukałem takiego auta, bo podaż wersji 2.0 T jest znikoma. Ale przy tym spalaniu i osiągach ciężko uzasadnić zakup innego motora w scenicu. Podobnie jak ciężko uzasadnić montaż gazu jeśli ktoś jeździ mniej niż 30 tys rocznie.
10,4
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 165KM 121kW
No więc tak: Silnik 163KM 2.0 Turbo - f4R. Instalacja: Stag Premium, listwa: Valtek czerwona, Reduktor: Zavoli S do 250KM Autko chodzi super na gazie, żadnych problemów, Początkowo był problem z przepływnością gazu z butli do reduktora Przy mocnym przyspieszaniu auto dostawało czkawki, bo reduktor nie dostawał oczekiwanej ilości gazu), ale po usunięciu dławika w wielozaworze przy butli (oryginalnie w BRC jest taki czopek który sobie w wielozaworze pływa i przy zerwaniu przewodu na podwoziu zamyka wylot gazu z butli, taki pływaczek - przy dużym zapotrzebowaniu na gaz powoduje zamknięcie dopływu gazu - bo robi się podciśnienie i go zasysa) temat zniknął ;) Dlatego od razu proponuję albo usunąć sobie ten dławik albo dolot gazu z butli do reduktora puścić grubym przekrojem, by wam gazu w przewodzie nie zabrakło w czasie mocnego przyśpieszania i by wam dławik nie domknął wylotu ;) Po za opisaną - nazwijmy to "usterką". Autko spisuje się wyśmienicie z instalacją LPG. Ogólnie jest to dość ekonomiczny silnik jak na 2 litry pojemności z turbiną, więc na LPG także się ta ekonomika objawia. Mam przejechane na LPG niecałe 40000 km i nigdy nie miaem sytuacji bym w najwyższym spalaniu przeproczył 12l/100km. Średnio na podjazdach jest to 11,0 - 11,5 litra, a nieraz poniżej 11 litrów (mówimy cały czas o gazie). Na trasie autko spala średnio 9 litrów gazu przy spokojnej jeździe, w 10 litrach zmieści się przy jeździe rzędu 140-150 km/h. Więc nic tylko gazować i jeździć ;) Ps. Współczuję posiadaczom silników 1.4 z nowej serii - to przecież jest jakaś totalna pomyłka z ymi statystykami spalania :/
Buczenie, drgania karoserii od silnika
  • Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
  • silnik
Szukam rozwiązania dość irytującego problemu. Od dłuższego czasu na karoserie przenoszone są duże drgania od silnika, na tyle duże, że cała karoseria drży a chwilami wpada w rezonans. Zależy od dnia, ale potrafi na jałowych obrotach drgać prawa wycieraczka :/ Może ktoś miał podobny problem i rozwiązał go w miarę tanim sposobem? Myślałem o dwumasie, ale koszt nowej to więcej jak używany silnik z małych przebiegiem :/ Poduszki silnika też niemało kosztują więc liczę, że ktoś podda jakiś pomysł. Pozdrawiam :)
Problem rozwiązany
3 komentarze
drganie samochodem podczas postoju
  • Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
  • układ napędowy
Podczas zatrzymania przy ciepłym silniku od czasu do czasu pojawiają się silne drgania całym samochodem, czasami po wciśnięciu sprzęgła objaw ustaje, czasami nie, w czasie jazdy usterka nie występuje nawet na biegu jałowym. Ostatnio wymieniałem sprzęgło i dwumasę. ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
pojawia sie napis" service"
  • Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
  • układ hamulcowy
W czasie jazdy pojawia sie napis "serwice" wraz z sygnałem dżwiekowym oraz zapala się lampka " układ hamulcowy" .Ponieważ dzieje się to w momentach przechyłu samochodu przypuszczam że mam niski poziom płynu hamulcowego. Nie znalazłem jednak wlewu [ nie mam instrukcji obsługi ] . Może ktoś moze sprecyzowac to miejsce ? niedostateczna ilość płynu hamulcowego
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Renault Grand Scenic I