Szukaj

Informacje o Renault Grand Scenic I

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy

Renault Grand Scenic I – wybierz silnik

Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Kuba_Bier
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 136KM 100kW
Auto niesamowicie wygodne i wszechstronne. W trasie raczej powolne, ale wystarczająco dynamiczne, by swobodnie wyprzedzać. Pali jak smok, zwłaszcza jeśli chce się jeździć dynamicznie. Krótkie biegi każą ciągle wachlować skrzynią, "szóstkę" można spokojnie zapiąć już przy 95 km/h. Przy prędkościach powyżej 130 km/h robi się głośno - zarówno od strony szyberdachu, jak i uszczelek w drzwiach. Wnętrze zużywa się dużo szybciej niż w niemieckich autach. Dużo drobnych usterek: guziki handsfree przestają działać, padają mechanizmy szyb, pompka płynu do spryskiwacza, różne czujniki. Jasna tapicerka i boczki drzwi bardzo szybko łapią brud. Jednocześnie należy zauważyć, że jak na wymiary auta jest ono niesamowicie komfortowe dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Trzeci rząd jest akceptowalny, mam 182 cm wzrostu i się tam mieszczę (zwłaszcza po pijaku! ;) ). Ilość schowków, półeczek i szufladek jest wzorowa, nie ma żadnego problemu z umieszczeniem w nich wszelkich potrzebnych akcesoriów. Auto jest doskonale wyposażone, co świetnie wpływa na komfort podróżowania. Szkoda, że częste i irytujące awarie oraz słaba jakość materiałów tapicerskich psują ogólną wysoką ocenę auta. Dla rodziny z trójką dzieci auto jest genialne!
4,9
~henryk_wypyszynski
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 1.9 dCi 130KM 96kW
Najlepsze autko z moich dotychczasowych. Elastyczny silnik + 6-biegowa manualna skrzynia, duży moment obrotowy. Przestronne wnętrze, wielki bagażnik, ergonomiczne fotele zapewniają wygodną pozycję w czasie jazdy.Dobrze wyciszone wnętrze, wszystkie istotne przełączniki doskonale rozmieszczone.Niskie spalanie, oczywiście poza miastem.Mieszana trasa-autostrady, krajówki,góry to 5,7 l/100 km. Miasto gorzej, ok, 7-8 l/100.W standardzie udogodnienia typu karta w kieszeni zamiast kluczyka , automatyczny ręczny hamulec, wielość wygodnych schowków. Na minus przyciski zamykania na drzwiach, nie zawsze działają.
4,8
~Michał Mazowieckie
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 1.6 i 16V 115KM 85kW
Wspaniałe auto. Jestem w nim zakochany. Silnik 1.6 daje rade. Jest bardzo elastyczny (6 biegowa skrzynia). Nie jest to wyścigówka, ale pozwala na sprawne poruszanie się. Jak na takie gabaryty naprawdę pali nie dużo (9-11 litrów LPG). Mega przestronne, po wyjęciu tylnych foteli prawie 2000 litrów bagażnika!!! Do tego bogata wersja - tempomat, climatronic, pełna elektryka. Przez ostatnie 3 lata przejechałem nim około 50.000km i absolutnie żadnej usterki, robię tylko serwisy olejowo - filtrowe. Karoseria oczywiście pełen ocynk, nie ma mowy o rdzy. Zdecydowanie polecam, super wygodna bryka
Średnie spalanie dla Renault Grand Scenic I
8,0 – 9,6
l/100 km
5,7 – 6,8
l/100 km
9,4 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,9
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 136KM 100kW
Mój Grand jest z 2008, Jest też w automacie. Mieszkam i pracuję w Krakowie. Dojazd z jednej strony miasta na drugą (pracuję 8:00-16:00) 13km w jedną stronę to spalanie ok.15l gazu. Żona do pracy ma 4,5km i jej spalanie to do 17-18l. Dużo lepiej to wygląda kiedy jedzie się po mieście w innych godzinach, lub po prostu w trasie. Ale na trasie jaką robię niemal co weekend w sezonie letnim 25km autostradą 130km/h+25km trochę krajówką, trochę przez wioski w kierunku Limanowej (teren lekko górzysty) to spalanie jest 12-13l/100km. Jednak przy 160-170km/h spalanie wychodzi niemal 20l/100km. Zdarzało się nie zrobić 200km na baku :((((. Jeżeli ktoś mieszka w dużym mieście, jeździ do pracy w czasie największych korków, lub na bardzo krótkich odcinkach, lub lubi szybką jazdę autostradą to niech sobie go młotkiem z głowy wybije. Z auta jestem jednak mega zadowolony i jak będę zmieniał to tylko na nowszego scenica i też w automacie. PS staram się tankować głownie na Schellu.
11,8
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 136KM 100kW
Koszty utrzymania nie są duże, części tanie i łatwo dostępne, mnóstwo zamienników, gorzej jest z dostępnością miejsca do wymiany. Przykładowo do wymiany sprzęgła konieczne było wymontowanie przedniego zawieszenia wraz z wózkiem + oczywiście skrzynia, wymiana alternatora = demontaż pasa przedniego. Ale nie oszukujmy się wiele usterek to pierdoły, lub części eksploatacyjne, nie dzieje się z tym autem nic nadzwyczajnego. Spalanie mogłoby być niższe, ale czego się spodziewać po 2 litrowej jednostce benzynowej w LPG ciągnącej 1600kg
11,0
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 165KM 121kW
Nie wiem skąd inni biorą takie niskie średnie spalania, może ze wskazań komputerów, ja liczę kilometry od tankowania do tankowania i wyniki są takie: Scenic z silnikiem 2,0 Turbo pali w krakowskich korkach 15 l LPG/ 100 km i mniej się nie udaje. Na autostradzie 140-150 km/h trzeba liczyć ok 11-12 l gazu. Przy jeszcze szybszej jeździe spalanie nie wzrasta już znacznie- przy 170-180 km/h 13-14 l gazu. W trasie na drodze krajowej jadąc superoszczędnie raz w życiu udało się uzyskać spalanie na LPG poniżej 9l/100 km- ale szczerze mówiąc nie po to kupiłem i przerabiałem na gaz taki samochód żeby jeździć oszczędnościowo. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta i silnika, choć do ostrej jazdy nie za bardzo się nadaje, napęd na 1 oś jednak daje duże straty na "mielenie' kołami przy szybkim ruszaniu, zawieszenie jest zbyt miękkie na zakręty a układ kierowniczy zbyt "gumowy". W sumie super auto do szybkiego i taniego na LPG pokonywania długich tras.
Buczenie, drgania karoserii od silnika
  • Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
  • silnik
Szukam rozwiązania dość irytującego problemu. Od dłuższego czasu na karoserie przenoszone są duże drgania od silnika, na tyle duże, że cała karoseria drży a chwilami wpada w rezonans. Zależy od dnia, ale potrafi na jałowych obrotach drgać prawa wycieraczka :/ Może ktoś miał podobny problem i rozwiązał go w miarę tanim sposobem? Myślałem o dwumasie, ale koszt nowej to więcej jak używany silnik z małych przebiegiem :/ Poduszki silnika też niemało kosztują więc liczę, że ktoś podda jakiś pomysł. Pozdrawiam :)
Problem rozwiązany
3 komentarze
drganie samochodem podczas postoju
  • Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
  • układ napędowy
Podczas zatrzymania przy ciepłym silniku od czasu do czasu pojawiają się silne drgania całym samochodem, czasami po wciśnięciu sprzęgła objaw ustaje, czasami nie, w czasie jazdy usterka nie występuje nawet na biegu jałowym. Ostatnio wymieniałem sprzęgło i dwumasę. ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
pojawia sie napis" service"
  • Renault Grand Scenic I 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
  • układ hamulcowy
W czasie jazdy pojawia sie napis "serwice" wraz z sygnałem dżwiekowym oraz zapala się lampka " układ hamulcowy" .Ponieważ dzieje się to w momentach przechyłu samochodu przypuszczam że mam niski poziom płynu hamulcowego. Nie znalazłem jednak wlewu [ nie mam instrukcji obsługi ] . Może ktoś moze sprecyzowac to miejsce ? niedostateczna ilość płynu hamulcowego
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,0
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 1.6 i 16V 115KM 85kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu...
3,5
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 165KM 121kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Jak ustaliłem u innych gazowników w samochodzie został zamontowany zbyt mały reduktor. Podczas wielu reklamacji monter wskazywał na konieczność wymiany wszystkich 4 cewek zapłonowych. Ponadto szef serwisu nigdy nie miał czasu na diagnozę w ramach gwarancji. Zdecydowanie nie polecam. Właściciel lubi jedynie porozmawiać i opowiadać bajki mało wiedzącym.
4,0
Renault Grand Scenic I
Grand Scenic 2.0 i 16V 136KM 100kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 19 tys. km
Nie można mówić, że nie odczuwa się różnicy mocy z LPG i bez niego, ta różnica jest, ale jest baardzo nie wielka i w codziennym użytkowaniu niezauważalna, instalacja jest świetna i założona profesjonalnie. Instalację zakładałem w autoryzowanym zakładzie Pana Artura Stasika w Krakowie.
Renault Grand Scenic I