Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Van 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

2,6
~D. O.
Renault Espace IV
Van 1.9 dCi 120KM 88kW
Kupiłem auto skuszony wielkością pojazdu i jego wszechstronnością. Zdawałem sobie sprawę z jego sporej usterkowości. Nie sądziłem ze jakiekolwiek auto może się tak sypać. Dodam iż przed kupnem zweryfikowałem auto dość dokładnie i w momencie kupna nie wykazywał żadnych problemów. Moje szczęście trwalo 2 miesiące. Potem zaczął się istny dramat. W auto włożyłem chyba z 8 tysięcy złotych. Jak je doprowadziłem do stanu względnej urzywalnosci po prostu sprzedałem je ze strachu przed następnymi zbliżającymi się ewentualnymi kosztami. Naprawdę nie polecam. Lepszym wyborem jest grand voyager bądź toyota premia.
3,0
~Szymon
Renault Espace IV
Van 1.9 dCi 120KM 88kW
Samochód bardzo wygodny, pokonywałem nim trasy ponad 1000 km na jeden raz i nawet tyłek nie zabolał. Pojemny itp ale tego nie trzeba tłumaczyć. Jednak nigdy nie miałem tak awaryjnego samochodu. W ciągu trzech lat urzytkowania koszt serwisu przekroczył 40 000 pln, nie liczę lawet i wynajmu samochodów zastępczych. Dwa razy robiłem remont silnika, raz wymieniłem silnik, czwarty raz tego nie zrobię. Samochód turbina wymieniona cztery razy itp. W tym okresie przejechałem jakieś 130 tys km, był na bieżąco serwisowany na wszelki wypadek a i tak ciągle był KRÓLOWA LAWET. Moja rada z daleka od wszelkich francuskich samochodów. Są wygodne, miękkie, mało palą lecz Z DALEKA OD NICH JEŻELI CHCECIE ŻEBY COŚ W PORTFELU ZOSTAŁO. Piszę ku przestrodze!
5,0
~Tadeusz
Renault Espace IV
Van 1.9 dCi 120KM 88kW
Samochód po prostu kosmiczny i właściwie bez wad. Na tle konkurencji wyróżnia się ponadczasową konstrukcją. Sylwetka jest nowoczesna a jeszcze fajniej jest w kabinie. Niektórzy narzekają na awaryjność. Myślę że wiem czemu. Jest tak, jak kupimy samochód od handlarza. Polecam samemu sprowadzić z oryginalnym przebiegiem, który powinien być rzędu 250-300tyś. jeśli autko z początku produkcji. (Mniej na liczniku na pewno oznacza jego korektę) Nie wykluczajmy większych przebiegów. jeśli samochód zadbany i serwisowany. Na diesla to jest nic. Dla tego silnika to pestka i powinien pojeździć jeszcze 2 tyle byle by systematycznie zmieniać olej. Kierownica przy tym przebiegu powinna być prawie jak nowa. Gorzej jak trafimy wersję od handlowca który skorygował licznik z 600tyś na 150. Możemy spodziewać się wtedy wydatków. Na około 10 vanów jakim jeździłem. Espace jeździ najlepiej. Wygoda i komfort jakiego nie spotkamy u konkurencji przy rozsądnej eksploatacji. Brakuje jedynie przesuwanych dzwi bocznych wzorem aut amerykańskich, lecz to kwestia gustu.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 25
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Van