Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Van 2.0 16v 140KM 103kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm przy 3750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Krzysiek
Renault Espace IV
Van 2.0 16v 140KM 103kW
Kupiłem coś co miało być kompromisem pomiędzy osobówką a małą furgonetką i nie ɓędzie wozem drabiniastym w stylu T4 z silnikiem diesla.Udało się prawie w 100%.Auto wielkie i przestronne.Miejsca dość dla pięciu osób,przy siedmiu już się robi ciasno.Genialnie demontowane tylne siedzenia.W około dwie minuty fotele są wyjęte i można wozić n.p. cement.Albo cztery rowery.Schowków dość,bagażnik przy konfiguracji 2+3 wielki.Silnik 140kM może trochę za słaby ale daje radę jeżeli ktoś nie usiłuje robić z tego auta bolidu F1.Jak to w renault szwankuje tu i ówdzie wyposażenie elektryczne i tak programowanie szyb żyje własnym życiem otwierają i zamykają się jak chcą ale tak w ogóle otwierają się i zamykają.Wentylator ogrzewania pracował na dziwnych obrotach wymiana rezystorów pomogła.Sensor deszczu umarł i już go nie reanimowałem.Z drogich gratów wyłamały się zęby na kole zamachowym i to już trochę koszyowało.Ogólnie auto kupione za 13 tys.+ wymiana rozrządu,oleju i takie tam za jakieś 2500.Z naprawą tego koła zamachowego (w tym wymiana kompletengo sprzęgła) które padło po roku od zakupu mam duże,dobrze wyposażony samochód(wersja Tech Run z video w zagłowkach,grzane fotele,klimatronic II strfowy)za niecałe 20 tys.Spalanie miasto zima 12,3;lato ok.11,3,trasa 8.5 przy jeździe przepisowej i 13.5 po autostradzie z predkością 140-150 km/h
4,4
~Arkadiusz
Renault Espace IV
Van 2.0 16v 140KM 103kW
Komfort na wysokim poziomie Powyżej 120 trochę głośny Wspaniały samochód na długie trasy Zero problemów przez 2 lata Jeżdżę nim 1000km tygodniowo Wspaniale auto. Ale pamiętajcie...benzyna nie diesel!
3,4
~Esbe
Renault Espace IV
Van 2.0 16v 140KM 103kW
Na plus karoseria zero rdzy. Na minus zawieszenie i elektryka. Zawieszenie robione dwa razy w roku

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 25
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Van