Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Grand Espace 3.0 dCi 180KM 132kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2958 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Grand Espace 3.0 dCi 180KM 132kW 2003-2012
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Renault Espace IV
Grand Espace 3.0 dCi 180KM 132kW
Jeżeli już zdecydujesz się na taki silnik to nie możesz narzekać, że dużo pali. No chyba, że wcześniej śmiagałeś tylko małymi diesel'kami np. od VW. Ale radość z jazdy nie jest możliwa gdy silniczek ledwie dyszy (spalanie np. 4,8). Przy próbach takiej jazdy zarówno samochód jak i kierowca męczą się ponad przeciętnie. Oczywiście samochód męczy się znacznie wolniej.
10,9
Renault Espace IV
Grand Espace 3.0 dCi 180KM 132kW
To nie jest największy problem tego auta mimo iż pali 34 litry więcej niż radośnie podaje producent. Nawet moja żona która prawie nie dotyka gazu a w jeździe "na kropelkę" ma mistrza świata nie zbliża się nawet do wartości producenta.
10,5
Renault Espace IV
Grand Espace 3.0 dCi 180KM 132kW
Niezły silnik ale spala 3-4l więcej niż deklarowane wartości przez producenta. Za to bardzo elastyczny i świetnie działający automat. Średnio zawsze mam ok 12-12,5l a jak więcej jeżdżę po mieście to spokojnie zużycie wzrasta ponad 13l. Zaznaczam tu że nie ścigam się z motocyklami od światel do świateł. Fajny funkcjonany samochód, ale jakość podzespołów i ogólnie montżu woła o pomstę do nieba. Na każdym serwisie jest coś do poprawy/naprawy. Np klocki wytrzymują max 20 000km

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 24
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Grand Espace