Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Grand Espace 2.0 dCi 150KM 110kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,0 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~Tomasz
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 150KM 110kW
Pisze mój komentarz jako przestroga dla tych którzy chcą to auto kupić, tutaj zasada jak dbasz tak masz powoduje jedynie dziurę w portfelu auto owszem bezawaryjne do około 140-160 tysięcy kilometrów później jak w piosence varius manx "wszystko się może zdarzyć" z każdym rokiem sypie się praktycznie wszystko oprócz silnika w wersji 2,0 dci 150 bez dpf jeżeli ktoś myśli ze: "to na pewno jednorazowy przypadek" "nie dbał" "jak dbasz tak masz" to zapraszam za rok może dwa i polecam dobrego terapeutę który przypisze odpowiednią suplementacje antydepresantami, dzięki temu samochodowi zacząłem po 8 latach przerwy znowu palić papierosy
4,6
~Janusz
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 150KM 110kW
Wspaniałe auto rodzinne. Komfort jazdy zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Rewelacyjne na długie wyprawy. Spalanie na krótkich dystansach na poziomie 9,5. Max.10 w zimie. Jedynym kłopotem jest w zimie filtr cząstek stałych, ponieważ większość czasu auto jeździ w mieście na krótkich odcinkach. Silnik nie jest w stanie się osiągnąć odpowiedniej temperatury, ani nie ma czasu na dopalenie osadu. W związku z tym 1-2 razy w zimie otrzymuję komunikat o "zregenerowaniu katalizatora" . Na szczęście mieszkam blisko AOW i nie stanowi dla mnie problemu wjechanie na autostradę i przejechanie kilkunastu kilometrów i dopalenie go.
4,2
~Jacek
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 150KM 110kW
Największa zaleta auta to ogromna pakowność - prawdziwa ciężarówka na 4 kółkach. Na wakacje 6 osobowej rodziny zabieraliśmy wszystko co chcieliśmy. Kolejka to relacja wyposażenia do ceny - za te pieniądze nie kupicie samochodu z takim wyposażeniem w tym roczniku. Minusem są stosunkowo częste naprawy przede wszystkim zawieszenia.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 24
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Grand Espace