Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Darek
Renault Espace IV
Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW
W tym przedziale cenowym po prosty lepszego vana nie ma. Do czynienia miałem z różnymi Vanami i żaden nie był wygodniejszy. Począwszy od siedzeń po zawieszenie. Amerykańskie krążowniki nie mają co tu szukać. Niemiecki Sharany tym bardziej. Oczywiście polecam wersję Grand. W krótszym po prostu nie ma bagażnika.Mimo swoich rozmiarów, manewrowanie Espace nie powinno sprawiać większych trudności ? średnica zawracania to zaledwie 11 metrów, w ocenie odległości na parkingu pomaga również wysoka pozycja za kierownicą.Dzięki zastosowaniu elektronicznych wskaźników, których wyświetlacze umieszczono daleko na podszybiu, w desce rozdzielczej wygospodarowano aż pięć pojemnych schowków. Jeden z nich, zlokalizowany na panelu środkowym, dzięki nawiewowi z układu klimatyzacji, w trasie z powodzeniem pełnić może np. funkcję lodówki. Wygodnym rozwiązaniem jest też przeniesienie paneli sterowania klimatyzacją na parapety drzwi ? kierowca i pasażer mogą mają dwa autonomiczne panele sterujące. Rodzinom, które mają zamiar wykorzystywać auto jako mobilne centrum rozrywki spodoba się też system audio wyposażony w pilota. Dzięki niemu, nagłośnieniem sterować można z zewnątrz pojazdu, ucztując przy grillu czy korzystając z relaksu na świeżym powietrzu. Niezależnie, czy zdecydujemy się na pojazd w konfiguracji pięcio czy siedmioosobowej, żaden z pasażerów nie powinien czuć się poszkodowany. Wszystkie fotele są obszerne, wygodne i mają duży zakres regulacji.
3,5
~Murek
Renault Espace IV
Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW
Renault Grand Espace jest samochodem dla ludzi którzy moim zdaniem dużo podróżują całymi rodzinami w celach turystycznych lub dla osób z działalnością gospodarczą w celach biznesowych i pokonujących setki kilometrów.Dla osób chcących kupić Grand Espace nie polecam 1,9dci 120KM choć i tak uważam że to mniejsze zło ponieważ, 2,2dci 150KM to już jest dno dna często się psuje silnik a jak już jeżdzi to dużo pali.Polecał bym 2,0dci KM silnik Nissana na łańcuchu rozrządu.Swojego sprzedałem i chcąc kupić jeszcze raz Espace to tylko 2,0dci 150KM lub 130KM
3,1
~wielebny
Renault Espace IV
Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW
Auto duże i wygodne. Nie rdzewieje. Komfortowe zawieszenie. Ale co z tego skoro silnik kaplica. Padła panewka i remont za 4500 zł. Po naprawie przejechane kilkanaście tysięcy kilometrów i znowu panewka. Wóz na złom. Do tego wcześniej wymiana skrzyni biegów, bo wył 3 i 4 bieg. Poprzednik wymieniał turbinę. Podobno niektórym te silniki się nie psują ale nie warto ryzykować i lepiej kupić co innego.
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2012
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Espace IV
Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW
Umiejetna ekonomiczna jazda sprawia, że spalanie naprawdę jest super biorac pod uwagę gabaryty samochodu, fajnym rozwiazaniem jest, ze spręzarka nie włacza się od momentu naciśnięcia gazu lecz przy obrotach silnika ok 1800 dzięki temu naprawde można zejść na spalaniu, na trasie spalanie 5,5l/100km prędkość 80-110km/h miasto 6,7l/100km w zimie o 1l wiecej, pierwsza powazna awaria od 8l to kolumna kierownicza koszt 980zł + robocizna, no i chamulec elektryczny równiez do naprawy, samochód 8-letni niestety już wymaga troche napraw.
9,4
Renault Espace IV
Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW
W mieście to auto pali mnóstwo paliwa - jest ciężkie. Poza miastem - przy bardzo spokojnej jeździe można zejść do 8.2, 8.5 zazwyczaj. W terenie górzystym spalanie idzie mocno w górę - do 10l. Podobnie na autostradzie - silnik ten pozwala na ciągłą jazdę w okolicach 150km/h co w spalaniu wychodzi 9.5. Gdy zejdzie się do 130 to 8.5. Silnik jest bardzo ekonomiczny i elastyczny - działa super, ale jego awaryjność to największa wada tego auta. 1.9 dci to bubel. W innych modelach nie psuje się tak często, bo nie jeździ non-stop przy pełnym obciążeniu, a tu bardzo często. Raz już silnik wymieniałem - pękł tłok. Silnik zamienny można wziąść z Laguny.
8,6
Renault Espace IV
Grand Espace 1.9 dCi 120KM 88kW
Kawał auta na dodatek wysoki więc musi swoje spalić, silnik 1.9 Dci trochę za słaby do tak dużego auta ale 6-cio biegowa skrzynia daje radę i można nim całkiem dynamicznie jeździć. Poza tym duże i wygodne auto za małe pieniądze. POLECAM! :)

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 24
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Grand Espace