Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW 2012-2014
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Renault Espace IV
Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Espace 2,0 dci 150 km roczmik 2008 (a nie 2012) to dobry samochód z dobrym silnikiem, lubiącym paliwo. Mam go już prawie rok, zrobiłem kilkanaście tys. km. Od pół roku prowadzę dziennik kosztów średnie spalanie z tego okresu to 10,7 l/100km. Mój rekord ecodrivingu to 7,6 z lekką przyczepką (bez przyczepki zawsze było więcej, może dlatego, że nie musiałem jechać 70km/h). Robiłem ostanio testy spalania i wyszło, że najmniej pali na niskich obrotach i niskich prędkościach, po płaskiej trasie, każda górka to spory skok spalania, wyniki: 1) jazda do 60km/h na 5 biegu na ktrótkim odcinku (trasa ok. 5km) remontowanej ekspresówki trasa gładka i płaska - spalanie 5,6; 2) jazda do 90km/h trasa 180km w nocy, bez korków - spalanie 7,6; 3) jazda ze stałą prędkością 120km/h przez 40km - spalanie 9,1 lub 9,7 nie pamiętam 4) jazda ze stałą prędkością 140 km/h przez 20km - spalanie 10,7, pod wiatr ok. 12,0 5) miasto, krótkie odcinki jazda dynamiczna - spalanie 12,5-13,0
10,4
Renault Espace IV
Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Espace 2,0 dci 150 km roczmik 2008 (a nie 2012) to dobry samochód z dobrym silnikiem, lubiącym paliwo. Mam go już prawie rok, zrobiłem kilkanaście tys. km. Od pół roku prowadzę dziennik kosztów średnie spalanie z tego okresu to 10,7 l/100km. Mój rekord ecodrivingu to 7,6 z lekką przyczepką (bez przyczepki zawsze było więcej, może dlatego, że nie musiałem jechać 70km/h). Robiłem ostanio testy spalania i wyszło, że najmniej pali na niskich obrotach i niskich prędkościach, po płaskiej trasie, każda górka to spory skok spalania, wyniki: 1) jazda do 60km/h na 5 biegu na ktrótkim odcinku (trasa ok. 5km) remontowanej ekspresówki trasa gładka i płaska - spalanie 5,6; 2) jazda do 90km/h trasa 180km w nocy, bez korków - spalanie 7,6; 3) jazda ze stałą prędkością 120km/h przez 40km - spalanie 9,1 lub 9,7 nie pamiętam 4) jazda ze stałą prędkością 140 km/h przez 20km - spalanie 10,7, pod wiatr ok. 12,0 5) miasto, krótkie odcinki jazda dynamiczna - spalanie 12,5-13,0
9,1
Renault Espace IV
Grand Espace Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
auto w cyklu miejskim (miasto 20 tys. mieszkańców, mało korków) spala 10 litrów przy oszczędnej jeździe i ciężko zejść niżej, przy jeździe dynamicznej spalanie w mieście może być do 2 litrów wyższe. W trasie auto spala moim zdaniem optymalnie. Przy szybkiej jeździe nie przekracza 8,7 litra, czy zima czy lato. Jak ktoś chciałby jechać 90km/h to spali 6 litrów.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 24
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Grand Espace Facelifting