Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Grand Espace

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 7
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4861 mm
Szerokość 1894 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2104 mm
Wysokość 1819 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2024 mm
Rozstaw osi 2868 mm
Rozstaw kół - przód 1574 mm
Rozstaw kół - tył 1556 mm
Zwis przedni 1026 mm
Zwis tylny 967 mm
Prześwit 175 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 940 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 913 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1564 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1570 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 3050 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 456 l
Szerokość bagażnika 1200 mm
Wysokość progu załadowczego 562 mm
Drzwi tylne - szerokość 1174 mm
Drzwi tylne - wysokość 1045 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~antonio
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Auto kupiłem do przeprowadzki planowanej na jesień 2020 . Ale już i sie podoba. Jest drugim autem w rodzinie. Pierwszy to astra 2016 r turbo . Jestem mega zadowolony. Czuje ze zostanie ze mną dużej . Jestem wysoki więc wsiadanie i wysiadanie to bajka, Dzieci czekają aż pojedziemy nim gdziekolwiek bo uwielbiają panoramę otwieraną i fotele które mozna dowolnie konfigurować i zbierać rowery. Mam bagażnik na 3 rowery oryginał do espace. Polecam. Auto bezawaryjne. Już mam chętnych na zakup gdy bedę sprzedawał chyba zrobie licytację. Auto kupiłem w niemczech od pierwszego właściciela który kupił najnowszego espaca! Myślałem ze o się nie zdarza a jednak.
3,2
~Tomasz
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 150KM 110kW
Pisze mój komentarz jako przestroga dla tych którzy chcą to auto kupić, tutaj zasada jak dbasz tak masz powoduje jedynie dziurę w portfelu auto owszem bezawaryjne do około 140-160 tysięcy kilometrów później jak w piosence varius manx "wszystko się może zdarzyć" z każdym rokiem sypie się praktycznie wszystko oprócz silnika w wersji 2,0 dci 150 bez dpf jeżeli ktoś myśli ze: "to na pewno jednorazowy przypadek" "nie dbał" "jak dbasz tak masz" to zapraszam za rok może dwa i polecam dobrego terapeutę który przypisze odpowiednią suplementacje antydepresantami, dzięki temu samochodowi zacząłem po 8 latach przerwy znowu palić papierosy
4,6
~Wojciech Czeluśniak
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Nie ma idealnych samochodów. Są tylko lepsze lub gorsze kompromisy. Ci, którzy potrzebują większego auta a za razem nie chcą się ścigać na torze docenią ten model Renault. Osobiście jestem zadowolony. Samochód mi się podobał jeszcze przed zakupem. Przy odrobinie szczęścia i wkładu w znalezienie dobrego egzemplarza można się cieszyć z posiadania auta - każdego. W stosunku do tego co oferuje rynek Renault Grand Espace IV 2.0T jest dobrym wyborem. Nie ma się co czarować, zakup samochodu używanego to początek wydatków.
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Grand Espace
10,1 – 12,9
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
12,5 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Renault Espace IV
Grand Espace 2.2 dCi 150KM 110kW
Samochód spala tyle ile naciśniesz. Generalnie jazda na emeryta pozwala zejść do przyzwoitego poziomu 7 litrów. Jak się zapomnisz i obudzisz wszystkie 150 kucy to spali i 12. Jazda autostradowa powyżej 160km/h niestety wychodzi drogo. Jeżeli chcesz jeździć ekonomicznie musisz się zmieścić w 120km/h. Poza tym ze trzeba nauczyć się go prowadzic auto bardzo wygodne, przestronne i tanie w utrzymaniu. Chyba najlepszy silnik w tym modelu to 2.2, właściwie bezawaryjny. Słyszałem różne opinie że silniki awaryjne, ale mój mechanik spec od renówek twierdzi ze w tych modelach najważniejsze to zmiana oleju co 15tysiecy max a nie jak podaje fabryka 30. Jak dla mnie świetne auto za przystępną cenę.
8,9
Renault Espace IV
Grand Espace 2.2 dCi 150KM 110kW
Spalanie tego samochodu zależy w 100% od stylu jazdy! Auto błędów nie wybacza. Noga w podłodze i spalanie na poziomie 12 litrów to norma. Trzymanie nogi na gazie z umiarem pozwala zejść do 7 litrów przy 6 osobach na pokładzie i sporej ilości bagażu. W jeździe miejskiej trzeba się liczyć z 8.5 do 9.5 litra na 100km i też dużo zależy od nadpobudliwości kierowcy :) Samochód wbrew opiniom nie jest awaryjny, albo mi trafił się świetny egzemplarz. Jedynie co padło przez rok użytkowania to dmuchawa. Samochód jednak serwisowany w niezależnym warsztacie, oleje i filtry nieprzeciągane. Jedyna wada jak dla mnie to trzeszczące wnętrze, ale niestety to już bardziej BUS niż osobówka.
15,7
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Powyższe to śrendnia z 6000 km (ok 2 miesiące jazdy). Średnia prędkość na całym dystansie, z komputera = 30,4km/h. Komputer pokazał, że średnie zużycie Pb wyniosło na tym odcinku 13,5L. Ogólnie nie narzekam, samochód jeżeli chodzi o komfort bajka. Ja niestety większość trasy mam w warszawskich korkach i pewnie stąd ten wynik. Do tego klima (mam ustawione na auto nonstop) i skrzynia automat, która w E4 jest 5 biegowa (model SU1). Tak czy siak :) aktualnie LPG jest po ok 2,4 czyli maksymalny koszt to 43 złote na 100km (18L) po mieście w korkach itd.. POLECAM E4!

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 24
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz
Renault Espace IV Grand Espace