Szukaj

Informacje o Renault Espace IV

Lata produkcji: 2002 – 2014
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Renault Espace IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Espace IV

Liczba ocen: 202
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~luk
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Po długim użytkowaniu aut japońskich, wielka przesiadka!! Nigdy bym go nie kupił, gdyby nie fakt, że pożyczyłem takiego Espace od kolegi na okres ok miesiąca. To był niezły kaszaniec, pełno kontrolek na żółto, SERVICE, awaria abs, skrzynia w trybie service tylko na biegu 3. Mimo tego jeździłem, aż do momentu oddania. To był rocznik 2004. Potem poczytałem, że Espace należy kupić wyłącznie minimum od 2006. Po zwróceniu samochodu, jeszcze spróbowałem podejść do Sienny (a wcześniej zamierzałem kupić Odyssey lub Voyagera, lub Questa). Okazało się że Espace jest lepszy w prowadzeniu, lżejszy w odczuciu, lepszy w manewrowaniu, zdecydowanie lepszy do miasta niż te kolubryny po 5,2 długości i 2 m szerokości. Co najważniejsze, jest pełno części, w hurtowni mam prawie wszystko, używek karoserii i innych żaden problem. Hak komplet nowy za tysiaka, a nie jak w Odyssey, sama goła belka 2,5-3 tyś.! KUPIŁEM ESPACE 2009 2,0 turbo w gazie w wersji INITIALE full z tym pięknym prze wspaniałym szyberdachem i to mój najlepszy samochód ever (miałem chronologicznie - Lancer 89, Mercury Villager 95, Space wagon 97, Citro Evasion 01, Opel Sintra 99, Honda HRV 00, Subaru Outback 00, M Villager 96, Mitsu Galant 01, Citro Xm 97, Mazda tribute 08, Honda Shuttle 95, Saab 93 08, Reno Espace 09) Jak widać 14 aut, niektóre świetnie wyposażone inne świetnie jeżdżące, a jeszcze inne z tymi dwiema zaletami naraz. Porównuje Espace do pozostałych. Nie jest najlepszym wozem do śmigania, ale łączy w sobie najwięcej korzyści i funkcjonalności do co dziennej jazdy a przy tym daje nieco frajdy, jest mega wygodny i wyposażony, na razie odpukać - niezawodny. Renault na początku lat dwutysięcznych wprowadził wiele rozwiązań które nie były dopracowane, ale nowoczesne ,ich zawodność plus niechlubne 1,9 diesla narobiło złej opinii. Znam jednak kilka osób które to wiedzą i są bardzo zadowolone z Renault nieco nowszych i innych marek nie chcą. A o zaletach poniżej.
4,9
~Madal
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 130KM 96kW
Posiadam auto z 2006 roku. Do rodziny wszedł w roku 2010. Od tego czasu jest ciągle w rodzinie, a pisze ten tekst w dniu 22 grudnia 2024. Jesteśmy razem 14 lat, ale najważniejsza informacja jest taka, że nigdy go nie sprzedam. Nie ma już dziś takich samochodów. Silnik nigdy się nie popsuł. Zawieszenie miało generalke raz i jeździ jak nowy. Miałem tylko jedną usterkę, popsuł się czytnik karty startowej. Po wymianie u elektryka działa do dziś. Samochód guma.... siedmio osobowy, po wyjęciu foteli masz VW transportera i możesz przewozić nawet gabaryty. Jeździ się komfotowo, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Na trasie auto z uwagi na swoją masę dosłownie płynie po drodze. Bardzo ekonomiczny silnik. Jeśli nie miałeś tego auta, to twoja przygoda z motoryzacją jeszcze się nie zaczęła. Pozdrawwiam.
4,4
~Krzysiek
Renault Espace IV
Van 2.0 16v 140KM 103kW
Kupiłem coś co miało być kompromisem pomiędzy osobówką a małą furgonetką i nie ɓędzie wozem drabiniastym w stylu T4 z silnikiem diesla.Udało się prawie w 100%.Auto wielkie i przestronne.Miejsca dość dla pięciu osób,przy siedmiu już się robi ciasno.Genialnie demontowane tylne siedzenia.W około dwie minuty fotele są wyjęte i można wozić n.p. cement.Albo cztery rowery.Schowków dość,bagażnik przy konfiguracji 2+3 wielki.Silnik 140kM może trochę za słaby ale daje radę jeżeli ktoś nie usiłuje robić z tego auta bolidu F1.Jak to w renault szwankuje tu i ówdzie wyposażenie elektryczne i tak programowanie szyb żyje własnym życiem otwierają i zamykają się jak chcą ale tak w ogóle otwierają się i zamykają.Wentylator ogrzewania pracował na dziwnych obrotach wymiana rezystorów pomogła.Sensor deszczu umarł i już go nie reanimowałem.Z drogich gratów wyłamały się zęby na kole zamachowym i to już trochę koszyowało.Ogólnie auto kupione za 13 tys.+ wymiana rozrządu,oleju i takie tam za jakieś 2500.Z naprawą tego koła zamachowego (w tym wymiana kompletengo sprzęgła) które padło po roku od zakupu mam duże,dobrze wyposażony samochód(wersja Tech Run z video w zagłowkach,grzane fotele,klimatronic II strfowy)za niecałe 20 tys.Spalanie miasto zima 12,3;lato ok.11,3,trasa 8.5 przy jeździe przepisowej i 13.5 po autostradzie z predkością 140-150 km/h
Średnie spalanie dla Renault Espace IV
9,2 – 14,2
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
10,9 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Witam samochod fajny duzy rodzinny ale i spalanie tez spore kupujac trzeba to wziac pod uwage jazda na benzynie dość kosztowna zamontowałem LPG koszt 2700zl w Lublinie . Glownie jezdze po miescie spalanie LPG jak narazie najniższe to 17,2l a max 19l srednio pali ok 18,5/18,8l . Tylko skrzynia automatyczna manualna moze spalanie mniejsze.
13,7
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Witam samochód fajny dyzy rodzinny ale i spalanie tez spore kupując trzeba to wziac pod uwage jazda na benzynie dość kosztowna zamontowałem LPG koszt 2700zl w Lublinie . Glownie jezdze po miescie spalanie LPG jak narazie najniższe to 17,2l a max 19l srednio pali ok 18,5/18,8l . Tylko skrzynia automatyczna manualna moze spalanie mniejsze.
6,9
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Jadac 80-90 kmh, płynnie bez problemu wchodzi nieco poniżej 6 litrów na 100 km. Jeżdze bez wariactwa ale te 100-110 kmh i od czasu do czasu wyprzedzę to wychodzi ok. 6.5 l/100 km. Dorzucając klimę i trochę bagażu z lekko agresywniejszą jazdą wychodzi 7 litrow. W trybie mieszanym 2/ trasa i 1/3 .iasto zawsze wskazuje mi 7.4 l/100 km. Duże auto i spalanie oceniam bardzo dobrze. Masa nie jest specjalnie duza bo waży tyle co auto kombi klasy sredniej.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 25
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Renault Espace IV