Szukaj

Informacje o Renault Espace IV

Lata produkcji: 2002 – 2014
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Renault Espace IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Espace IV

Liczba ocen: 200
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Krzysiek
Renault Espace IV
Van 2.0 16v 140KM 103kW
Kupiłem coś co miało być kompromisem pomiędzy osobówką a małą furgonetką i nie ɓędzie wozem drabiniastym w stylu T4 z silnikiem diesla.Udało się prawie w 100%.Auto wielkie i przestronne.Miejsca dość dla pięciu osób,przy siedmiu już się robi ciasno.Genialnie demontowane tylne siedzenia.W około dwie minuty fotele są wyjęte i można wozić n.p. cement.Albo cztery rowery.Schowków dość,bagażnik przy konfiguracji 2+3 wielki.Silnik 140kM może trochę za słaby ale daje radę jeżeli ktoś nie usiłuje robić z tego auta bolidu F1.Jak to w renault szwankuje tu i ówdzie wyposażenie elektryczne i tak programowanie szyb żyje własnym życiem otwierają i zamykają się jak chcą ale tak w ogóle otwierają się i zamykają.Wentylator ogrzewania pracował na dziwnych obrotach wymiana rezystorów pomogła.Sensor deszczu umarł i już go nie reanimowałem.Z drogich gratów wyłamały się zęby na kole zamachowym i to już trochę koszyowało.Ogólnie auto kupione za 13 tys.+ wymiana rozrządu,oleju i takie tam za jakieś 2500.Z naprawą tego koła zamachowego (w tym wymiana kompletengo sprzęgła) które padło po roku od zakupu mam duże,dobrze wyposażony samochód(wersja Tech Run z video w zagłowkach,grzane fotele,klimatronic II strfowy)za niecałe 20 tys.Spalanie miasto zima 12,3;lato ok.11,3,trasa 8.5 przy jeździe przepisowej i 13.5 po autostradzie z predkością 140-150 km/h
4,8
~albert
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 150KM 110kW
auto kupione na dobicie , do pracy a zostało przyjacielem tak najkrócej okreslić mojego especa. juz 7 lat w domu i dalej sprawia przyjemnosć . owszem plastkiki we wnętrzu to nie ta epoka trochę trzeszczą ale nie z powodu spasowania tylko wyboru samego materiału, który jest sztywny pamietajmy ta generacja powstała w 2000roku to dwie dekady do tyłu . ale od początku , nadwozie bez rdzy bo to plastik i aluminium , podwozie dobrze zabezpieczone równiez bez szalejącej rdzy jak w japonczykach, wnętrze wygodne zwłaszcza fotele bo jestem osobą wysoką, duzo miejsca i cisza nawet powyzej 160km/h dobre nagłosnienie (głosniki zmieniłem na jvc) nawigacja , zestaw głosnomówiący do telefonu automatycznie sie paruujący , automat wygodny nie szarpie wrecz delikatnie zmieniający biegi choc potrafi pokazać pazura przy depnięciu gazu do konca . wentylacją pokladowa wysmienita klimatronik ze sterowaniem dla tylnych siedzen , wentylator mało głowy nie urwie bardzo silnie dmucha , w zimie wspaniale szybko sie ogrzewa - fabryczne webasto wspołpracujące z klimatyzacją do tego grzałki elektryczne równiez fabryczne wspomagające szybkie ogrzewanie . duzomiejsca w srodku bardzo ustewne 7 foteli, silnik 2.0 dci fap mimo duzego przebiegu bezawaryjny , turbospręzarka chłodzona płynem jeszcze nie naprawiana , rozrząd fabryczny nie zmieniany w silniku nikt jeszcze nie grzebał mówiąc najkrócej bardzo udana konstrukcja . auto trochę prądozerne co 4 lata akumulator do zmiany wiec warto pamiętać o jego doladowaniu . w tym roku pewnie amortyzatory do wymiany bo to juz 400 tys. mimo ze na badaniach pokazują 70 % sprawnosci to mam wrazenie ze tłoki wytarły cylindry i postukują . auto sprawia przyjemnosc w prowadzeniu , jest ciezkie opony szerokie . system start stop to wygoda i wrazenie auta wspolczesnego nie nosisz kluczyków , sam sie otwiera po dotnieciu której kolwiek klamki drzwi czy bagaznika i sam sie zamyka trąbiąc gdy odchodzisz , ma funkcje domknięcia szyb i złozenia lusterek .... nie jedno wspoczesne auto tego nie ma spalanie to trudny temat bo rozrzut jest duzy , w trasie przy spokojnej jezdzie to 6,1 tak do 110km/h ( czuć ze brakuje 7 biegu bo 6tke automa włacza przy 87km/h , srednia w miescie 7-8l ale to automat i trzeba mu wybaczyć , przy silnych mrozach w miescie nawet do 11l ale tutaj podkrada paliwo webasto i tez trzeba być wyrozumiałym , predkosc max to 202km/h ale to okupione jest paliwem 12-14l na 100km
5,0
~antonio
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Auto kupiłem do przeprowadzki planowanej na jesień 2020 . Ale już i sie podoba. Jest drugim autem w rodzinie. Pierwszy to astra 2016 r turbo . Jestem mega zadowolony. Czuje ze zostanie ze mną dużej . Jestem wysoki więc wsiadanie i wysiadanie to bajka, Dzieci czekają aż pojedziemy nim gdziekolwiek bo uwielbiają panoramę otwieraną i fotele które mozna dowolnie konfigurować i zbierać rowery. Mam bagażnik na 3 rowery oryginał do espace. Polecam. Auto bezawaryjne. Już mam chętnych na zakup gdy bedę sprzedawał chyba zrobie licytację. Auto kupiłem w niemczech od pierwszego właściciela który kupił najnowszego espaca! Myślałem ze o się nie zdarza a jednak.
Średnie spalanie dla Renault Espace IV
9,2 – 14,2
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
10,9 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Witam samochod fajny duzy rodzinny ale i spalanie tez spore kupujac trzeba to wziac pod uwage jazda na benzynie dość kosztowna zamontowałem LPG koszt 2700zl w Lublinie . Glownie jezdze po miescie spalanie LPG jak narazie najniższe to 17,2l a max 19l srednio pali ok 18,5/18,8l . Tylko skrzynia automatyczna manualna moze spalanie mniejsze.
13,7
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Witam samochód fajny dyzy rodzinny ale i spalanie tez spore kupując trzeba to wziac pod uwage jazda na benzynie dość kosztowna zamontowałem LPG koszt 2700zl w Lublinie . Glownie jezdze po miescie spalanie LPG jak narazie najniższe to 17,2l a max 19l srednio pali ok 18,5/18,8l . Tylko skrzynia automatyczna manualna moze spalanie mniejsze.
6,9
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Jadac 80-90 kmh, płynnie bez problemu wchodzi nieco poniżej 6 litrów na 100 km. Jeżdze bez wariactwa ale te 100-110 kmh i od czasu do czasu wyprzedzę to wychodzi ok. 6.5 l/100 km. Dorzucając klimę i trochę bagażu z lekko agresywniejszą jazdą wychodzi 7 litrow. W trybie mieszanym 2/ trasa i 1/3 .iasto zawsze wskazuje mi 7.4 l/100 km. Duże auto i spalanie oceniam bardzo dobrze. Masa nie jest specjalnie duza bo waży tyle co auto kombi klasy sredniej.

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 24
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Renault Espace IV