Szukaj

Informacje o Renault Espace

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1984 roku model zaliczany do klasy vanów (segment K), a począwszy od piątej generacji – crossoverów (segment I). Renault Espace był pierwszym europejskim samochodem rodzinnym tego typu w historii (w Stanach Zjednoczonych zadebiutował kilka miesięcy wcześniej Chrysler Voyager), stając się pionierem nowego trendu w motoryzacji. Inni producenci dopiero dekadę po pojawieniu się Espace, prezentować zaczęli swoje modele vanów. Idea modelu miała swój początek już w roku 1970 – opracowana została przez Fergusa Pollocka. Z początkiem debiutu piątej, najnowszej generacji Renault Espace, model poddano radykalnym zmianom i został przekształcony w crossovera, mającego łączyć właściwości SUV-a i vana.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Renault Espace – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Espace

Liczba ocen: 505
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Greg
Renault Espace VI
SUV 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Uważam że auto bardzo udane. Radocha z jazdy naprawdę jest - komfortowe wnętrze, dynamika, zwrotność, przestrzenne, z pakietami wyposażenia dodatkowego turbo wyposażone. Z mankamentów dźwięki silnika i wyciszenie powyżej 130-140. Jak masz go w promocji -50k to będziesz zadowolony/a. Jeżeli za to samo auto jak pierwotnie miałbym dać 220000 to już bym myslał (głównie przez ten silnik). Chociaż jak zakosztujesz 4control to w innym aucie tego samego rozmiaru też bym marudził. Moim zdaniem przy lifcie i dodaniu innej jednostki napędowej może być lepiej
4,9
~luk
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Po długim użytkowaniu aut japońskich, wielka przesiadka!! Nigdy bym go nie kupił, gdyby nie fakt, że pożyczyłem takiego Espace od kolegi na okres ok miesiąca. To był niezły kaszaniec, pełno kontrolek na żółto, SERVICE, awaria abs, skrzynia w trybie service tylko na biegu 3. Mimo tego jeździłem, aż do momentu oddania. To był rocznik 2004. Potem poczytałem, że Espace należy kupić wyłącznie minimum od 2006. Po zwróceniu samochodu, jeszcze spróbowałem podejść do Sienny (a wcześniej zamierzałem kupić Odyssey lub Voyagera, lub Questa). Okazało się że Espace jest lepszy w prowadzeniu, lżejszy w odczuciu, lepszy w manewrowaniu, zdecydowanie lepszy do miasta niż te kolubryny po 5,2 długości i 2 m szerokości. Co najważniejsze, jest pełno części, w hurtowni mam prawie wszystko, używek karoserii i innych żaden problem. Hak komplet nowy za tysiaka, a nie jak w Odyssey, sama goła belka 2,5-3 tyś.! KUPIŁEM ESPACE 2009 2,0 turbo w gazie w wersji INITIALE full z tym pięknym prze wspaniałym szyberdachem i to mój najlepszy samochód ever (miałem chronologicznie - Lancer 89, Mercury Villager 95, Space wagon 97, Citro Evasion 01, Opel Sintra 99, Honda HRV 00, Subaru Outback 00, M Villager 96, Mitsu Galant 01, Citro Xm 97, Mazda tribute 08, Honda Shuttle 95, Saab 93 08, Reno Espace 09) Jak widać 14 aut, niektóre świetnie wyposażone inne świetnie jeżdżące, a jeszcze inne z tymi dwiema zaletami naraz. Porównuje Espace do pozostałych. Nie jest najlepszym wozem do śmigania, ale łączy w sobie najwięcej korzyści i funkcjonalności do co dziennej jazdy a przy tym daje nieco frajdy, jest mega wygodny i wyposażony, na razie odpukać - niezawodny. Renault na początku lat dwutysięcznych wprowadził wiele rozwiązań które nie były dopracowane, ale nowoczesne ,ich zawodność plus niechlubne 1,9 diesla narobiło złej opinii. Znam jednak kilka osób które to wiedzą i są bardzo zadowolone z Renault nieco nowszych i innych marek nie chcą. A o zaletach poniżej.
4,9
~Madal
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi 130KM 96kW
Posiadam auto z 2006 roku. Do rodziny wszedł w roku 2010. Od tego czasu jest ciągle w rodzinie, a pisze ten tekst w dniu 22 grudnia 2024. Jesteśmy razem 14 lat, ale najważniejsza informacja jest taka, że nigdy go nie sprzedam. Nie ma już dziś takich samochodów. Silnik nigdy się nie popsuł. Zawieszenie miało generalke raz i jeździ jak nowy. Miałem tylko jedną usterkę, popsuł się czytnik karty startowej. Po wymianie u elektryka działa do dziś. Samochód guma.... siedmio osobowy, po wyjęciu foteli masz VW transportera i możesz przewozić nawet gabaryty. Jeździ się komfotowo, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Na trasie auto z uwagi na swoją masę dosłownie płynie po drodze. Bardzo ekonomiczny silnik. Jeśli nie miałeś tego auta, to twoja przygoda z motoryzacją jeszcze się nie zaczęła. Pozdrawwiam.

Usterki Renault Espace

Liczba wpisów: 74
Uszkodzenie silnika
  • Renault Espace V Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2014-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Silnik wytrzymał 198 000km. Niestety już padł. Brak kompresji oraz bierze olej. Nie da się tym jechać. Ktoś Francuzom wcisnął, że downsizing jest dobrym trendem. Niestety 1,6l ,nie idzie w parze z 160km. Ciężkie i duże auto wykańcza ten motorek. Wcześniej nie zdawałem sobie sprawy, że te silniki są dobrze obliczone. Przejadą gwarancję i te 100 000 km a później z tym "na drzewo". Niemcy do 150k km się tego pozbywają. Dużo później jeździ tego w Polsce. Każdy myśli, że te 150k km, to diesel się dopiero dotarł. Niestety, to nie jest pojedynczy przypadek. Są ogłoszenia ze sprzedażą tych wersji z uszkodzonym silnikiem. Widziałem także ogłoszeniua, że właśnie jest po wymianie silnika samochód do sprzedania. Zatem nie dajcie się zwieźć pięknym nadwoziem. Renault niestety nie do końca odrobiło lekcję po "królowej lawet", gdzie turbiny padały na gwarancji a co dopiero po...
1 komentarz
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Renault Espace