Szukaj

Informacje o Renault Espace

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1984 roku model zaliczany do klasy vanów (segment K), a począwszy od piątej generacji – crossoverów (segment I). Renault Espace był pierwszym europejskim samochodem rodzinnym tego typu w historii (w Stanach Zjednoczonych zadebiutował kilka miesięcy wcześniej Chrysler Voyager), stając się pionierem nowego trendu w motoryzacji. Inni producenci dopiero dekadę po pojawieniu się Espace, prezentować zaczęli swoje modele vanów. Idea modelu miała swój początek już w roku 1970 – opracowana została przez Fergusa Pollocka. Z początkiem debiutu piątej, najnowszej generacji Renault Espace, model poddano radykalnym zmianom i został przekształcony w crossovera, mającego łączyć właściwości SUV-a i vana.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Renault Espace – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Espace

Liczba ocen: 500
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Tomek
Renault Espace VI
SUV 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Wyciszeni auta słabe , osiągi słabe , prowadzenie dyskusyjne , materiały to wszystko eco , eco tapicerki, eco skóry w ciepłe dni nieprzyjemne uczucie na plecach na dodatek skrzynia kołowa nadaje się tylko do jazdy jak żółw co gorsza napęd ma rodzaj nagłych " dziur " w przyśpieszeniu czyli wyprzedzamy auto się zbiera a tu nagle utrata mocy ( i to jest normalne w tym napędzie on tak ma nic z tym się nie da zrobić słowa z ASO ) auto rodzinne a jest niebezpieczne . Spalanie przy emeryckiej jeździe na bardzo niskim poziomie . Miejsca niby sporo ale inne marki mają znacznie lepiej . Podsumowując dali mi rabat prawie 30 tyś zł i dlatego zaryzykowałem jednak ponownie nie wybrał bym tego auta .
4,6
~Siekor
Renault Espace V
Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Samochód bardzo wygodny, komfortowy, a przy tym posiada ładną linię nadwozia. Bardzo dobrze wyposażony żaden konkurent nie da tak wyposażonego samochodu w podobnej cenie. Negatywne recenzje ekspertów są nie do końca obiektywne. Dla przykładu podam tu film który więc ośmiesza system asystenta parkowania. Testowałem i działa bardzo dobrze. Asystent świateł drogowych też dział bardzo dobrze. Inne systemy również. O samochód trzeba dbać i wiadomo że samochód jest naszpikowany elektroniką więc jest co się psuć czy mechanicznie czy elektronicznie.
4,6
~Paweł
Renault Espace VI
SUV 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Espace zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Wcześniej miałem Alhambrę i chciałem przejść na coś mnie autobusowego. Szukałem różnych opcji i padło na Espace. Trochę bałem się silnika, konkretniej dynamiki i wrażeń z jazdy jednak w tym aspekcie jest wręcz super. Elastyczność mnie zaskoczyła na duży plus, przyspieszenie również, frajda z jazdy jest całkiem spora. Do tego praca na samym elektryku też jest miłym dodatkiem. Co do opinii testerów z Youtuba, których filmy przeglądałem przed zakupem. Wskazywali na jakieś wielkie drżenie kierownicy i duży hałas podczas załączania się silnika spalinowego. Drżenia nie ma żadnego, dźwięki włączania silnika słychać, ale to głównie dlatego, że przed tym nie słychać nic, bo jedziemy na samym elektryku... Nie jest to nic głośniejszego niż standardowe silniki. Praca jest mniej równa z uwagi na 3 cylindry, ale to nic na co zwracam uwagę podczas jazdy. Za to rzeczywiście jest odczuwalne zatrzymanie przyspieszenia na około 2 sekundy przy prędkości 125 km/h. Zmienia się wtedy jakoś przełożenie i na chwilę przyspieszenie ustaje. Trzeba o tym wiedzieć wtedy nie jest to problem, bo w pozostałym czasie przyspieszenie jest więcej niż dobre. Ogólne wrażenia z jazdy są znacznie lepsze niż się spodziewałem. Na co dzień jeżdżę BMW X2, VW Golfem, Porsche Macan, BMW X3 i o dziwo, jeśli chodzi o jazdę najprzyjemniej jest w Espasie... Prowadzenie po mieście jest niewiarygodnie łatwe, kierownica i 4 skrętne koła robią robotę. Czysta przyjemność, zero zmęczenia. Na początku czułem się trochę dziwnie, bo to trochę jakby prowadzić jakąś zabawkę. Auto jest w odczuciu bardzo lekkie i tak też się prowadzi, za to z czasem widzę już tylko pozytywy takiej jazdy. Funkcje dodatkowe typu multimedia i sterowanie, wszystko działa bez zarzutu. Widoczność jest mniejsza niż np. w Alhambrze, za to system kamer i czujników w pełni to rekompensuje. Co do wyciszenia to tak, nie jest idealnie. Z tego co czytałem chodziło dość mocno o zbicie masy, dlatego drzwi nie mają podwójnych szyb czy innych systemów wyciszających. Z drugiej strony, nie jest to jakieś mocno uciążliwe, ale pewnie zależy dla kogo. W każdym razie dla mnie na tą chwilę rewelacyjny samochód rodzinny. Przebieg 15 tyś.

Usterki Renault Espace

Liczba wpisów: 74
Uszkodzenie silnika
  • Renault Espace V Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2014-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Silnik wytrzymał 198 000km. Niestety już padł. Brak kompresji oraz bierze olej. Nie da się tym jechać. Ktoś Francuzom wcisnął, że downsizing jest dobrym trendem. Niestety 1,6l ,nie idzie w parze z 160km. Ciężkie i duże auto wykańcza ten motorek. Wcześniej nie zdawałem sobie sprawy, że te silniki są dobrze obliczone. Przejadą gwarancję i te 100 000 km a później z tym "na drzewo". Niemcy do 150k km się tego pozbywają. Dużo później jeździ tego w Polsce. Każdy myśli, że te 150k km, to diesel się dopiero dotarł. Niestety, to nie jest pojedynczy przypadek. Są ogłoszenia ze sprzedażą tych wersji z uszkodzonym silnikiem. Widziałem także ogłoszeniua, że właśnie jest po wymianie silnika samochód do sprzedania. Zatem nie dajcie się zwieźć pięknym nadwoziem. Renault niestety nie do końca odrobiło lekcję po "królowej lawet", gdzie turbiny padały na gwarancji a co dopiero po...
1 komentarz
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Renault Espace