Szukaj

Informacje o Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW 2020-2023

Lata produkcji: 2020 – 2023
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2023 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~carlos
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Posiadam go od nowości. Zarówno wygląd zewnętrzny jak i wykończenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie, oczywiście biorąc pod uwagę segment do którego należy. Dynamika przy tak małym silniku również jest na zadowalajacym poziomie. Problem dotyczy jednak awaryjności, w tym aspekcie Renault wypada kiepsko. Nie dość, że pojawiły sie problemy z układem wtryskowym lpg i samochód nie pracuje na gazie, to dodatkowo, nie ma części niezbędnych do jego naprawy. Samochód jest jeszcze na gwarancji. Lepiej kupić cos starszego ale wyżej klasy i z dostępem co części.
5,0
~Przemek
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Auto nabyłem nowe z salonu, opinię piszę po ponad roku użytkowania i przebiegu 20 tys km. Zakupu nie żałuję, to moje drugie Clio, wcześniej jeździłem IV generacją. V generacja jest zdecydowanie lepiej dopracowana, użyte zostały lepsze materiały i lepiej je spasowano. Do tego momentu auto nigdy mnie nie zawiodło, żadnej usterki, problemów - nic. Przyjemnie się prowadzi, jest (stosunkowo) dynamiczne jak na motorek 1 litrowy i oszczędne (w trasie spalanie oscyluje w granicach 5,5 - 6 gazu/100km, oczywiście w mieście wypada gorzej 7-7.5 litra/100 km).
4,9
~Patryk
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Miejskie autko. Auto kupione dla żony ale sam bardzo chętnie poruszam się nim po mieście. Jak na klasę B dość sporo miejsca. 4 osoby mieszczą się całkiem wygodnie. Póki co 0 problemów. Leję i jeżdżę
Średnie spalanie dla Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW 2020-2023
7,2
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Gdybym patrzył na wynik z komputera to nie byłbym jakoś zachwycony. Natomiast co ciekawe, co tankowanie sprawdzam zużycie z dystrybutora i wychodzi nawet o litr mniej w rzeczywistości. Najlepszy wynik osiągnąłem jadąc w trasie na tempomacie 90-100km/h i wyszło 5.1... ale do tabeli nie podaję tego wyniku, ponieważ nie jestem pewien czy przypadkiem wiatr mi nie pomógł (choć trasę jechałem w dwie strony). Z drugiej strony, zimą w korkach i przy wyłączonym systemie S&S dobijam do wyniku powyżej 10l/100 według komputera co daje ponad 9 na instrybutorze. Jadąc normalnie, bez spiny można spokojnie osiągać 6.5-7.5 sredniego zużycia LPG.
7,9
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Na trasie 40% autostrada do 120km/h + 40% zwykłe drogi krajowe z ograniczeniami jazda 70-90km/h + 20% miasto niezakorkowane. Średnie spalanie 6.64 l/100km. Odczyt z dystrybutora. Wskazanie na kompie 7.1 l/100 :)
7,7
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Na początku Clio paliło mi w okolicach 10 litrów gazu na 100 km, serwis Renault szedł w zaparte że to normalne że samochód który pali 6 litrów w benzynie przy tym samym stylu jazdy będzie palić przynajmniej 50% więcej w gazie. Bzdura... W końcu po długich kłótniach zrobili mi serwis instalacji i w gazie pali średnio 7 litrów. Wymagajcie tego od serwisu bo tyle to powinno palić normalnie.

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 39
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V Hatchback 5d