Szukaj

Informacje o Renault Clio V Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Średnie spalanie dla Renault Clio V Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW od 2023
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 39
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V Hatchback 5d Facelifting