Szukaj

Informacje o Renault Clio V

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Clio V

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,9
~carlos
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Posiadam go od nowości. Zarówno wygląd zewnętrzny jak i wykończenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie, oczywiście biorąc pod uwagę segment do którego należy. Dynamika przy tak małym silniku również jest na zadowalajacym poziomie. Problem dotyczy jednak awaryjności, w tym aspekcie Renault wypada kiepsko. Nie dość, że pojawiły sie problemy z układem wtryskowym lpg i samochód nie pracuje na gazie, to dodatkowo, nie ma części niezbędnych do jego naprawy. Samochód jest jeszcze na gwarancji. Lepiej kupić cos starszego ale wyżej klasy i z dostępem co części.
4,7
~Mike
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW
Z tą skrzynią, w wersji RS-Line, ze skórzaną tapicerką i imitacją włókna węglowego w środku to chyba najlepsza propozycja samochodow miejskich dostępnych jako używane 4-5-letnie auta. Wyposażenie i wykończenie samochodu godne segmentu premium - brakuje bodaj tylko elektrycznego sterowania fotelami oraz nawiewów oraz gniazd i podłokietnika w drugim rzędzie. Pasażerom drugiego rzędu w ogóle będzie ciasno - ale to już urok samochodu typowo miejskiego, często użytkowanego jednak jako drugie auto w rodzinie. Drobne niedoskonałości nie przesłaniają ogólnego postrzegania tego auta jako GENIALNEGO. Super silnik i skrzynia, design, wykończenie wnętrza oraz bogactwo multimediów i systemów wsparcia bezpieczeństwa - plus hamulec auto-hold i płynnie działąjacy automat naprawdę zapewniają, że tym autem się jeździ bardzo komfortowo, ale i dynamicznie w razie potrzeby.
4,6
~Bartolek
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCe 90KM 67kW
Pozytywne zaskoczenie, jeśli chodzi o to auto. Od dłuższego czasu miałem przeświadczenie, że Clio to taka twarda plastikowa bryła oferująca tylko elektronikę wiecznie się psującą. Natomiast w rzeczywistości auto niezwykle dobrze wykonanie. Plastiki mięciutkie nie tylko na desce rozdzielczej, ale też i na drzwiach. Jak na ten segment świetne wykonanie wszystkich przycisków i innych elementów przez nas dotykanych. Wyciszenie genialne jak na wielkość pojazdu. Spalanie ok, ale mam opcję bez gazu. Choć auto nie jest idealne (mało precyzyjna skrzynia czy fochy elektroniki od czasu do czasu), to jest to jak najbardziej opcja warta rozważenia.
Średnie spalanie dla Renault Clio V
4,8 – 7,2
l/100 km
7,0 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.
7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Gdybym patrzył na wynik z komputera to nie byłbym jakoś zachwycony. Natomiast co ciekawe, co tankowanie sprawdzam zużycie z dystrybutora i wychodzi nawet o litr mniej w rzeczywistości. Najlepszy wynik osiągnąłem jadąc w trasie na tempomacie 90-100km/h i wyszło 5.1... ale do tabeli nie podaję tego wyniku, ponieważ nie jestem pewien czy przypadkiem wiatr mi nie pomógł (choć trasę jechałem w dwie strony). Z drugiej strony, zimą w korkach i przy wyłączonym systemie S&S dobijam do wyniku powyżej 10l/100 według komputera co daje ponad 9 na instrybutorze. Jadąc normalnie, bez spiny można spokojnie osiągać 6.5-7.5 sredniego zużycia LPG.
5,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Hybrid 1.6 E-TECH 140KM 103kW
Zima - opony wielosezonowe Michelin, spalanie średnie 5.6-5.8 miasto plus trasa między miastami Latem na oponach letnich spalanie ok. 4.8 Powyższe wyniki bez specjalnego obchodzenia się z pedalem gazu

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 39
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V