Szukaj

Informacje o Renault Clio IV RS TCe 120 EDC 120KM 88kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,1
~tikej
Renault Clio IV
RS TCe 120 EDC 120KM 88kW
Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Przyspieszenie jest praktycznie od około 2 tys obrotów, aż do 6,5-7 tys. bardzo dynamiczne i sprawne. Powyżej 7 tys przyspieszenie gwałtownie spada, ale zakres 2-7 tys. daje naprawdę dobre wrażenie. Jak na tak mały silnik, moc posiada wystarczającą do wyprzedania. Zawieszenie jest dość twarde. Ma to swoje plusy i minusy. Jeżeli ktoś lubi wrażenia i dynamiczną jazdę to samochód bardzo dobrze trzyma się zakrętów na niemal każdej nawierzchni. Twardość staje się minusem gdy jedziemy spokojniej, chcielibyśmy przewieźć małe dziecko lub starszą osobę. Polskie nierówne drogi dają się wtedy we znaki rzucając pasażerami w każdą stronę, dając do tego niezapomniane wrażenia dźwiękowe. Minusem jest też mało przestrzeni i bagażnik. Dla 2 osób ujdzie, 2 małych dzieci też - pod warunkiem, że mamy do dyspozycji drogi w dobrym stanie. Idealny dla osób, które po prostu lubią dynamikę, ładny wygląd samochodu i nie wożą często pasażerów. Dla 2 osób w dłuższe trasy też się sprawdzi. Jeżeli bagażnik okaże się za mały, zostają tylne fotele, ale wożenie 4ki dorosłych może być na dłuższych trasach mało komfortowe. Ogólnie samochód daje przyjemność. Skrzynia biegów automatyczna działa bardzo sprawnie. Ma niemal te same mankamenty co odpowiedniki DSG, że z czasem zaczyna szarpać - ale dzieje się to głównie przy okolicy 2 tys obrotów, ale ogólnie przełącza biegi całkiem nieźle i zachowuje dynamikę, a przy przyspieszaniu wyprzedzaniu, gdy utrzymuje większe obroty - to skrzynia działa bezproblemowo.
Renault Clio IV RS