Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1760 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,3
~M.G.
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Mimo przywiązania do marki (jeździłem już Laguną oraz Clio, ale dużo starszym, które było znakomite)- dam jedynie 3 gwiazdki. Spodziewałem się po nim dużo więcej. Samochód wygląda zarówno z zewnątrz jak i w środku ładnie (choć w środku królują twarde plastiki). Ma dość przyzwoity silnik (choć o dynamicznej jeździe można pomarzyć)i dobre właściwości jezdne. Nawigacja oraz cały system multimedialny działa poprawnie (czasami potrzebuje trochę czasu). Ale ma też kilka wad, czasami bardzo irytujących. Czujniki cofania jedynie akustyczne - bez wykorzystania wyświetlacza - do tego radio nie ścisza się automatycznie. Przednie fotele osadzone są zbyt blisko słupków bocznych - w efekcie tego, gdy odepniemy pas i pozwolimy by ściągacz zabrał swobodnie zapięcie, będzie ono uderzało o plastikową obudowę słupka. Mało tego czasami zapięcie się tak okantuje, że trudno je wydostać. Na centralnym wyświetlaczu brakuje tak podstawowych informacji jak data czy temperatura - to już nie jest niedopatrzenie, a głupota. System start-stop po wyłączeniu go przyciskiem po ponownym uruchomieniu silnika automatycznie się aktywuje - na pytanie w serwisie - czy można to zupełnie wyłączyć?, usłyszałem - nie wiem. Składane elektrycznie lusterka - które trzeba za każdym razem składać przy użyciu kretyńskiej niewygodnej dźwigienki. Nie można zaprogramować tego tak by składały się automatycznie po zamknięciu pojazdu. Elementy nadwozia z lakierowanego, czarnego tworzywa wymagają specjalnej troski. Szybko pojawiają się małe zarysowania mimo stosowania myjki wysokociśnieniowej i wełnianej rękawicy do mycia.
3,9
~Maxx
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Bardzo poprawny samochód do miasta i na krótkie trasy. Świetny design nadwozia.
4,7
~Jan
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Ogólnie zadowolony
Średnie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW 2012-2016
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,9
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Jeździłem przez Rok, zrobiłem przebieg ok. 50 tys. km i w trasach i w mieście. Jeżdżąc normalnie po Warszawie na trasie Praga - Piaseczno, Ursynów - Modlińska, Modlińska - Piaseczno, Piaseczno - Ursynów. Przy spokojnej jeździe w mieście pali 3,8 /100km przy dynamicznej jeździe i w korkach 4,2 / 100km, w trasie jadąc przepisowo 90-120 2 osoby spaliłem rekordowo 3,5 l /100 km Samochód bardzo oszczędny, przy wyłączonym systemie Start/Stop w mieście spala ok 0,5 l więcej na 100 km. Silnik bardzo dynamiczny i ma zapas mocy, a przy tym bardzo oszczędny - byłem w szoku i wszyscy znajomi nie wierzyli dopóki sami się nie przekonali.
4,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Nie wiem jak koledze ponizej udalo sie uzyskac tak male spalanie w cyklu miejskim czy autostradowym. Pomijam fakt, ze u mnie komputer pokladowy jest bardzo niedokladny i zawsze przeklamuje realne, koncowe zyzycie paliwa (myli sie w granicach 1-4 litrow przy baku 45 litrow pojemnosci), to mi w cyklu przewaznie autostradowym/jazda po wolniejszych drogach i malo jazdy po miescie, wynosi ciagle bite 5-5.2 litra na 100 km... Owszem, jesli bede jechal 60-80 na godzine, to komputer pokladowy pokazuje w graniach 3 litrow na 100, jesli bede jechal max 100-120 na godzine (po rowni albo lekko z gorki) to jestem w stanie osiagnac 4 litry na 100 km. Wszystko jednak powyzej sumuje sie w granicach 5 litrow z hakiem. Nie bede owijal w bawelne jednak, na autostradzie docieram autko troche agresywnie teraz bardziej, ma przejechane 11000 km i rozpedzam sie czasem do 170 zeby je przedmuchac. Zazdroszcze jednak koledze silnika w jego aucie, chcialbym, aby moje bylo tak oszczedne przy takiej jezdzie jak kolega opisal!
3,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY dCi 90KM 66kW
Wcześniej jeździłem tylko silnikami benzynowi (+lpg). Tutaj zapłaciłem kilka tys. więcej za diesla. Na początku miałem wiele wątpliwości co do słuszności wyboru. Wszyscy namawiali mnie na benzynę. Teraz jednak mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że w żadnym stopniu nie żałuję zakupu diesla. Zwróci mi się szybciej niż sądziłem. Do tego oduczcie momentu obr. - bezcenne. Przez pierwsze 2 tys. silnik dość mocno klekotał, ale w miarę czasu ułożył się i pracuje naprawdę bardzo cicho. Kultura pracy na wysokim poziomie + dobre wyciszenie wnętrza. Jeden z najcichszych diesli jakie miałem okazję słuchać. Nie wiem skąd kolega @M.G wziął tak wysokie spalanie, ale chyba trafił na wadliwy egzemplarz tego silnika (może warto udać się do ASO? - poważnie, to jest nienormalne spalanie). Zrobiłem dopiero ponad 6500 tys km., z czego średnia prędkość to 39,1 km/h (czyli przewaga miasta i korków). Średnie spalanie wynosi mnie 4,2l. Jeżdżę bardzo dynamicznie, przyspieszam pod spore górki, nie przejmuję się spalaniem, itd. Niedawno miałem sporą trasę (ciągłe przyspieszania, wyprzedzania, hamowania, prędkości od 40 do 150). Powiem szczerze, że jestem w szoku po tej wyprawie. Przy 4 osobach + bagaże spalanie wyszło mnie 4,3l. Przy spokojnej jeździe, np. tempomat 80-110 km, na prostej drodze, spalanie wynosi około 2-2,5l (lepiej jechać te 110-120, bo spalanie minimalnie wzrasta w porównaniu do np. 80). Tak więc dane producenta są jak najbardziej osiągalne i realne, ale auto i silnik zachęcają do dynamicznej jazdy :). Na dowód niskiego spalanie, polecam popatrzeć np. na poprzednią generację Clio i silnik bodajże 86 KM (konstrukcyjnie i technologicznie to ten sam silnik).
Renault Clio IV Hatchback 5d