Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~rozo
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Samochód kupiłem jako nowy i wprawdzie przejechałem nim dopiero 500km, to muszę powiedzieć wiele pozytywnego. Na plus zasługuje bardzo ekonomiczny i elastyczny silnik 0.9TCe. Wydawać by się mogło, że taki silnik nie może jechać i tu ogromne zaskoczenie. Nie dość, że pracuje równo i cicho, to doskonale radzi sobie w mieście, jak i na autostradzie. Rozpędzenie się do 160km/h nie jest dla niego większym problemem. Odczuwalna od 1900obr/min turbosprężarka daje o sobie znać i sprawia, że 0.9, prowadzi się jak 1.6. Wnętrze bardzo gustowne, minimalistyczne. Plastiki są dobrze spasowane, nie trzeszczą. Co rzadko spotykane w tej klasie - deska rozdzielcza jest wykonana z miękkiego tworzywa, a sama faktura sprawia przyjemne wrażenie dla oka. Głośniki grają nieźle (4x20W), ale mogłoby być lepiej. Radio, a właściwie nawigacja Media Nav LG, działa bardzo płynnie i nie zawiesza się. Wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie. W samochodzie znacząco nie odczuwa się prędkości. Bardziej od jego wyglądu zewnętrznego podoba mi się jego prowadzenie i dynamika, ale to już indywidualna kwestia. Czy warto wydać na Renault 50 000,00zł? Warto, jeśli chce się nim przejeździć kilka lat. Mój ma gwarancję na 5 lat i wierzę, że tyle też przejeździ bez problemu.
4,9
~Mirek
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Przez całe życie Niemcy golf 3 , 4 potem Polo , Golf 5 i znowu Polo a tu nagle Francuz i co? To naprawde doskonały wybór oglądałem nowe Polo , 208 , Corse ale Renault pobiło ich całkowicie sylwetka prosta a zarazem agresywna wnetrze powala wersja Dynamique ( cena 50.000 ) ma wszystko klimatroniki ,sensory ,ledy , esc ,abs , tempomat itp. a za tą kwotę np w polo to sobie mogę pomażyć oczym kolwiek ( w dodatku opinie o silnikach VW są jednoznaczne czy to disel czy benzyna i tak się \"spierdoli\" wpisując chasło najgorsze silniki swiata bummm z 10 najgorszych 5 to VW a poza tym sam miałem przygodę z golfem 5 1.4 TSI przy przebiegu 58 tyś motor się rozleciał) Auto dobre dla rodziny ale maks 2 + 2 bo 2 + 3 nie z tym autem za małe . POLECAM były zwolenik VW ( z latami człowiek zaczyna rozumieć , że stare opinie nie mają uzasadnienia w rzeczywistości a to co było dobre kiedyś nie koniecznie jest dobre teraz i odwrotnie)
4,2
~Damian
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Model Limited Nie biorąc pod uwagę klasy premium i wyżej- jest to najlepszy samochód pod względem ceny w porównaniu do podobnych w klasie, ale też jeden z najlepszych jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, czy wyposażenie.
Åšrednie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW 2012-2016
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Wymaga nauki odpowiedniego stylu jazdy. W trasie Olsztyn-Warszawa, jadąc przepisowo (50-70-90-100-120) w 2 dorosłe osoby, dziecko, bagaże, auto pali średnio 5.2, w mieście bez korków ok. 6,5-7 przy dynamiczniejszej jeździe (w korkach spalanie potrafi podskoczyć do ŚREDNIEGO ponad 10/100). Potężna turbodziura poniżej 2,5k rpm szczególnie na zimnym silniku. Moim zdaniem silnik nieco większy o podobnej mocy z inną charakterystyką momentu lepiej sprawdziłby się w tym aucie, ale tragedii nie ma. Koszty przeglądów znośne, ale badziewne seryjne klocki hamulcowe (piszczą potwornie po 15-20 tysiącach mimo grubej warstwy). Koszty przeglądów znośne ale jakość obsługi ASO tragiczna (czas oczekiwania na części, wprowadzanie w błąd (lakiernia), teksty typu "tak musi być"). Auto spokojnie dla małej rodziny ze względu na swoją wielkość. Polecam, ale nie nowe. Szkoda nerwów :)
6,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Auto ma raptem 2000 km przebiegu.Zależnie od wlanego paliwa (niestety raz trafiłem na chrzczone) i trybu jazdy spalanie notowałem od 5,5 do 8,4 l/100.Cykl miejski i częstymi korkami i to na trasach stromych to właśnie 8,4 l.Na trasie szybkiej przy prędkościach ok 120 km/h schodzi do 5,5/100.
6,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Auto ma raptem 2000 km przebiegu.Zależnie od wlanego paliwa (niestety raz trafiłem na chrzczone) i trybu jazdy spalanie notowałem od 5,5 do 8,4 l/100.Cykl miejski i częstymi korkami i to na trasach stromych to właśnie 8,4 l.Na trasie szybkiej przy prędkościach ok 120 km/h schodzi do 5,5/100.
Renault Clio IV Hatchback 5d