Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 107 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Łukasz
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Jestem trochę zaskoczony opiniami, że to auto to ciągłe awarie. Clio kupiłem nowe w salonie w 2013 roku, właśnie wbiłem 120 tys. km i żadnej poważnej usterki nie uświadczyłem. Denerwuje skrzypienie przedniego zawieszenia na wybojach kiedy jest chłodno na dworze (ponoć ten typ tak ma, nie naprawiałem tego) oraz mam problem z dźwignią kierunkowskazu - odbija za mocno, czyli po ukończeniu manewru załącza kierunkowkaz w drugą stronę (nauczyłem się ją łapać przed zakończeniem manewru :) ). Jeszcze słabe uszczelki - trzeba uważać na myjni karcherowej, jak za blisko podjedziemy karcherem to je zniszczymy. Ja tak zrobiłem, teraz mi czasem kropla pocieknie podczas mycia do środka i w aucie jest głośno. Mam silnik 1,2 benzyna 75km. To prosta konstrukcja i tam raczej nie ma się co zepsuć. Olej wymieniam co 30 tys km, teraz wymieniłem rozrząd. Trzeba przyznać, że ten samochód, z tym silnikiem to straszny muł, naprawdę ledwo jedzie, ale to auto miejskie, nie na autostrady. Jeżdżę nim do pracy 30 km trasą w jedną stronę, prędkości na trasie 100 - 120. Spalanie średnie 6,3. Ogólnie można się wkurzać na wiele rzeczy w tym aucie, ale na pewno nie powiedziałbym, że jest awaryjne.
3,1
~Janusz Bąk
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Auto bardzo ładne, świetny design nadwozia, linia auta, lampy wielki + bardzo ładny w środku nie licząc doklejonego do deski rozdzielczej tabletu, fotele bardzo ładne i całkiem wygodne, ładne zegary. Na tym zalety się kończą. Jakość wykonania fatalna, wszystko się zarysowuje po dosłownym otarciu torbą czy zegarkiem. Plastiki skrzypią i trzeszczą, szyby stukają. Samochód kupiony nowy z salonu na wyprzedaży rocznika na początku 2015 roku z drugim kompletem opon w maksymalnej podobno limitowanej wersji Techno Feel za 45 tyś zł. W moim przypadku 90% miasto w połowie bez korków średnie spalanie z 12 tyś km 7,2 wg komputera. W mieście więcej jak 8l w korkach ten samochód nie spali. Na trasie przy 90km/h można zejść na 6,5-6,8. Po zamontowaniu LPG BRC spalanie 8,5 l gazu w mieście w trasie nie zdążyłem sprawdzić. Generalnie auto jest wolne i żeby utrzymać dynamikę jazdy trzeba go wkręcać na obroty. Na początku byłem z niego zadowolony ale po roku zacząłem widzieć na prawdę duże wady. Pojeździłem w między czasie innymi samochodami i prawda do mnie dotarła. Niestety kiedy go kupowałem nie było jeszcze nowej Fabii i bardzo żałuję że nie kupiłem Opla Corsy, moim zdaniem to niebo a ziemia. Pokusiłem się na nieco lepszy design. W Corsie z tyłu jest dużo więcej miejsca, można normalnie jechać w 4 osoby a bagażnik podobny.
2,8
~Pelek
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Samochód ma dwie wady skrzynie i sprzęgło, wnętrze się potwornie rysuje, Mam również fiata punto rok starszego i nie nosi takich śladów zużycia, plastiki w nim nie trzeszczą, cena obydwu aut zbliżona . Renault 45 000 zł , fiat 48 000 . Jakbym teraz miał ponownie wybierać kupiłbym drugiego fiata mimo że moim zdaniem Clio wygląda lepiej. Fiat jednak mimo złych opinii jest lepiej wykonany co wychodzi po pewnym czasie. Dodam też że samochody nie były zakupione w najtańszej wersji, tylko w takich w których już coś jest, lepsze wyposażenie wnętrza i lepsze materiały teoretycznie. Jeśli chodzi o Fiata to by to się zgadzało ,jednak w przypadku renault po dwóch latach człowiek zdaje sobie sprawe że wnętrze jako nowe wyglądało solidnie, po czasie już nie.
Średnie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015
6,6
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Autko ma dopiero 2700km z każdym przejechanym kilometrem daje się zauważyć spadek zużycia paliwa oraz większą dynamikę silnika. 1.2 16V 75KM nie jest to silnik który zapewnia sportowe osiągi lecz można nim przyjemnie podróżować. Skrzynia biegów posiada typowo miejskie przełożenie - 5 bieg już przy prędkości 50km/h. Na trasie myślę że brakuje 6-go biegu, autko staje się głośne, prędkość 130km/h uzyskuje się przy około 3750obr/min. Na trasie rzeczywiście daje się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km (trasa Bydgoszcz-Gdańsk średnia prędkość z komputera 70km/h. Ogólna ocena pojazdu bardzo pozytywna na pochwałę zasługuje układ kierowniczy wraz z wspomaganiem oraz wyposażenie (nawigacja, usb, bluetooth). Wszelkie pytania proszę kierować na maila.
6,9
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Reno clio 4 1.2 16v mam po modyfikacji mam cx2 czipa sfiece były zwykłe założyłem irydowe nkg i filter powiesza mam kajen i założyłem opony 195/50 /15 niszy prowil mam wydech śrotkowy i kocowy monet podnius się 135 i koni pszybyło 75km na 113koni
7,3
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Ogólnie tanie części, ponieważ to ten sam silnik, który był w Clio III, w związku z czym dostępność wielka i dobre ceny. W przypadku części z bieżącej wersji jest gorzej, ale nie odbiega to od konkurentów.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 25 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Instalacja dobra, spadek mocy minimalny, jednak spalanie. Miała palić 8 litrów a paliła 8,5 niby nie dużo ale jednak. Fakt że kalibrowana komputerem podczas postoju, nie wiem czy tak powinno być czy nie. Ogólnie bardzo dobrze. W Clio butla zajmuje 1/3 bagażnika ale jakoś przez pół roku nie było sytuacji w której zabrakło mi miejsca. Oszczędność duża opłaca się montować LPG!
3,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 109 tys. km
Witam. Silnik nadaje się do instalacji LPG. Tylko trzeba co 30 tyś. km regulować luzy zaworowe ( brak hydro elementów). Kto myśli, że szkoda pieniędzy na taki zabieg to się myli. Przekonałem się na własnej skórze bo sam nie regulowałem zaworów i musiałem oddać auto do serwisu na regeneracje głowicy (wypalone gniazda zaworowe). Można tego uniknąć wystarczy tylko co 30...
5,0
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Gaz zakładany w serwisie Renault. Warsztatu Renault brak w wykazie automatycznym więc wybrałem Gaz Auto-nie pomylić!! Super chodzi na gazie, żadnych różnic w mocy a jazda za 13 zł/100km. Silnik pracuje równo bez falowania obrotów. Polecam.
Renault Clio IV Hatchback 5d