Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5050 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Silnik
Średnie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2016-2019
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.
5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Auto użytkowałem przez 5 dni podczas wakacji na Wyspach Kanaryjskich. Wypożyczyłem je z przebiegiem ok. 9000 km, a sam zrobiłem mniej więcej 550 po różnych drogach - od autostrad, przez zatłoczone miasta, aż po strome górskie podjazdy. Na pokładzie zawsze znajdowały się 3 osoby. Średnie spalanie po pięciu dniach wyniosło 5.7l/100km i jest według mnie doskonałym wynikiem, biorąc pod uwagę różne warunki jazdy. Poza spalaniem Clio bardzo miło mnie zaskoczyło, jest nieźle wykonane, bardzo ciche, jak na tak mały silnik dynamiczne nawet na stromych podjazdach, a co chyba najważniejsze - doskonale się prowadzi, przez co górskie serpentyny były czystą przyjemnością. Według mnie to idealny mały samochód, zdecydowanie przebija inne miejskie auta, którymi miałem okazje poruszać się podczas innych podróży (Yaris, Panda, Corsa) - szczerze polecam!
6,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Przy normalnej jeździe, w tym w korkach, pali spokojnie 7,5-8 l. Fakt, że niespecjalnie używam start-stop ani nie jeżdzę zbyt oszczędnie. Gdy kiedyś próbował oszczędną jazdę zszedł do 7 litrów, ale to dla ludzi którzy naprawdę dbają o każdy szczegół, by zmniejszyć spalanie. W trasie z Warszawy nad Zegrze, czyli nie jakiejś długiej (ok. 70 km) i prowadzącej przez małe miejscowości, gdzie zmniejszałem prędkość i często hamowałem, Clio zeszło do 5.5 litra, co uważam za dobry wynik. Ostatecznie uważam spalanie za dość dobre, bo autko daje w zamian dobre, jak na swoją klasę przyspieszenie. Na pewno jestem dużo bardziej zadowolony niż z poprzedniego (Toyota Yaris II). Mniej nie pali, ale za to dużo lepiej jeździ.
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting