Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 76KM 56kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 76 KM (56 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,2
~ROMI57
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 76KM 56kW
Renault Clio IV był produkowane od 2012 do 2019 roku i od samego początku stał się jednym z najładniejszych samochodów w segmencie B. O pięknym i nowoczesnym wyglądzie może świadczyć także fakt, że projektanci następcy - Clio V, w minimalnym stopniu zmienili wygląd zewnętrzny upodobniając go jedynie do samochodów marki. Clio V jest jednak już zupełnie innym, nowocześniejszym i bardziej zaawansowanym technologicznie samochodem, ale i dużo droższym. Clio IV po faceliftingu w 2016 wyglądało jeszcze lepiej i nowocześniej zwłaszcza w kolorze Czerwony Flamme. W 2018 zrezygnowano z wolnossącego silnika 1,2 75 kM o skromnych osiągach i wprowadzono silnik TCE 0,9 montowany od 2012 roku, jednak zredukowany oprogramowaniem z 90 do 76 kM i momencie obrotowym z 135 do 120 Nm. Taki samochód kupiłem z wyprzedaży pod koniec 2018 r - Clio IV 0,9 TCe 76 czerwony flamme w specyfikacji Limited z pakietem Klimat Plus za 48500 zł z oponami zimowymi i muszę przyznać jak na razie jestem bardzo zadowolony. Po 2 latach użytkowania nic złego się nie dzieje, koszty utrzymania w normie. Już niedługo powinny pojawić się samochody z tego rocznika i z 2019 w obrocie wtórnym. Bardzo polecam.
3,8
~Piter1966
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 76KM 56kW
Model wkrótce doczeka się następcy chociaż nadal może się podobać. Z gustami się jednak nie dyskutuje. Trudno coś więcej powiedzieć o aucie które ma symboliczny przebieg a zwłaszcza o kosztach napraw usterkach itp. Chcę podzielić się kilkoma wrażeniami, spostrzeżeniami bardziej natury ogólnej niż szczegółowym testem. Nie wolno zapominać, że to auto segmentu B. Ważny jest też stosunek ceny do tego co otrzymujemy w zamian. Auto nie posiada aktywnych elektronicznych systemów wspomagających i bezpieczeństwa typu radarowy system unikania kolizji, rozpoznawania znaków drogowych, niezamierzonego przekroczenia pasa ruchu, adaptacyjnego tempomatu itp co z jednej strony jest wadą ale z drugiej strony paradoksalnie może być zaletą w kontekście mniejszej podatności na awaryjność elektroniki i kosztów jej naprawy.
4,4
~Miro
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 76KM 56kW
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting