Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4062 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1945 mm
Wysokość 1448 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 853 mm
Zwis tylny 621 mm
Prześwit 120 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 905 mm
Wysokość progu załadowczego 716 mm
Drzwi tylne - wysokość 550 mm
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Mike
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 75KM 55kW
Auto sprzedane właśnie po ośmiu latach niezawodnej eksploatacji - i to na pewno duży plus. W momencie zakupu oferowało naprawdę dobrą relację ceny do jakości - nowe auto miejskie za mniej niż 45 000 zł z klimatyzacją automatyczną, alufelgami, dostępem bezkluczykowym etc. - wtedy to była naprawdę okazja. Po kilku latach to auto się już jednak nie broni - skrzynia biegów, ten silnik i plastiki we wnętrzu są już jednak z innej epoki. Niemniej jak ktoś jeździł kilkunastoletnim tanim samochodem, to przesiadka do zadbanego używanego Clio IV będzie na pewno bardzo pozytywnym doświadczeniem.
4,3
~JoMcin
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 Energy TCe 118KM 87kW
Samochód zwinny i dynamiczny. Czuć wyraźnie turbodziurę ale to drobiazg. Przyjemnie się jeździ. Clio najlepiej czuje się w zakresie 90-120km/h. Można jechać szybciej, ale większe szumy, hałas z zewnątrz, mniejsza pewność prowadzenia i wyższe spalanie. Przy kierowcy 2metrowym miejsca za nim jest tylko na krótkie przejazdy (więc traktuję auto jako 3 osobowe dla komfortowych podróży) - idealne do miasta i na codzienne dojazdy do miasta z dalszych okolic. Póki co zrobiłem 12k km (stan 82k km) bez problemów. Wysoka wersja wyposażenia więc fajny klimatronic i kamera cofania pomaga bo widoczność do tyłu byłaby bez niej słaba - mój egzemplarz ma nawet czujniki z przodu więc parkowanie ultra proste. Wielkośc bagażnika jest ok, brakuje podłokietnika z przodu pomiędzy fotelami. Zawieszenie jest przeciętne, czasem coś zastuka na głebszych nierównościach a układ kierowniczy mało precyzyjny (mało sportowy) bardziej miejski żeby łatwo i przyjemnie manewrować. W Clio idelanie odnajdą się kobiety - widzę to po konstrukcji deski rozdzielczej - duży prędkościomierz, duży wskaźnik sugerujący zmianę biegu i tylko kontrolka o temperaturze cieczy chłodzącej (brak wskaźnika z podziałką) a maska jest na teleskopie a nie podpierana patykiem. Wygodny dostęp bezkluczykowy - odchodzisz od samochodu i sam się zamyka - super opcja. Bardzo przyjemne Daily - a LEDowe światła mijania rewelacyjne, bardzo dobra widoczność a długie są potężne.
4,2
~ROMI57
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 76KM 56kW
Renault Clio IV był produkowane od 2012 do 2019 roku i od samego początku stał się jednym z najładniejszych samochodów w segmencie B. O pięknym i nowoczesnym wyglądzie może świadczyć także fakt, że projektanci następcy - Clio V, w minimalnym stopniu zmienili wygląd zewnętrzny upodobniając go jedynie do samochodów marki. Clio V jest jednak już zupełnie innym, nowocześniejszym i bardziej zaawansowanym technologicznie samochodem, ale i dużo droższym. Clio IV po faceliftingu w 2016 wyglądało jeszcze lepiej i nowocześniej zwłaszcza w kolorze Czerwony Flamme. W 2018 zrezygnowano z wolnossącego silnika 1,2 75 kM o skromnych osiągach i wprowadzono silnik TCE 0,9 montowany od 2012 roku, jednak zredukowany oprogramowaniem z 90 do 76 kM i momencie obrotowym z 135 do 120 Nm. Taki samochód kupiłem z wyprzedaży pod koniec 2018 r - Clio IV 0,9 TCe 76 czerwony flamme w specyfikacji Limited z pakietem Klimat Plus za 48500 zł z oponami zimowymi i muszę przyznać jak na razie jestem bardzo zadowolony. Po 2 latach użytkowania nic złego się nie dzieje, koszty utrzymania w normie. Już niedługo powinny pojawić się samochody z tego rocznika i z 2019 w obrocie wtórnym. Bardzo polecam.
Åšrednie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting
6,2 – 7,4
l/100 km
5,1
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.
5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Auto użytkowałem przez 5 dni podczas wakacji na Wyspach Kanaryjskich. Wypożyczyłem je z przebiegiem ok. 9000 km, a sam zrobiłem mniej więcej 550 po różnych drogach - od autostrad, przez zatłoczone miasta, aż po strome górskie podjazdy. Na pokładzie zawsze znajdowały się 3 osoby. Średnie spalanie po pięciu dniach wyniosło 5.7l/100km i jest według mnie doskonałym wynikiem, biorąc pod uwagę różne warunki jazdy. Poza spalaniem Clio bardzo miło mnie zaskoczyło, jest nieźle wykonane, bardzo ciche, jak na tak mały silnik dynamiczne nawet na stromych podjazdach, a co chyba najważniejsze - doskonale się prowadzi, przez co górskie serpentyny były czystą przyjemnością. Według mnie to idealny mały samochód, zdecydowanie przebija inne miejskie auta, którymi miałem okazje poruszać się podczas innych podróży (Yaris, Panda, Corsa) - szczerze polecam!
6,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Przy normalnej jeździe, w tym w korkach, pali spokojnie 7,5-8 l. Fakt, że niespecjalnie używam start-stop ani nie jeżdzę zbyt oszczędnie. Gdy kiedyś próbował oszczędną jazdę zszedł do 7 litrów, ale to dla ludzi którzy naprawdę dbają o każdy szczegół, by zmniejszyć spalanie. W trasie z Warszawy nad Zegrze, czyli nie jakiejś długiej (ok. 70 km) i prowadzącej przez małe miejscowości, gdzie zmniejszałem prędkość i często hamowałem, Clio zeszło do 5.5 litra, co uważam za dobry wynik. Ostatecznie uważam spalanie za dość dobre, bo autko daje w zamian dobre, jak na swoją klasę przyspieszenie. Na pewno jestem dużo bardziej zadowolony niż z poprzedniego (Toyota Yaris II). Mniej nie pali, ale za to dużo lepiej jeździ.
Renault Clio IV Hatchback 5d Facelifting