Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, wyglądu, wyposażenia, praktyczności, silnika, kosztów eksploatacji bardzo trudno o znalezienie na rynku czegoś sensownego (Fabia w dieslu ma 3 cylindry jedynie). W tym segmencie zawsze są jakieś kompromisy i znajdą się rzeczy, które są na minus. Ale trzeba być tego świadomym. Istotne, że te minusy nie przysłaniają plusów jakie te auto posiada. Na plus: świetna stylistyka, rewelacyjny silnik (bardzo ale to bardzo ekonomiczny, dobra elastyczność, bezobsługowy DPF realizowany przez 5 wtryskiwacz), dobre wyposażenie nawet w dość podstawowych wersjach (np. tempomat - w Fabii to niekiedy rarytas, niskie koszty eksploatacji (nawet w przypadku typowych bolączek diesli turbosprężarka ma stałą geometrię, zwykłe sprzęgło, wspomniany DPF), praktyczność wersji kombi przy niedużych wymiarach lekko ponad 4,2 metra), przyjemny układ kierowniczy (komfortowy ale nie "gumowy". Na minus: wyciszenie (powyżej 120 km/h robi się słyszalnie głośno, nie ma tragedii da się normalnie rozmawiać, ale słyszalny jest szum powietrza (uszczelki w drzwiach są słabe); radio (fabryczny zestaw jest byle jaki): mało praktycznych schowków (tylko jeden cupholder, schowek pasażera mało pojemny); delikatny lakier (szybko się rysuje): światła "dzienne" są zbyt słabe, sytuację trochę ratują bardzo dobrej jakości żarówki (np. Osram cool blue intense).
2,5
~Darioflesz
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Jednym słowem, bardzo kiepski wóz. Clio to najmłodszy samochód jaki posiadałem w mojej motoryzacyjnej historii, i zarazem najgorszy. Mnóstwo usterek, komfort żaden, jedyny plus to w miarę przyzwoita uroda tego samochodu.
4,4
~Grafspee
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Kupiłem gdy auto miało 146tys km(po leasingowe), w tej chwili posiada 191tys.km na liczniku. Bardzo oszczędne, silnik elastyczny, do 120km/h w miarę żwawo przyspiesza jak na 75km ;) Jeżdzę 60% trasa/40% miasto spalanie wychodzi około 4,2l/100km. Żadnych usterek do tej pory, wymiana oleju, sprzęgła, tylko elementy eksploatacyjne. Z minusów: słabe wyciszenie, mocno czuć wyboje i nierówności. Ogółem polecam
Renault Clio IV Grandtour