Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Grandtour 1.2 ENERGY TCe EDC 120KM 88kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~eljot
Renault Clio IV
Grandtour 1.2 ENERGY TCe EDC 120KM 88kW
Bardzo przyjemne auto z kilkoma istotnymi wadami. Przede wszystkim silnik ma za duży apetyt na olej, jest zbyt głośny, a wnętrze nie ma najlepszego wyciszenia. Poza tym super auto. Na wielkie pochwały zasługuje moim zdaniem płynnie działająca dwusprzęgłowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Pracuje prawie jak bezstopniowa. Samochód jest naprawdę szybki wtedy kiedy trzeba, przy 120KM i niewielkiej wadze ma rewelacyjne przyspieszenie. Moja jazda przy 80% na mieście daje średnie spalanie sporo poniżej 8 l/100. Komputer nie kłamie, spalanie potwierdza dziennik tankowań prowadzony w Fuel Manager Pro. Grandtour jest bardzo praktyczny. Na fabryczne stałe relingi, jak na auto tej klasy, ma też ogromny dwupoziomowy bagażnik, zwłaszcza, gdy złoży się półkę dzielącą poziomy bagażnika. Kieszenie drzwi mieszczą duże 1,5 litrowe butelki wody, dobrze, jak posiada opcjonalny podłokietnik. Na razie pojazd nie sprawiał żadnych problemów, tanie serwisowanie, oprócz standardowych olejów (wymagane co 2 lata) i filtrów, dotychczas wymagał tylko wymiany klocków hamulcowych i przepalił się bezpiecznik gniazdka zapalniczki. Co do wyglądu - każdy widzi. Moim zdaniem kluczowy jest kolor. To samo auto w kolorze białym, czy srebrnym, a w brązowym adrent, to zupełnie inne samochody.
Renault Clio IV Grandtour