Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Stop & Start
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Piotr
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Niepozorny, praktyczny i bardzo sensowny samochód. Silnik na papierze brzmi kosiarkowo, lecz w rzeczywistości oferuje naprawdę nienajgorszą dynamikę. Zwłaszcza czuć to w mieście, przy częstym ruszaniu spod świateł. Ergonomia auta to także duże zaskoczenie. W środku - zwlaszcza z przodu nie brakuje miejsca. A bagażnik jak na auto klasy B jest naprawdę ogromny. Przy złożonych fotelach mamy płaską podłogę i przestrzeni pozwalające przewieźć szafkę kuchenką, stół, czy telewizor 65 cali! Wyposażenie może nie jest jakieś wybitnie bogate, ale auto ma wszystko co w zasadzie potrzeba. Moim egzemplarzem przejechalem okolo 30 kilka tysięcy kilometrów, w tym na wakacje do Czarnogóry (1700km w 1 stronę). We wszystkich przypadkach, spisywał się bezproblemu i nigdy mnie nie zawiódł.
4,5
~olekkus
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
moim poprzednim autem byla alfa romeo 159 2.4 200 km silnik z automatyczna klimatyzacja i skorzanymi siedzeniami. wiec niech to bedzie moj punkt odniesienia i wobec tego auta bede ocenial clio na ktore przezocilem sie z powodu kosztow jakie ta cudowna alfa generowala. alfa jako auto wyzszej klasy jest nieprzecietna dopoki dziala :D. clio wpadlo mi w oko pod koniec zeszlego (2012) roku i doszedlem do wniosku ze sprzedam alfe i kupie clio od razu praktycznie. tak mniej wiecej zrobilem i teraz musze przyznac ze dobrze zrobilem. jezdzilem clio z 1.5 dci 75 hp i tce 90 hp (to co mam teraz) i powiem tak. ten 75 konny silkik byl mocniejszy niz ten tce ktory mam teraz mimo ze na papierze jest napisane inaczej, tak bylo i juz. polecam przejechanie sie motorem 75 konnym diesla, naprawde. zakupilem wersje kombi ze wzgledu na wozek dla dziecka ktory musze wszedzie wozic. i po zastanowieniu sie dochodze do wniosku ze to jedno z najladniejszych kombi na rynku. wiec tak: male auto wiec koszta male ale przestrzen w zupelnie wystarczajaca. nie planuje kupowania uzywanych aut wiecej w zyciu. mialem mazde 323 i alfe 159 wiem co to znaczy psujacy sie diesel... nigdy wiecej auta bez gwarancji.
5,0
~MICHAŁ
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Samochód za niewielki pieniądze. Bardzo ładny praktyczny jak na klasę B TO SUPER
Średnie spalanie dla Renault Clio IV Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW 2013-2015
6,2
l/100 km
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Spalanie jest OK. Trasę bez problemu i zamulania można zrobić 6,5l/100km, rekordem było 5,5l/100km ale w tym przypadku już próbowałem zejść jak najniżej - oczywiście cały czas mowa o poruszaniu się sprawnym bez "dziadowania". Cykl miejski to 8-9l/100km. Nie udało mi się zejść niżej. Auto w tym momencie ma lekko ponad 5000km więc jest na pwno dotarte. Przed spalanie było trochę większe. Jeśli ktoś potrafi prowadzić samochód w sposób bardzo spokojny i delikatny to może zejść ze spalaniem jeszcze niżej.
6,2
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Chip do 110km 190Nm, koła 205/45/17, wskazania z lania pod korek (gazu) Miasto 7.0, autostrada 120km/h 6.7, srednio 50/50 zawsze 6.8, styl jazdy - szybkie rozpedzanie do zadanej predkosci i żeglowanie na wysokim biegu ( rozsądnym biegu)
5,6
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Silnik oceniam bardzo pozytywnie. Dynamika jest całkowicie wystarczająca dla tego samochodu. Zużycie paliwa w Krakowie 6.0-6.9. Jazda normalna, bez specjalnych wyrzeczeń. W trasie do 100-110 km/h zużycie wynosi 4.6 - z nastawieniem na ekonomiczną jazdę. Normalna jazda w trasie daje zużycie w okolicy 4.9-5.2. Przedstawione wartości dotyczą okresu wiosenno-letniego. Samochód bez systemu start-stop. Jazda z 1-2 osobami.
Renault Clio IV Grandtour