Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5050 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Stop & Start
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kazimierz W.
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Jestem bardzo zadowolony z mojego autka. Jest to pierwszy samochód który kupiłem ze salonu. Po atrakcyjnym rabacie cena była bardzo konkurencyjna (55tys). Od początku tankowałem i jeździłem. Wymieniałem w aso według rozpiski serwisowej i nie miałem żadnych problemów. Dopiero po 160 tys musiałem porobić z zawieszeniem ale to raczej logiczne. Łańcuszek rozrządu jest po tylu km w dalszym ciągu w dobrym stanie. Jestem mile zaskoczony Clio przede wszystkim ze nigdy na trasie mnie nie zawiódł, żeby stanął itp, a wcześniej wszystkie moje używki co jeździłem to co miesiąc holowanie i do warsztatu. Największym jego atutem jest wg mnie atrakcyjne wygląd, i na zewnątrz i w środku. Spędzam codziennie w samochodzie kilka godzin dlatego musze się w nim czuć przytulnie. Korzystam z wersji LIMITED. Gorąco polecam.
4,4
~fred
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. po 2 latach eksploatacji podaję zalety i wady: zalety: - cena! w tym standardzie nie ma tańszego auta po rabatach w salonie - grandtour - duża przestrzeń bagażnika - atrakcyjny wygląd - dobry pakiet gwarancyjny - małe spalanie - wygoda wady: - niezbyt płynna skrzynia biegów - głośno trzaskające drzwi - czasem irytujący system stop start - mały bak, tylko 40 litrów - ilość podręcznych schowków mogła by być większa - jakaś fabryczna usterka klimy występująca już w clio III a dalej nieusunięta i będąca standardową usterką, rozszczelnieni za skraplaczem a parownikiem już po paru miesiącach użytkowania, czas oczekiwania na wymianę 30 dni z racji sprowadzania części z Francji - bardzo słabe nagrzewanie, trzeba w ziemie dać na full żeby w środku człowiek nie zamarzł
3,6
~syn Ferdka
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Bardzo słaby silnik - ale za to spełnia normy baranów unijnych - ocena 1 Reszta na 4
Renault Clio IV Grandtour Facelifting