Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 898 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5050 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Stop & Start
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Jędruś
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Auto mam już kilka miesięcy więc tak... Autko typowo miejskie wszędzie wjedzie skręt super, miejsca jak na ten gabaryt auta to ok mam 185 cm i się mieszczę i nie narzekam. 0.9 litra hmmm nawet spoko pierwsze parę kilometrów to szok jak ten silniczek się zbiera. Wiadomo nie jest to jakiś demon ale fajne to jeździ. Ile pali 6-7,5 l gazu więc całkiem spoko można mówić jak na taką pojemność to dużo ale co ma palić 2 litry... No raczej się nie da. Bagażnik jak w kombi tych rozmiarów daje radę. Wiadomo nie jest to pasat czy superb ale to małe auto miejskie i takie ma być . Części tanie awarie to bzdurki, trochę można narzekać na brak 6 biegu , no i że na trasie jest głośno. Ale jak jeździsz po mieście i trasa tylko czasem to czemu nie. Pali malutko na zakrętach się fajnie klei drogi , nawi działa, klima chłodzi ogrzewanie ciepełko daje. Co więcej od mieszczucha chcieć.
4,4
~Kazimierz W.
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Jestem bardzo zadowolony z mojego autka. Jest to pierwszy samochód który kupiłem ze salonu. Po atrakcyjnym rabacie cena była bardzo konkurencyjna (55tys). Od początku tankowałem i jeździłem. Wymieniałem w aso według rozpiski serwisowej i nie miałem żadnych problemów. Dopiero po 160 tys musiałem porobić z zawieszeniem ale to raczej logiczne. Łańcuszek rozrządu jest po tylu km w dalszym ciągu w dobrym stanie. Jestem mile zaskoczony Clio przede wszystkim ze nigdy na trasie mnie nie zawiódł, żeby stanął itp, a wcześniej wszystkie moje używki co jeździłem to co miesiąc holowanie i do warsztatu. Największym jego atutem jest wg mnie atrakcyjne wygląd, i na zewnątrz i w środku. Spędzam codziennie w samochodzie kilka godzin dlatego musze się w nim czuć przytulnie. Korzystam z wersji LIMITED. Gorąco polecam.
4,4
~fred
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. po 2 latach eksploatacji podaję zalety i wady: zalety: - cena! w tym standardzie nie ma tańszego auta po rabatach w salonie - grandtour - duża przestrzeń bagażnika - atrakcyjny wygląd - dobry pakiet gwarancyjny - małe spalanie - wygoda wady: - niezbyt płynna skrzynia biegów - głośno trzaskające drzwi - czasem irytujący system stop start - mały bak, tylko 40 litrów - ilość podręcznych schowków mogła by być większa - jakaś fabryczna usterka klimy występująca już w clio III a dalej nieusunięta i będąca standardową usterką, rozszczelnieni za skraplaczem a parownikiem już po paru miesiącach użytkowania, czas oczekiwania na wymianę 30 dni z racji sprowadzania części z Francji - bardzo słabe nagrzewanie, trzeba w ziemie dać na full żeby w środku człowiek nie zamarzł
Renault Clio IV Grandtour Facelifting