Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Grandtour

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4267 mm
Szerokość 1732 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1945 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 853 mm
Zwis tylny 852 mm
Prześwit 120 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1378 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1307 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 443 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Piotr
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Niepozorny, praktyczny i bardzo sensowny samochód. Silnik na papierze brzmi kosiarkowo, lecz w rzeczywistości oferuje naprawdę nienajgorszą dynamikę. Zwłaszcza czuć to w mieście, przy częstym ruszaniu spod świateł. Ergonomia auta to także duże zaskoczenie. W środku - zwlaszcza z przodu nie brakuje miejsca. A bagażnik jak na auto klasy B jest naprawdę ogromny. Przy złożonych fotelach mamy płaską podłogę i przestrzeni pozwalające przewieźć szafkę kuchenką, stół, czy telewizor 65 cali! Wyposażenie może nie jest jakieś wybitnie bogate, ale auto ma wszystko co w zasadzie potrzeba. Moim egzemplarzem przejechalem okolo 30 kilka tysięcy kilometrów, w tym na wakacje do Czarnogóry (1700km w 1 stronę). We wszystkich przypadkach, spisywał się bezproblemu i nigdy mnie nie zawiódł.
4,7
~Maciek z Gliwic pozdrawia
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 ENERGY dCi 90KM 66kW
Hmmm… piszę opinię o tym aucie, bo być może komuś się przyda. Sam często korzystam z opinii innych. Kupiłem Clio 1.5 DCI (90KM) Z przebiegiem 32 000 km. Przejechałem nim około 100 000 km na chwilę obecną. Jestem z tego samochodu BARDZO zadowolony. W ciągu pięciu lat użytkowania nie przydarzyła mi się żadna usterka, która by unieruchomiła samochód. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych i żarówek nie zrobiłem przy tym samochodzie kompletnie nic. Bardzo ważne jest to, by tankować paliwo Najwyższej jakości. Ja dodatkowo co kilka tysięcy km leję do Baku płyn czyszczący wtryski – żadnych problemów! Olej wymieniam co 10 – 15 000 km. Samochód nie posiada filtra cząstek stałych i dwumasowego sprzęgła. W mieście spisuje się fantastycznie… a w trasie raczej ze soba nie rozmawiamy z uwagi na hałas w kabinie. I teraz największa zaleta mojej czerwonej błyskawicy SPALANIE!! Przy bardzo dynamicznym powrocie z nad morza na Śląsk 170km/h 6.3L/100. Bez komentarza Według mnie, jeżeli ktoś zwraca uwagę na koszty serwisowania albo tankowania, to jest to Świetny wybór zwłaszcza dla kogoś kto się jeszcze uczy.
4,4
~Krzysztof
Renault Clio IV
Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, wyglądu, wyposażenia, praktyczności, silnika, kosztów eksploatacji bardzo trudno o znalezienie na rynku czegoś sensownego (Fabia w dieslu ma 3 cylindry jedynie). W tym segmencie zawsze są jakieś kompromisy i znajdą się rzeczy, które są na minus. Ale trzeba być tego świadomym. Istotne, że te minusy nie przysłaniają plusów jakie te auto posiada. Na plus: świetna stylistyka, rewelacyjny silnik (bardzo ale to bardzo ekonomiczny, dobra elastyczność, bezobsługowy DPF realizowany przez 5 wtryskiwacz), dobre wyposażenie nawet w dość podstawowych wersjach (np. tempomat - w Fabii to niekiedy rarytas, niskie koszty eksploatacji (nawet w przypadku typowych bolączek diesli turbosprężarka ma stałą geometrię, zwykłe sprzęgło, wspomniany DPF), praktyczność wersji kombi przy niedużych wymiarach lekko ponad 4,2 metra), przyjemny układ kierowniczy (komfortowy ale nie "gumowy". Na minus: wyciszenie (powyżej 120 km/h robi się słyszalnie głośno, nie ma tragedii da się normalnie rozmawiać, ale słyszalny jest szum powietrza (uszczelki w drzwiach są słabe); radio (fabryczny zestaw jest byle jaki): mało praktycznych schowków (tylko jeden cupholder, schowek pasażera mało pojemny); delikatny lakier (szybko się rysuje): światła "dzienne" są zbyt słabe, sytuację trochę ratują bardzo dobrej jakości żarówki (np. Osram cool blue intense).
Średnie spalanie dla Renault Clio IV Grandtour
6,1 – 7,6
l/100 km
4,1 – 5,7
l/100 km
6,2 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 TCe 90KM 66kW
Dla nowo kupujacych. Jezeli zastanawiacie sie jaki silnik to tylko 0.9 tce dlaczego? Bo moc generowana dla tego samochodu jest odpowiednia do wyprzedania. Spalanie z reka na sercu lato jest to ok 4.3 bez klimy z klima 5.1 teraz zima na minusowych temp caly czas 4.9 przewaznie odcingi drogi pokonywane jest trasa przez wsie a mij rekord w lecie przy predkosci srednio 75 km/h 3.8 trasa pod gorki z gorki nie autostrada. Jak dla mnie spalanie rewelacyjne i bardzo polecam silnik. Trasa autostrada 4 os. I pelen bagaznik przy 110 wyszlo 5.3 przy 130 -6.2l
5,7
Liczba komentarzy: 2
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 TCe 90KM 66kW
Samochód użytkowany od miesiąca, przejechałem 3400 km. Spalanie może być naprawdę niskie przy spokojnej jeździe, górna granica zależy od fantazji i ciężkości nogi. Średnie maksymalne spalanie, to 30% jazda po terenach górzystych, ze średnią prędkością ok. 50km/h i 70% autostrada przy V około 130km/h. Na trasie przy prędkościach 70-90, bez gwałtownego przyśpieszania i rzadkim wyprzedzaniu można zejść poniżej 5l/100. W mojej codziennej jeździe (20% miasto, 45% trasa 60-100km/h, 35% autostrada ok. 110-130km/h) mam spalanie przeważnie w okolicach 5,8. Dane są z wyliczeń po tankowaniu. Przekłamanie komputera w ilości zużytego paliwa i/lub średniej prędkości to ok 2%. Czyli średnie komputerowe może się różnić o 0,1 litra, a wskazywane zużycie paliwa na kompie o ok. 1 litr. Moc jest wystarczająca do komfortowej jazdy i przyśpieszenia kiedy trzeba.
7,0
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Spalanie jest OK. Trasę bez problemu i zamulania można zrobić 6,5l/100km, rekordem było 5,5l/100km ale w tym przypadku już próbowałem zejść jak najniżej - oczywiście cały czas mowa o poruszaniu się sprawnym bez "dziadowania". Cykl miejski to 8-9l/100km. Nie udało mi się zejść niżej. Auto w tym momencie ma lekko ponad 5000km więc jest na pwno dotarte. Przed spalanie było trochę większe. Jeśli ktoś potrafi prowadzić samochód w sposób bardzo spokojny i delikatny to może zejść ze spalaniem jeszcze niżej.
Renault Clio IV Grandtour