Szukaj

Informacje o Renault Clio IV

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio IV

Liczba ocen: 177
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Jędruś
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Auto mam już kilka miesięcy więc tak... Autko typowo miejskie wszędzie wjedzie skręt super, miejsca jak na ten gabaryt auta to ok mam 185 cm i się mieszczę i nie narzekam. 0.9 litra hmmm nawet spoko pierwsze parę kilometrów to szok jak ten silniczek się zbiera. Wiadomo nie jest to jakiś demon ale fajne to jeździ. Ile pali 6-7,5 l gazu więc całkiem spoko można mówić jak na taką pojemność to dużo ale co ma palić 2 litry... No raczej się nie da. Bagażnik jak w kombi tych rozmiarów daje radę. Wiadomo nie jest to pasat czy superb ale to małe auto miejskie i takie ma być . Części tanie awarie to bzdurki, trochę można narzekać na brak 6 biegu , no i że na trasie jest głośno. Ale jak jeździsz po mieście i trasa tylko czasem to czemu nie. Pali malutko na zakrętach się fajnie klei drogi , nawi działa, klima chłodzi ogrzewanie ciepełko daje. Co więcej od mieszczucha chcieć.
3,6
~Mike
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 75KM 55kW
Auto sprzedane właśnie po ośmiu latach niezawodnej eksploatacji - i to na pewno duży plus. W momencie zakupu oferowało naprawdę dobrą relację ceny do jakości - nowe auto miejskie za mniej niż 45 000 zł z klimatyzacją automatyczną, alufelgami, dostępem bezkluczykowym etc. - wtedy to była naprawdę okazja. Po kilku latach to auto się już jednak nie broni - skrzynia biegów, ten silnik i plastiki we wnętrzu są już jednak z innej epoki. Niemniej jak ktoś jeździł kilkunastoletnim tanim samochodem, to przesiadka do zadbanego używanego Clio IV będzie na pewno bardzo pozytywnym doświadczeniem.
3,7
~Piotr
Renault Clio IV
Grandtour 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
Niepozorny, praktyczny i bardzo sensowny samochód. Silnik na papierze brzmi kosiarkowo, lecz w rzeczywistości oferuje naprawdę nienajgorszą dynamikę. Zwłaszcza czuć to w mieście, przy częstym ruszaniu spod świateł. Ergonomia auta to także duże zaskoczenie. W środku - zwlaszcza z przodu nie brakuje miejsca. A bagażnik jak na auto klasy B jest naprawdę ogromny. Przy złożonych fotelach mamy płaską podłogę i przestrzeni pozwalające przewieźć szafkę kuchenką, stół, czy telewizor 65 cali! Wyposażenie może nie jest jakieś wybitnie bogate, ale auto ma wszystko co w zasadzie potrzeba. Moim egzemplarzem przejechalem okolo 30 kilka tysięcy kilometrów, w tym na wakacje do Czarnogóry (1700km w 1 stronę). We wszystkich przypadkach, spisywał się bezproblemu i nigdy mnie nie zawiódł.
Średnie spalanie dla Renault Clio IV
4,9 – 12,0
l/100 km
4,1 – 5,7
l/100 km
6,2 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.
5,6
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY TCe 99g 90KM 66kW
Generalnie autko jest bardzo oszczędne, moim jeżdżę już od 2 lat, średnie spalanie trasa/miasto przy lekkiej nodze to 5,9L, najlepsze spalanie jak do tej pory to powrót z wakacji z nad morza na południe Polski,autostrada A1 na tempomacie 130 km/h i spaliło 4,26 L/100km. Generalnie polecam jazdę na tempomacie, dobrze dobiera prędkość i dawkę paliwa co przekłada się na bardzo ekonomiczne spalanie. Jak do tej pory od prawie 2,5 roku używania auta nie miałem, żadnej awarii silnika czy układu jezdnego, jedynie na mrozie pękła tylka klamka drzwi, trzeba było wymienić na nową.
9,0
Renault Clio IV
RS TCe 120 EDC 120KM 88kW
W trasie, z mniejszą ilością miejskiej da się uzyskać średnio 7.6, ale przy jeździe znacznie w mieście to raczej trzeba liczyć koło 8-8.5 litra. Na dlugiej trasie przy w miarę stałej prędkości przy 90-100 km/h spalanie wskazuje nawet koło 6,4-6,6 - ale w polsce się tak nie da. Na autostradzie jazda 120-130km/h jest najoszczędniejsza. Spalanie około 7,5l, ale już powyżej 130 rośnie znacznie. Przy 140 to jest koło 8,5-9 litrów przy stałej prędkości. Przyspieszanie, zwalnianie winduje już do 11-12 litrów. Większe ewentualnie prędkości rzędu 150-160 km to wynik nawet 14-16 litrów.
Renault Clio IV